Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2013
  • 23:44

Ben een beetje aan het spelen met de NFC van de Samsung en moet zeggen dat dit erg leuk werkt. Zelfs met de oude afval pas van de gemeente en oude kaarten van een hotel. Heb b.v. ingesteld: NFC kaart in auto, samsung er tegen aan, schakelt bluetooth aan, wifi uit en start het navigatie programma. Het enige probleem is dat als je het wilt gebruiken, je iedere keer eerst je scherm moet unlocken. Dit is natuurlijk waardeloos. Nu kom ik alleen maar dingen tegen, waardoor het zou werken, maar daarvoor moet ik rooten of een andere rom erop zetten. [B]Is dit niet op een andere manier, dus zonder root te doen?[/B] Ik weet dat het ten goede komt van de veiligheid, maar dat Samsung dit voor mij bepaald vind ik iets te ver gaan. Als ze dit systeem van de grond willen krijgen, moet je toch zelf kunnen bepalen hoe en wanneer ik het aan/uit zet. Ideeën en tips zijn welkom, gooi het maar in de groep.

Bewerkt (21 mei 2013 13:44)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 01:02

[QUOTE=harmony895;382951]Ben een beetje aan het spelen met de NFC van de Samsung en moet zeggen dat dit erg leuk werkt. Zelfs met de oude afval pas van de gemeente en oude kaarten van een hotel. Heb b.v. ingesteld: NFC kaart in auto, samsung er tegen aan, schakelt bluetooth aan, wifi uit en start het navigatie programma. Het enige probleem is dat als je het wilt gebruiken, je iedere keer eerst je scherm moet unlocken. Dit is natuurlijk waardeloos. Nu kom ik alleen maar dingen tegen, waardoor het zou werken, maar daarvoor moet ik rooten of een andere rom erop zetten. [B]Is dit niet op een andere manier, dus zonder root te doen?[/B] Ik weet dat het ten goede komt van de veiligheid, maar dat Samsung dit voor mij bepaald vind ik iets te ver gaan. Als ze dit systeem van de grond willen krijgen, moet je toch zelf kunnen bepalen hoe en wanneer ik het aan/uit zet. Ideeën en tips zijn welkom, gooi het maar in de groep.[/QUOTE] Rooten is het verkrijgen van Admin rechten. dit maakt je toestel gevoeliger voor malware. maar als je weet wat je doet kan je door je telefoon te rooten wel heel veel leuke aanpassingen doorvoeren. Bijvoorbeeld bepalen wat je apps wel mogen en wat niet. Custom roms vind ik niet echt betrouwbaar want het zijn onbekenden die Android versies aanpassen. Er zullen ongetwijfeld gebruikers zijn die het niet met me eens zijn. Maar ik vertrouw niet zomaar alles en iedereen. En daar heb ik zo m'n redenen voor.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 19 februari 2013
  • 06:54

Ik vrees dat je zonder root pech hebt. als ik jou was had ik gewoon een custom rom erop gezet. Ik denk dat een custom rom bakker echt wel tegen de lamp loopt als hij iets in de rom bouwt dat niet correct is. dat is nu het fijne en de kracht van Android, het is open source en de sociale controle is hoog. daarom Flash ik ook alleen maar customrroms die al een tijd uit zijn en hun sporen verdiend hebben. maar goed ik dwaal af .... nfc is erg leuk, ik heb inmiddels ook ontdekt dat je diverse pasjes gebruiken kan maar vraag me af of je niet een klein stukje van de pad gebruiken kan of helemaal, ligt er natuurlijk aan hoe groot de chip is en op welke plek. weet jij dit toevallig?

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 09:47

zal dan toch maar eens gaan rooten. waar het precies zit op een oude pas kom ik niet achter.[I] was eigenlijk van plan een paar van die stickers te kopen, zijn vaak iets van2.5cm in het rond. kosten rond de twee euro voor eentje met redelijk geheugen. plak deze op de auto houder en zodra ik dan de siii erin zet schakeld deze dan wat ik erin gezet heb. voor de oude pasjes gebruik ik op het moment nfc retag. nog een advies voor rooten? welke methode adviseren jullie, want met zoeken op het forum zie je door de bomen het bos niet meer.[/I]

AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 10:25

[QUOTE=harmony895;382986]zal dan toch maar eens gaan rooten. waar het precies zit op een oude pas kom ik niet achter.[I] was eigenlijk van plan een paar van die stickers te kopen, zijn vaak iets van2.5cm in het rond. kosten rond de twee euro voor eentje met redelijk geheugen. plak deze op de auto houder en zodra ik dan de siii erin zet schakeld deze dan wat ik erin gezet heb. voor de oude pasjes gebruik ik op het moment nfc retag. nog een advies voor rooten? welke methode adviseren jullie, want met zoeken op het forum zie je door de bomen het bos niet meer.[/I][/QUOTE] Misschien is dit wat voor je een snelle en makkelijke manier om je S3 te ulocken en te rooten. [url=http://www.unlockroot.com/products.html]Products---UnlockrRoot/UnlockPhone/UnlockRom---Android Root[/url]

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 19 februari 2013
  • 10:35

harmony895;382986
nog een advies voor rooten?
welke methode adviseren jullie, want met zoeken op het forum zie je door de bomen het bos niet meer.
En als er weer andere vragen in topics worden gesteld dan de oorspronkelijke vraag is het zoeken nog lastiger

Kijk eens in http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/35862-index-belangrijke-topics.html, daar staan wat topics over rooten waar je dan eventueel kunt aansluiten.
Zo houden we dit topic weer bij 1 onderwerp

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren