Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Casa

Casa

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 11:53

Goedemorgen,

Eindelijk ben ik eraan toe om op mijn SIII een custom rom te zetten. Ik was eigenlijk van plan om CM10.1 er op te zetten, maar na wat leeswerk op dit forum begin ik te twijfelen. Waarom?

- Niet echt een groot topic over CM i.t.t. sommige andere roms;
- Laatste paar posts in het topic van Het Ratje gaan over vermeend slecht batterijverbruik van CM10.

Door de verscheidenheid aan topics lukt het mij niet om zomaar een keuze te maken, dus vandaar dit bericht.

Veruit het belangrijkste doel dat ik heb, is het verbeteren van mijn batterijduur!

Heeft iemand een goede tip voor mij welke rom te installeren (eventueel in combinatie met een kernel)?

Alvast bedankt en groeten,

Casa

Wes1908

Wes1908

• Lid sinds 28 april 2013
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 12:03

Heb je Miui ooit geprobeerd? Of weet je überhaubt van het bestaan af?!
Zo nee, check MiuiAndroid eens!

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 augustus 2013
  • 12:47

ik heb CM10.1 en ben erg tevreden over de snelheid tussen het wisselen van apps. De ‘responsiveness’ is voor mij het belangrijkst. Maar voor verbeteren van batterijduur hoef je niet bij CM aan te kloppen, of bij andere die CM als basis gebruiken (zoals MIUI geloof ik). De voornaamste oorzaak is dat Samsung hun broncode niet vrijgeeft zodat CM ontwikkelaars hun code niet kunnen optimaliseren.

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2013
  • 11:26

Bedankt voor de reacties!

Wes, ik zou ook juist graag willen horen waarom. En met name de accuduur weegt dan zwaar.

Nanders, dat is duidelijk over CM10.1. Misschien iets voor ná Lowlands. Andere op CM gebaseerde roms moet ik ook nog even mijden dus. Maar zijn er dan wel andere roms die geen last hebben van die ontbrekende broncode? Of moeten ze dan gebaseerd zijn op de originele Samsung rom? Welke roms zouden dan wel tot de mogelijkheden behoren?

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 13 augustus 2013
  • 16:51

Ultima rom. Een combi van samsung en stock android. Ultima rom samen met de kernel boeffla, is een goede combi voor de accu

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 13 augustus 2013
  • 17:55

Casa
Nanders, dat is duidelijk over CM10.1. Misschien iets voor ná Lowlands. Andere op CM gebaseerde roms moet ik ook nog even mijden dus. Maar zijn er dan wel andere roms die geen last hebben van die ontbrekende broncode? Of moeten ze dan gebaseerd zijn op de originele Samsung rom? Welke roms zouden dan wel tot de mogelijkheden behoren?

Om het broncode probleem te mijden zit je inderdaad vast aan samsung gebaseerde ROMs. de laatste Omega ROM is gebaseerd op de laatste testbuild van 4.2 samsung ROM, dus die zou je ook kunnen proberen. Ultima is wellicht ook een goeie.

Ik was vorig jaar op Lowlands en had daar 2G internet geforceerd aanstaan met CM, dat hielp wel een hoop (3G viel toch geregeld weg door de drukte). En met een extra battery pack hoefde ik niet op te laden. Veel plezier bij NiN, ik had ze graag gezien

Bewerkt (13 augustus 2013 17:57)
Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2013
  • 18:43

Bedankt!

Gezien de tijd die ik nu nog heb, voer ik denk ik maar een factory reset en de officiële update van vandaag uit. Dan maak ik er tijdelijk een energie-zuinige configuratie van met zo weinig mogelijk apps.

Iemand daar nog een gouden tip voor, naast de reguliere energiezuinige instellingen?

Groeten,

Casa

Bewerkt (14 augustus 2013 18:44)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 14 augustus 2013
  • 20:10

Hoe bedoel je gezien de tijd die je nog hebt? Niets ernstigs hoop ik.
Wil je echt een rom die (veel) energiezuiniger is dan de stock rom dan moet ik je teleurstellen. Er is geen custom rom die veel energiezuiniger is dan de stock rom. De zuinigheid zul je zelf moeten regelen o.a. door het uitschakelen van enkele functies en apps.
Ik kan je wel de Omega rom versie 43.6 adviseren en die dan installeren zonder bloatware.

Bewerkt (14 augustus 2013 20:11)
pensador

pensador

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 1045
  • Reputatie 30
  • 14 augustus 2013
  • 23:56

Ik heb ervaring met omega en ultima. Uiteindelijk allebei wel batterij vriendelijk. Verder een persoonlijke keus. Geen idee hoe je engels is, maar je kan ook even naar t xda forum gaan en wat roms opzoeken en lezen. Dat heb ik gedaan. Kijken welke rom me aansprak. Uiteindelijk is het ultima geworden. Maar dat is vooral persoonlijke keus denk ik.
Iig de rom samen met boeffla. Die kernel zou ik je sowiezo willen aanbevelen is het accuvebruim gewoon goed. Hoe en wat ligt helemaal aan jezelf in hoeverre je m gebruikt en voor wat. Verder gebruik ik ook de app ‘greenify’. Goed voor je batterijverbruik. Google.m maar is. Nou succes met kiezen en uitproberen….

luczjwame

luczjwame

• Lid sinds 18 februari 2012
  • Berichten 144
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2013
  • 10:12

pensador
Ik heb ervaring met omega en ultima. Uiteindelijk allebei wel batterij vriendelijk. Verder een persoonlijke keus. Geen idee hoe je engels is, maar je kan ook even naar t xda forum gaan en wat roms opzoeken en lezen. Dat heb ik gedaan. Kijken welke rom me aansprak. Uiteindelijk is het ultima geworden. Maar dat is vooral persoonlijke keus denk ik.
Iig de rom samen met boeffla. Die kernel zou ik je sowiezo willen aanbevelen is het accuvebruim gewoon goed. Hoe en wat ligt helemaal aan jezelf in hoeverre je m gebruikt en voor wat. Verder gebruik ik ook de app ‘greenify’. Goed voor je batterijverbruik. Google.m maar is. Nou succes met kiezen en uitproberen….
Sentinelrom ( en ik meen het de accuduur is echt heel extreem)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren