Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2018
  • 20:04

Kort gezegd: technisch gezien is het niet mogelijk. Iets langer uitgelegd: als een netwerkadapter op DHCP staat, krijgt die een IP adres toegewezen, en is het niet mogelijk om ook als DHCP server te gaan werken zodat andere toestellen hierop kunnen verbinden. Je hebt dus altijd minstens 2 netwerkadapters nodig: één ontvanger, en één verzender. Op een smartphone is dat dus één op 3g en de andere op wifi.
———- Update van bericht ———-

Helder. Maar wat nou als ik dan kies voor mobiel ontvangen en bekabeld doorgeven, dan hoeft er niet mobiel ontvangen EN verzonden tegelijk te worden, lijkt mij. Toch? Of…?
Hier ben ik benieuwd naar. Met welke bestaande set-up zou je deze constructie kunnen bereiken, vraag ik me al best lang af.
Dat doe je dan toch, je mobiel is aangesloten op je pc met USB tethering ingeschakeld terwijl je mobiel met het wifi verbonden is en het door-geeft en ontvangt van je pc.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2018
  • 20:09

via usb tethering.
Is 't jou weleens gelukt? Dus echt WiFi draadloos ontvangen en USB-bekabeld doorgeven? Ik hoop 't. Want dan is er hoop. ^.^
ja zo net nog even getest… en het werkt prima op een oneplus one met android oreo 8.1.0.

dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Lid sinds 12 maart 2018
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 20:13

Met een Galaxy S3 zal het je niet lukken. De huidige smartphones, in ieder geval de S7 en nieuwer, kunnen wel je WiFi verbinding tetheren
.

Ahaa, zoiets hoorde ik ook in 'n gerucht, enige tijd geleden, dat 'n toekomstig toestel dat zou gaan kunnen. Good to know this. Dank!

Wel jammer dat dat niet al standaard in de eerdere generatie smartphones zat, zoals met de 'normale' mobiele tethering. Hoopte juist 'n minder kostbare oplossing te vinden.

Bewerkt (12 maart 2018 20:16) | typo
dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 20:31

via usb tethering.
Is 't jou weleens gelukt? Dus echt WiFi draadloos ontvangen en USB-bekabeld doorgeven? Ik hoop 't. Want dan is er hoop. ^.^
ja zo net nog even getest… en het werkt prima op een oneplus one met android oreo 8.1.0.

Wauw.
Ik heb 't in 't recente verleden meerdere malen geprobeerd, helaas zonder succes, maar dat was met 'n oude Galaxy S3 Mini die ik nog had liggenm en later op ''n iets jongere HTC. Waarschijnlijk kunnen dus niet alle Android-varianten 't.
Why didn't I think of that? ^.^ 

Ik ga 't dan even proberen op m'n oude Galaxy Tab 3, volgens mij had ik 't daarop nog niet geprobeerd. Zou ik 't anders ook met rooten van een van m'n oudere Android-apparaten voor elkaar kunnen krijgen, denk je?

Bewerkt (12 maart 2018 20:36) | code typo
dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 20:41

Dat doe je dan toch, je mobiel is aangesloten op je pc met USB tethering ingeschakeld terwijl je mobiel met het wifi verbonden is en het door-geeft en ontvangt van je pc.

Hmm… 
Ik ga 't dan even proberen op m'n oude Galaxy Tab 3, volgens mij had ik 't daarop nog niet geprobeerd. Zou ik 't anders ook met rooten van een van m'n oudere Android-apparaten voor elkaar kunnen krijgen, denk je?

Bewerkt (12 maart 2018 20:42) | code typo
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2018
  • 21:05

Hmm…  Ik ga 't dan even proberen op m'n oude Galaxy Tab 3, volgens mij had ik 't daarop nog niet geprobeerd. Zou ik 't anders ook met rooten van een van m'n oudere Android-apparaten voor elkaar kunnen krijgen, denk je?
dat gaat je met rooten ook niet lukken omdat de hardware niet toereikend is, wat er niet is kun je ook niet tevoorschijn toveren.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6531
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2018
  • 21:08

maar wat is het probleem dan met je pc, waarom wil hij niet verbinden (foutmelding of kan niet verbinden melding) gebruik je een wifi dongel of ingebouwde wifi….waar gaat het mis?

probeer anders voor hulp pc/laptop/mac op tweakers daar zitten een hele boel techneuten.

https://tweakers.net/

Bewerkt (12 maart 2018 21:12)
dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 22:09

Dat doe je dan toch, je mobiel is aangesloten op je pc met USB tethering ingeschakeld terwijl je mobiel met het wifi verbonden is en het door-geeft en ontvangt van je pc

Tot 't met USB aansluiten en Android met WiFi verbinden en tetheren aanzetten kom ik gelukkig nog altijd wel. Maar opnieuw vind ik geen vinkhokje voor het delen van WiFi, wel voor 't delen van Mobiel netwerk, wat ik dus juist nu even niet zoek. Tenminste niet in mijn oude HTC waar ik weer eens even op heb zitten kijken. Dus delen van simkaart-internet doorgeven via USB gaat prima, maar WiFi delen op deze manier lijkt op dit toestel niet in te stellen. Jammer, had gehoopt na meerdere updates dat er ineens tussen te zien staan. So far for my wishful thinking…

Nog effe kijken op m'n Galaxy Tab 3 en m'n Alcatel Pixi 4…

Bewerkt (12 maart 2018 22:12) | code typo
dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 22:23

dat gaat je met rooten ook niet lukken omdat de hardware niet toereikend is, wat er niet is kun je ook niet tevoorschijn toveren.

Da's waar…
Maar ik dacht meer als alternatieve methode waarmee eventueel 'tzelfde te bereiken zou zijn, ofzo… Zoals soms mogelijk is. Zoals ik opperde om de kabel erbij te pakken voor doorgifte, om te omzeilen dat 'de 'WiFi-antenne' maar een weg tegelijk op kan.

But then again, was 'n internetverbinding niet altijd 'n tweerichtingsdataverkeer… ? Internetsatellietschotels kunnen 't ook, right? Maar ja, die zijn er misschien op gemaakt… Hmm… Had 't vak in moeten gaan, haha…

dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 22:43

maar wat is het probleem dan met je pc, waarom wil hij niet verbinden (foutmelding of kan niet verbinden melding) gebruik je een wifi dongel of ingebouwde wifi….waar gaat het mis?

probeer anders voor hulp pc/laptop/mac op tweakers daar zitten een hele boel techneuten.

https://tweakers.net/

Dat is dus 't stomme. Windows geeft dat niet duidelijk aan.
Het gaat goed tot waar ik rustig de netwerknaam en 't wachtwoord mag invullen, ter verificatie.

Enkele seconden na de poging zegt Windows zoiets als: ' Kan geen verbinding maken met dit netwerk', zonder verdere uitleg. Wel kan ik klikken op 'n linkje naar 'n dialoogvenstertje dat uitlegt dat kabels verkeerd kunnen zitten en zo… of ik dat even wil checken. 

Dat soort dingen. Van die praktische dingen. Maar dit lijkt meer 'n technische issue te zijn. En behalve dat liggen die praktische zaken helaas dus niet eens bij mij in de huiskamer. Verder geven mijn mobiele apparaten die klacht niet en verbinden normaal.

Ben toch best nieuwsgierig waar 't nou toch aan ligt.

En o ja, bedankt voor je Tweakers-tip. Check ik ook uit!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren