Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dickborneman

Dickborneman

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 16 april 2013
  • 12:04

Ik wil een wifi verbinding delen door tethering in te stellen.
Mijn s3 kan wel een 3g verbinding delen, maar niet een wifi-verbinding.
Op het moment dat ik de hotspot aanzet, schakelt hij wifi uit.
Wil ik dan wifi weer aanzetten, dat meldt de telefoon dat dan de hotspot wordt uitgeschakeld.

Dit ligt mogelijk niet aan de telefoon, maar aan Jelly Bean??
Is hier een oplossing voor?

Bewerkt (21 mei 2013 09:52)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 16 april 2013
  • 13:20

Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal.

Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 16 april 2013
  • 13:58

Sander M;400210
Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal.

Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?

Dat klopt. Maar op vakantie kun je regelmatig een wifi-kaart met inlogcode kopen.
Daar heb je dan voor een bepaalde tijd onbeperkt internet, maar dat kan maar op een toestel, of een pc.

Als je dan je Wifi kunt delen is dit makkelijk meegenomen.

Zelf vond ik het ook jammer dat je geen Wifi kunt delen. Maar ben er nu wel aan gewend omdat ik toch genoeg 3G heb.

Geert

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 16 april 2013
  • 14:38

Kort gezegd: technisch gezien is het niet mogelijk.

Iets langer uitgelegd: als een netwerkadapter op DHCP staat, krijgt die een IP adres toegewezen, en is het niet mogelijk om ook als DHCP server te gaan werken zodat andere toestellen hierop kunnen verbinden. Je hebt dus altijd minstens 2 netwerkadapters nodig: één ontvanger, en één verzender. Op een smartphone is dat dus één op 3g en de andere op wifi.

———- Update van bericht ———-

AndroidGeert;400221
Dat klopt. Maar op vakantie kun je regelmatig een wifi-kaart met inlogcode kopen.
Daar heb je dan voor een bepaalde tijd onbeperkt internet, maar dat kan maar op een toestel, of een pc.

Als je dan je Wifi kunt delen is dit makkelijk meegenomen.

Meestal valt die beveiliging wel te omzeilen met ->deze<- appHet werkt niet altijd, maar meestal wel.

fjlpennings

fjlpennings

• Lid sinds 29 januari 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2017
  • 16:58

Ik heb er ook veel moeite meegehad, maar het lukte na het handmatig aanmelden van het apparaat ( dat doe je op de pagina van je telefoon waarop je ook de mobiele hotspot instelt). Je moet even het MAC-nr vinden van het ontvangstapparaat, maar via Google vind je zo hoe dat moet. En dan werkt het!

frans

dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Lid sinds 12 maart 2018
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 19:17

Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal. Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?

Dat is in mijn geval nou juist 't probleem. Mijn pc wil er maar niet op, wat ik allemaal probeer, en 't is me 'n raadsel waarom.

Voor 'n duidelijker beeld: Ik woon in 't centrum van mijn woonplaats en heb 't geluk dat ik thuis 't gratis openbaar WiFi-netwerksignaal van de gemeente goed ontvang.

Althans, op al mijn mobiele apparaten thuis (twee Android-smartphones en -tablet), en ook ontvangen al mijn gasten over de vloer 't redelijk tot moeiteloos goed. Maar om een of andere vreemde reden wil mijn pc er maar niet aan.

Het zou, lijkt mij, toch mogelijk moeten zijn om dat signaal via een van m'n mobiele apparaten naar m'n pc te krijgen?
Ik snap dat de ' WiFi-antenne' van mijn mobiele apparaat niet ontworpen is voor ontvangen EN zenden tegelijk, maar dat HOEFT ie in mijn wensscenario niet eens, wanneer ik voor de doorgifte aan de pc 'n USB-kabeltje zou gebruiken, theoriseer ik. 

Dus ik hoop dat hiervoor software bestaat of er gauw nog gaat komen, of dat iemand hier die kent en graag deelt. Wegens omstandigheden kan ik mijn eigen thuis-internet tijdelijk niet meer gebruiken, dus mijn wensscenario is op dit moment best wenselijk. ^.^

Bewerkt (12 maart 2018 19:44) | Weggevallen deel tekst
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2018
  • 19:54

Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal. Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?
Dat is in mijn geval nou juist 't probleem. Mijn pc wil er maar niet op, wat ik allemaal probeer, en 't is me 'n raadsel waarom. Voor 'n duidelijker beeld: Ik woon in 't centrum van mijn woonplaats en heb 't geluk dat ik thuis 't gratis openbaar WiFi-netwerksignaal van de gemeente goed ontvang. Althans, op al mijn mobiele apparaten thuis (twee Android-smartphones en -tablet), en ook ontvangen al mijn gasten over de vloer 't redelijk tot moeiteloos goed. Maar om een of andere vreemde reden wil mijn pc er maar niet aan. Het zou, lijkt mij, toch mogelijk moeten zijn om dat signaal via een van m'n mobiele apparaten naar m'n pc te krijgen? Ik snap dat de ' WiFi-antenne' van mijn mobiele apparaat niet ontworpen is voor ontvangen EN zenden tegelijk, maar dat HOEFT ie in mijn wensscenario niet eens, wanneer ik voor de doorgifte aan de pc 'n USB-kabeltje zou gebruiken, theoriseer ik.  Dus ik hoop dat hiervoor software bestaat of er gauw nog gaat komen, of dat iemand hier die kent en graag deelt. Wegens omstandigheden kan ik mijn eigen thuis-internet tijdelijk niet meer gebruiken, dus mijn wensscenario is op dit moment best wenselijk. ^.^
via usb tethering.

Bewerkt (12 maart 2018 19:58) | screenshot toegevoegt
dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 19:55

Kort gezegd: technisch gezien is het niet mogelijk. Iets langer uitgelegd: als een netwerkadapter op DHCP staat, krijgt die een IP adres toegewezen, en is het niet mogelijk om ook als DHCP server te gaan werken zodat andere toestellen hierop kunnen verbinden. Je hebt dus altijd minstens 2 netwerkadapters nodig: één ontvanger, en één verzender. Op een smartphone is dat dus één op 3g en de andere op wifi.
———- Update van bericht ———-

Helder. Maar wat nou als ik dan kies voor mobiel ontvangen en bekabeld doorgeven, dan hoeft er niet mobiel ontvangen EN verzonden tegelijk te worden, lijkt mij. Toch? Of…?
Hier ben ik benieuwd naar. Met welke bestaande set-up zou je deze constructie kunnen bereiken, vraag ik me al best lang af.

Bewerkt (12 maart 2018 19:56) | typo
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 12 maart 2018
  • 20:00

Met een Galaxy S3 zal het je niet lukken. De huidige smartphones, in ieder geval de S7 en nieuwer, kunnen wel je WiFi verbinding tetheren.

dmf.gravenberch

dmf.gravenberch

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2018
  • 20:02

via usb tethering.

Is 't jou weleens gelukt? Dus echt WiFi draadloos ontvangen en USB-bekabeld doorgeven? Ik hoop 't. Want dan is er hoop. ^.^

Bewerkt (12 maart 2018 20:06) | typo

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren