Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

inMind

inMind

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 01:51

Dus ik was even met m'n S3 aan het spelen. Gloednieuw en ook geroot. Dus ik speelde wat met de system files (ja stom ik weet het) en hij valt uit in een bootloop. Factory reset gedaan en nogsteeds bootloop.
WAT KAN IK DOEN!?
Zal een stock rom flashen werken?

Met handen in m'n haren en stressend;

inMind

Stock ROM 4.1.2
Siyah kernel

Bewerkt (25 mei 2013 02:04)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 25 mei 2013
  • 02:11

Als je je toestel in download mode kan krijgen, dan gewoon de stockrom opnieuw flashen.

inMind

inMind

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 02:18

Jaggle
Als je je toestel in download mode kan krijgen, dan gewoon de stockrom opnieuw flashen.

Ben ik nu mee bezig. Zeer slome download van een link van XDA.
Zeker weten dat dit helpt? Heb het namelijk écht nodig in de ochtend. Moet super veel dingen plannen voor een bruiloft en ik heb geen andere toestel :s

Bewerkt (25 mei 2013 02:20)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

inMind

inMind

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 03:10

*EDIT*

Het is niet gelukt. Ik kom weer in een bootloop.
Iemand enig idee? Wil het echt weer aan de praat krijgen……

Hier is wat Odin me verteld. Er was maar een bestand in de .rar dat ik uitpakte en die zette ik in “PDA”

<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9300XXEMC3_I9300NEEEMC1_I9300XXEMB6_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> tz.img
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> sboot.bin
<ID:0/004> system.img
<ID:0/004> boot.img
<ID:0/004> recovery.img
<ID:0/004> cache.img
<ID:0/004> hidden.img
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> RQT_CLOSE !!
<ID:0/004> RES OK !!
<ID:0/004> Removed!!
<ID:0/004> Remain Port …. 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

*EDIT 2* Van XDA-Developers kreeg ik hulp van een member die me adviseerde “MegaWipe” “Megawipe: Use this zip to completely format your phone. It will delete everything in your phone and will bring it to bare bones. After it install any ROM for a fresh experience without any conflicts with in the frame work.It deletes the Data, Cache, System and Preload partitions of your internal memory. So Beware!” Hier wil ik eerlijk gezegd niet mee aan werken als er zoveel risico aan zit. Maar als dat het enige is wat me S3 nog tot leven kan brengen..

*EDIT 3* Als ik in recovery ga krijg ik het bericht: “E: failed to mount /efs (Invalid argument)” Ik heb geen backup van me efs gemaakt..

Bewerkt (25 mei 2013 04:07)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 25 mei 2013
  • 09:00

Heb je na het flashen ook een fabrieksreset gedaan ?

Ik neem aan dat je een stock rom geflashed hebt? Anders kun je deze verkrijgen op sammobile.com Volgens mij staat die hier ook in de index belangrijke topics.

Mocht hij dan nog niet werken weet ik dat er een topic is op xda om je efs terug te zetten. Helaas zul je daar even zelf naar moeten zoeken, of misschien weet hier iemand waqr het precies staat.

iig succes en backup backup backup. ;-)

Bewerkt (25 mei 2013 09:07)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

inMind

inMind

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 09:10

meule
Tja wie gaat er ook rommelen met bestanden dat is net zoiets als een auto kopen en voor de gein met de bedrading gaan stoeien.:-)

Annywee het kwaad is geschied

Ik neem aan dat je een stock rom geflashed hebt? Anders kun je deze verkrijgen op sammobile.com Volgens mij staat die hier ook in de index belangrijke topics.

Mocht hij dan nog niet werken weet ik dat er een topic is op xda om je efs terug te zetten. Helaas zul je daar even zelf naar moeten zoeken, of misschien weet hier iemand waqr het precies staat.

iig succes en backup backup backup. ;-)

Yup, heb al geprobeerd naar stock te flashen. Twee keer, en beide zonder succes.
Mhm ik zal wel even zoeken op XDA, kan hem iig niet zo 1, 2, 3 vinden. Als iemand een linkje heeft zou dat erg fijn zijn.
Trouwens, in de efs folder zit ook het IMEI nummer neem ik aan. Betekent dit nou als ik dit niet kan oplossen dat m'n simkaart zo goed als weg gegooid kan worden, of heeft m'n toestel nu geen IMEI?

*EDIT* Het werkt naar toebehoren op m'n S2, maar toch zou ik liever m'n S3 willen. Als ik naar een Samsung Service Center zou gaan (voor mij is het dichtstbijzijnde in Arnhem) het wel repareren voor me? Ik heb m'n flash counter op het moment op 1 staan door het rooten.

Bewerkt (25 mei 2013 10:43)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 25 mei 2013
  • 11:03

Heb je helemmal geen backup waar je de efs folder uit kunt halen?

Een repair center zal niet zomaar je imei herstellen, als ze het al kunnen dit ivm diefstal.
Ik zou ze iig van te voren even bellen en zorgen dat je op zijn minst alle bonnen hebt van de telefoon

Succes

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

inMind

inMind

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 11:06

meule
Heb je helemmal geen backup waar je de efs folder uit kunt halen?

Een repair center zal niet zomaar je imei herstellen, als ze het al kunnen dit ivm diefstal.
Ik zou ze iig van te voren even bellen en zorgen dat je op zijn minst alle bonnen hebt van de telefoon

Succes

Het rare is en wat ik me nu pas realizeer is dat wanneer ik op de stock JB rom zat waarmee het teostel meegeleverd werd en ik in een bootloop terecht kwam, ik een factory reset deed en GEEN error kreeg dat m'n /efs faalde te mounten. Dit gebeurde nadat ik een stock rom flashte via deze thread op XDA; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2187081 Ook zie ik nu pas dat in de recovery m'n CSC-code als: “Unkown” wordt weergegeven.

Bewerkt (25 mei 2013 11:17)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 25 mei 2013
  • 11:20

Je zou die kunnen proberen. Upgraden is dan van latere zorg. Probeer eerst maar je folder terug te krijgen

inMind

inMind

• Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 11:30

meule
Je zou die kunnen proberen. Upgraden is dan van latere zorg. Probeer eerst maar je folder terug te krijgen

Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om in de /efs files te komen? Zo ja, ik heb de doos en alles hier nog en m'n originele IMEI nummer. ALS dat kan is het dan ook mogelijk om een andere /efs file van een internationale S3 op de mijne te zetten en dan te veranderen met mijn instellingen? Op dit moment heb ik een vriend van me die ook een S3 heeft en ook geroot. Hij heeft zijn /efs wel ge-backuped. Als hij de /efs files naar mij doorstuurt heb ik als het goed is een verkeerd IMEI nummer, maar is het dan nog wel te veranderen?

Bewerkt (25 mei 2013 11:40)

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren