Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

underdog223

underdog223

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 09:39

ik heb overlaatst een melding gekregen voor codecs te installeren en sindsdien kan ik geen een filmpje (youtube of stock mediaplayer) of muziek (mp3, wma, wav, … ) meer afspelen op mijn s3.
weet iemand hier raad mee? mijn s3 draait gew op stock android 4.1.2 en is geroot.

Bewerkt (21 mei 2013 14:23)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 11:24

underdog223;397457
ik heb overlaatst een melding gekregen voor codecs te installeren en sindsdien kan ik geen een filmpje (youtube of stock mediaplayer) of muziek (mp3, wma, wav, … ) meer afspelen op mijn s3.
weet iemand hier raad mee? mijn s3 draait gew op stock android 4.1.2 en is geroot.

ik snap het geloof ik even niet. je hebt een melding gekregen om codecs te installeren? Waar heb je die melding gekregen op je PC of op de telefoon? ik heb namelijk nog nooit op mijn S3 een melding gekregen dat ik codecs moest installeren.

ik heb wel bij het Programma kies (op mijn laptop) een melding gekregen dat ik codecs moest installeren maar dat heeft volgens mij niets met de telefoon te maken

Bewerkt (21 mei 2013 14:24)
underdog223

underdog223

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 11:47

op mijn telefoon. en toen heeft die mij naar de playstore door verwezen voor bepaalde codecs en die heb ik toen geinstalleerd.
maar ik vind die codecs niet terug op telefoon of in mijn apps.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 april 2013
  • 12:17

AndroidDevil;397472
ik heb namelijk nog nooit op mijn S3 een melding gekregen dat ik codecs moest installeren.
Sommige video software maakt gebruik van hardware-versnelling die ondergebracht wordt in “codecs” (dat is eigenlijk geen juiste benaming, maar zo wordt het soms wel genoemd). Tik op google play maar eens “MX player” in als zoekterm (gewoon op je PC!), dan zie je dat er “codecs” zijn voor de verschillende platforms (ARMv6, ARMv7, x86, MIPS, …) en hardware accelerators (NEON, VFP, …). Andere players noemen die “codecs” ook wel “plugins” (DicePlayer bijvoorbeeld heeft een plugin voor Tegra2 support).

Als youtube nu opeens niet meer werkt, dan denk ik dat je de verkeerde codec geïnstalleerd hebt. Ga naar google play op je PC en zoek daar onder jouw apps naar plugins of codecs die bij een video-player horen. Die de-installeer je. Probleem weg? Dan is die plugin de boosdoener.

AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 12:30

Marvin;397486
Sommige video software maakt gebruik van hardware-versnelling die ondergebracht wordt in “codecs” (dat is eigenlijk geen juiste benaming, maar zo wordt het soms wel genoemd). Tik op google play maar eens “MX player” in als zoekterm (gewoon op je PC!), dan zie je dat er “codecs” zijn voor de verschillende platforms (ARMv6, ARMv7, x86, MIPS, …) en hardware accelerators (NEON, VFP, …). Andere players noemen die “codecs” ook wel “plugins” (DicePlayer bijvoorbeeld heeft een plugin voor Tegra2 support).

Als youtube nu opeens niet meer werkt, dan denk ik dat je de verkeerde codec geïnstalleerd hebt. Ga naar google play op je PC en zoek daar onder jouw apps naar plugins of codecs die bij een video-player horen. Die de-installeer je. Probleem weg? Dan is die plugin de boosdoener.
Underdog223 Gebruikt als ik het goed begrijp de standaard video player en musicplayer maar ook bij die players heb ik nog nooit een codec melding gehad.

underdog223

underdog223

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 6 april 2013
  • 11:20

idd ik gebruik de standaard player die op mijn s3 staat en de youtube app en geen van allen wilt nog mp3 of filmpjes afspelen

ik zal is in de playstore zien maar ik vrees er voor want heb er al eens naar gezocht en te vergeefs

Bewerkt (21 mei 2013 14:26)
underdog223

underdog223

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 6 april 2013
  • 21:16

ik vind nix in de playstore, maar er zijn ook wel niet alle apps die ik op mijn gsm heb aanwezig in de playstore op mijn pc
iemand anders nog een id hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 6 april 2013
  • 22:34

underdog223;398105
ik vind nix in de playstore, maar er zijn ook wel niet alle apps die ik op mijn gsm heb aanwezig in de playstore op mijn pc
iemand anders nog een id hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Maak de buffers van je mediaspelers eens leeg, en gooi de laatste update's eraf, misschien ook de data wissen,en toestel herstarten.
Ik denk dat je een wat afwijkend videofragment hebt willen afspelen, en als een speler niet de juiste “vertaalsoftware” heeft, laat of gaat 'ie ernaar zoeken, en als er dan een bestaande codec overschreven wordt krijg je weleens dit soort klachten.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

underdog223

underdog223

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 12:07

Peter-036;398112
Maak de buffers van je mediaspelers eens leeg, en gooi de laatste update's eraf, misschien ook de data wissen,en toestel herstarten.
Ik denk dat je een wat afwijkend videofragment hebt willen afspelen, en als een speler niet de juiste “vertaalsoftware” heeft, laat of gaat 'ie ernaar zoeken, en als er dan een bestaande codec overschreven wordt krijg je weleens dit soort klachten.

is het mogelijk van me even uit te leggen hoe ik dit juist moet doen? want daar heb ik eigelijk geen id van …

Bewerkt (21 mei 2013 14:27)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren