Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 19:43

Hey,

Al sinds de eerste dag van aankoop stel ik vast dat tijdens het afspelen van muziek deze zeer regelmatig hapert. Met haperen bedoel ik: stoppen, weer starten, opnieuw stoppen enz.
Ik kan dit voorlopig alleen vaststellen als het scherm uit is, en dit na ongeveer een 5-tal minuten. Van zodra ik het scherm aandoe speelt ie mooi verder.
Ik heb al veel geprobeerd:
Volledige reset
Muziek van externe sd naar interne verplaatst
Via task manager Ram “leegmaken” alvorens muziek te spelen
Poweramp buffer vergroten en thread priority op hoogste zetten. Het stotteren is minder dan bij de stock player maar nog steeds extreem irritant.

Iemand nog meer ideeën?

Ik draai momenteel 4.1.1 stock rom, geen root.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Gilles_Bonne

Gilles_Bonne

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 382
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 20:58

Verheyen_bart;372369
Hey,

Al sinds de eerste dag van aankoop stel ik vast dat tijdens het afspelen van muziek deze zeer regelmatig hapert. Met haperen bedoel ik: stoppen, weer starten, opnieuw stoppen enz.
Ik kan dit voorlopig alleen vaststellen als het scherm uit is, en dit na ongeveer een 5-tal minuten. Van zodra ik het scherm aandoe speelt ie mooi verder.
Ik heb al veel geprobeerd:
Volledige reset
Muziek van externe sd naar interne verplaatst
Via task manager Ram “leegmaken” alvorens muziek te spelen
Poweramp buffer vergroten en thread priority op hoogste zetten. Het stotteren is minder dan bij de stock player maar nog steeds extreem irritant.

Iemand nog meer ideeën?

Ik draai momenteel 4.1.1 stock rom, geen root.

Alvast bedankt!

Blijft de muziek wel gewoon doorgaan (ook al hoor je het niet) of gaat de muziek telkens op pauze en dan weer aan? Dat is heel verschil want als het steeds even naar pauze gaat heeft het misschien met de app te maken. Maar wanneer het gewoon doorspeelt (terwijl je het niet hoort) zal het hoogstwaarschijnlijk met de speaker te maken hebben. Dit lijkt mij het meest logische want jij zegt dat het stotteren gebeurt bij de stock player en Poweramp.

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 21:11

Vermoedelijk niet de luidspreker want het probleem doet zich ook voor wanneer het toestel verbonden is met een Philips wekker/dock via bluetooth.

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 21:24

Kan het iets te maken hebben met bv in “deep sleep” te gaan of zoiets? Druk ik tijdens het haperen op de power knop, het scherm ligt op en hij speelt zonder haperen verder.

Gilles_Bonne

Gilles_Bonne

• Berichten 382
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 21:37

Verheyen_bart;372407
Kan het iets te maken hebben met bv in “deep sleep” te gaan of zoiets? Druk ik tijdens het haperen op de power knop, het scherm ligt op en hij speelt zonder haperen verder.

Installeer deze applicatie eens. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bvalosek.cpuspy zorg dat alle timers gereset zijn doe dan gelijk muziek aan en laat het even paar minuten lopen zeker 10 minuten. En kijk dan wat de app zegt.

Edit: Muziek aanzetten en dan het scherm uit bedoel ik natuurlijk!

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:07

Bij deze het resultaat. 4 a 5 keer heeft het toestel gehaperd. Alvast bedankt voor de hulp!

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:09

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:20

Het volgende heeft misschien niets met het haperen van de muziek te maken…
Soms vond ik dat het toestel tamelijk traag reageerde, waarop ik Quadrant Benchmark tool installeerde. Het resultaat verbaasde mij, de score was een pak lager dan bv de HTC One X, een gelijkaardige toestel mbt de processor. Na een herstart geeft de test dan weer een veel betere score. Ik weet dat die testen niet altijd evenveel waarde hebben, maar misschien wijst het op een processorprobleem…

Gilles_Bonne

Gilles_Bonne

• Berichten 382
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:27

Dan is in ieder geval het mogelijke deep sleep probleem al uitgesloten. Ik zal eens wat op internet gaan zoeken!

Heeft u trouwens een zeer slechte batterijduur? Als de processor bijna continu op het hoogste draait bij alleen muziek afspelen zal batterij toch wel snel leeg gaan.

———- Update van bericht ———-

Verheyen_bart;372431
Het volgende heeft misschien niets met het haperen van de muziek te maken…
Soms vond ik dat het toestel tamelijk traag reageerde, waarop ik Quadrant Benchmark tool installeerde. Het resultaat verbaasde mij, de score was een pak lager dan bv de HTC One X, een gelijkaardige toestel mbt de processor. Na een herstart geeft de test dan weer een veel betere score. Ik weet dat die testen niet altijd evenveel waarde hebben, maar misschien wijst het op een processorprobleem…

Even voor de duidelijkheid jij hebt toch een Galaxy s2. Als dat zo is, dan kan de benchmark wel kloppen. In de HTC one x zit namelijk een quadcore chip en in de s2 zit een dualcore chip.

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:31

Wat noem je slecht :-)
Vanaf 8u gaat de telefoon volledig opgeladen van de lader, rond 17u vertrek ik naar huis en staat de batterij rond 75%. Exchange, Gmail en yahoo mail worden constant gesynchroniseerd. Regelmatig kijk ik eens in de play store, een paar WhatsApp berichten,…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren