Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 12:25

[ATTACH=CONFIG]6937[/ATTACH] [COLOR=#ff0000][B]Vooraf: Ik ben niet aansprakelijk voor gebrickte telefoons of verloren bestanden. Volg de procedure en er is niks aan de hand. Liever 2 vragen extra als 1 telefoon gebruiken als onderzetter![/B][/COLOR] SuperNexus is een JellyBean ROM gemaakt door de 16 jarige ontwikkelaar Faryaab uit London. Hij is een bekende ontwikkelaar in de Android wereld en ondersteund vele toestellen. Deze thread beschrijft zijn ROM voor onze Samsung Galaxy S3. Faryaab blijft met zijn ROM zo dicht mogelijk bij de stock ROM maar zoals hij zelf zegt: Deze ROM maakt van je SGS3 een echte NEXUS 4!! En hier kan ik hem alleen maar gelijk in geven!! Ik gebruik zijn ROM's al langere tijd op diverse toestellen en nu ook op mijn SGS3 en volle lof naar Faryaab, wat een top-ROM! [U][I]Ik ga mijn uiterste best doen deze thread zo goed mogelijk bij te houden met updates en aanpassingen. [/I][/U] [B]System Details:[/B] [LIST] [*]Android 4.2.2 Jelly Bean (JDQ39 - Android-4.2.2_r1) [*]Latest CM Kernel [*]All Jelly Bean Features and Apps (Nothing excluded from AOSP) [*]No Visual Changes! [*]Stock Jelly Bean Look and Feel [*]This will turn your Samsung Galaxy S III into a Nexus 4 [IMG]http://forum.xda-developers.com/images/smilies/tongue.gif[/IMG] [/LIST] [B]ROM Features:[/B] [LIST] [*]Fully Deodexed [*]Zipaligned APKs [*]Rooted (Super SU) [*]BusyBox Installed [*]No 3rd Party App [*]ZERO Bloatware [*]Android Source Code vastly improved and optimized (i.e. Bionic, Dalvik, Webkit, Framework, libcore, SQlite etc) [*]Official Jelly Bean Bootanimation (From Official Galaxy Nexus Android 4.2.1 Factory Image) [*]Init.d Support [*]Rsync Support [*]UserInit Support [*]Bash & Nano Support [*]Native SIP/VOIP Support [*]OpenSSH Support (ssh, sshd, scp, stfp) [*]HSPA+ Support [*]OpenVPN Support [*]Ad-Hoc Network Support [*]EXT4 File System Optimizations [*]Galaxy S III Device Settings As An App [*]Large APN & SPN List [*]Framework Features: -Extended Power Menu (Reboot, Recovery, Download & Screenshot Options) -Improved Scrolling Cache -Tweaked Animation Values Of Progress Spinners (Silky Smooth Loading Spinners) -Enabled Rotation Lock Tile in Quick Settings for Phones (Previously was only enabled on Tablets) -Increased Lockscreen Widget limit from 5 to 9 -Enabled Copy/Paste in Gtalk -Options for switching between USB Mass Storage and MTP/PTP (On Specific Devices) [*]Camera Features:- -Burst Shot (Up to 20 Images at once) -ISO Mode -Touch Focus Duration -Power Shutter (Click Power Button To Capture Image/Video) -Color Effects -Shutter Timer -Zero-Shutter Lag (On Specific devices) -Control Zoom using Volume keys -Touch-to-focus timeout duration settings -Exposure and JPEG Quality settings in Video Mode -HDR (High-dynamic-range imaging) [*]Browser Features:- -Increased Maximum Tab limit from 16 to 64 -Incognito Tab Option (When long pressed on an URL) -Option To Close All Tabs With One-Click -Allowed Any Type Of File To Be Downloaded -Enabled WebGL (Ultra smooth browsing) -HTML5 WebSockets [*]Phone Features:- -T9 Dialer Support -Landscape Dialer Support -Transparency To Incall Screen -Noise Suppression [*]Miscellaneous Features: -Allowed Installation Of Apps From Unknown Sources By Default -Allowed Any Type Of File To Be Sent/Received Via Bluetooth -Disabled Data Roaming By Default -Removed Google's Software Updates Option from Settings -Enabled Gesture Input By default -Hardware Information of the device (Settings>About Device>Hardware Information) [/LIST] [B]Known Issues[/B] [LIST] [*]Camera: Touch 2 focus issues with enabled flashlight [*]exFAT Formatted SD Cards (Format your SD Card in FAT32 and it will work) [/LIST] [B]Installatie[/B]: [LIST] [*]Vooraf: Je moet geroot zijn en een goed werkende CWM hebben draaien! [/LIST] [LIST] [*]Om te rooten, gebruik deze geweldige [URL="http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/40602-how-root-je-s3-voor-beginnelingen-noobs-2-a.html"]How-To van DaveDH[/URL] : Thanks Dave!! [*]Bekijk hieronder een filmpje hoe je een Custom ROM kunt installeren, wederom Thanks Dave!! [/LIST] [LIST] [*]Download Google Apps en de SuperNexus ROM en kopieer deze naar je interne SD kaart [*]Ga in Recovery (Vol.up + Home + Power) [*]Wipe data/factory reset, wipe cache, wipe Dalvik (Advanced) [*]Install .zip --> Flash SuperNexus ROM [*]Install .zip --> Flash Google Apps [*]Reboot en veel plezier!! [*][video=youtube;BJzJvKVSaHo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BJzJvKVSaHo#![/video] [/LIST] [B]Downloads:[/B] [LIST] [*][URL="http://hotfile.com/dl/201354205/ed36a8c/SuperNexus-2.0-i9300-BUILD4.zip.html"]SuperNexus ROM 2.0 Build 4 [/URL] [*][URL="http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip"]Google Apps JB[/URL] [/LIST] [B]Oudere versies: [/B] [LIST] [*][URL="http://hotfile.com/dl/194895826/035d936/SuperNexus-2.0-i9300-BUILD3.zip.html"]SuperNexus ROM 2.0 Build 3 [/URL] [/LIST] [B]Screenshots:[/B] [ATTACH=CONFIG]6939[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6940[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6941[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6942[/ATTACH] [B]Special Thanks:[/B] [LIST] [*]Faryaab voor het maken van deze ROM [*]DaveDH voor de twee geweldige en simpele How-To's [*]Makker: thanks voor het opvallen van foute link! [/LIST]

Bewerkt (21 mei 2013 13:44)
-Danny-

-Danny-

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 80
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 18:02

Zal deze rom binnenkort toch eens uit proberen. Ben ook benieuwd wat de bevindingen van andere mensen zijn dus zal deze discussie eens goed volgen.

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 19:57

Tot op heden ben ik zeer tevreden, accu is nog even afwachten. Wat ik wel mis in deze ROM is het Customizen wat bij bijv. Omega ROM wel aanwezig was, maja zoals de ontwikkelaar al zegt: zo dicht mogelijk bij stock. En ik mis de instellingen voor de bewegingen in te stellen, maar dat zal komen omdat dat in de Nexus ook niet zit.... Of ik kijk er over heen! Maar volle lof over de stabiliteit, smootness en snelheid!

Optimusic

Optimusic

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 20:05

Ik hoor graag van je hoe het gesteld is met de batterylife bij deze ROM!

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 20:10

[QUOTE=Optimusic;383222]Ik hoor graag van je hoe het gesteld is met de batterylife bij deze ROM![/QUOTE] Zodra ik hier meer duidelijkheid in heb zal ik het zeker posten!

audier

audier

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 1426
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 20:25

ben wel benieuwd of hij ook een beetje stabiel is, ga het binnekort ook eens testen.

Samsung galaxy Note 3

(nog) Orgineel

Ronnymes

Ronnymes

• Lid sinds 23 januari 2013
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 22:01

Ik had hem gister erop gezet, echter er ook weer vanaf gehaald. De ROM is echt super snel, alleen werkt de camera niet goed.. Batterij verbruik is ook erg goed.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 19 februari 2013
  • 22:48

Nu ik dit zie wil ik dit ook wel proberen, mocht ik tijd vrij krijgen dit weekend zai ik deze rom testen. Mocht het lukken zal ik proberen om ook voor deze rom een video'tje t maken. Maar verder een mooie eerste post/ ROM presentatie! Goed gedaan !

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2013
  • 16:15

Even een update van mijn ervaring: ROM is snel en stabiel, ziet er goed uit, maar de camera is vervelend... Ik kan foto's maken maar kan niet zien hoe ze worden omdat mijn scherm groen is tijdens het maken. Dit is op te vangen met een vervangende app zoals: CameraMX maar moet niet de bedoeling zijn. Accuverbruik is ook prima zo voor de eerst dag: 5 uur van de accu met regelmatig gebruik van Facebook, Whatsapp, Tweetcaster, TuneIN Radio, youtube en GMail. Ik heb nu nog 66% over. Dit verbruik zal dus beter worden de komende dagen. Ik zal later in de week nog een update geven.

roelblink

roelblink

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 193
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2013
  • 14:12

Dit zijn ook mijn ervaringen met de camera. In het begin deed ie het helemaal niet, na een 2e keer opstarten werkte hij wel, maar met kuren. Het schijnt iets te maken te hebben met de camera van de SGS3/ (sony of samsung build camera?) Ook met een externe camera app werd het niets (camera zoom fx) Verder beviel deze ROM prima, ik wacht nog even op een fix en dan wordt ie mijn daily!

Bewerkt (21 mei 2013 13:45)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren