Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

SstennizZ

SstennizZ

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 7 december 2012
  • 22:34

Op XDA zijn ze al een soort van onderzoekje gestart. Ik zie het hier nu ook al een paar keer voorbij komen.
Wat we nu weten:
Ongeveer 0,1% van alle verkochte sgs3's heeft er last van.
Er valt niets of weinig aan te doen.
Het is nog niet helemaal duidelijk wat het veroorzaakt. Wel is duidelijk dat het moederbord niets meer doet. Ook niet op een jig!
Het valt meestal gewoon onder de garantie van het toestel.
Het gebeurd zonder voortekens of waarschuwingen.

Wat gebeurt er:
Plotseling kapt het toestel er mee. Hij loopt vast of valt gewoon volledig uit. Hij reageerd vervolgens niet meer op de knoppen. Geen van de ledjes gaan branden. De recovery en download modus werken niet meer. Bij het inpluggen van voeding gaat niet het ledje branden en komt er geen batterij in beeld. Andere batterij veranderd niets.

Wat nu:
Terug naar de winkel. Voor alsnog lijkt het alsof iedereen gewoon onder garantie een nieuw moederbord ingebouwd kan krijgen.

Gevolg:
Je bent even je telefoon kwijt en je krijgt hem vers, schoon en helaas vooral erg leeg terug. Aangezien het geheugen intern op het moederbord zit, ben je dus alles kwijt.

Wees voorbereid. Maak backups en sla deze extern op! Zo ben je hooguit een paar dagen/weken aan apps/foto's/berichten oid kwijt.

Bewerkt (24 april 2013 15:59)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 7 december 2012
  • 22:50

balen dat je dit aan den levende lijven hebt moeten ondervinden , maar goed dat je dit fenomeen aan het volgen bent geweest , en men via deze weg duidelijkheid kan geven .

Bewerkt (24 april 2013 15:59)
Casa

Casa

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 12:04

Enkele backup tips:
- SMS'jes en gespreksgeschiedenis: SMS Backup+ (maakt vrijwel doorlopend een backup als je dat wilt. Je kunt in je Gmail labels laten aanmaken, bijvoorbeeld “Telefoongesprekken” en “SMS”).
- Foto's: Dropbox (zet je foto's direct in de Dropbox, eventueel alleen als je op wifi zit).
- Whatsapp: Tja, regelmatig /sdcard/WhatsApp/Databases/msgstore.db.crypt ergens extern opslaan. Beter nog: de hele map /sdcard/WhatsApp/ opslaan. En belangrijk: vóórdat je Whatsapp opnieuw gaat installeren deze map terugzetten.

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
SstennizZ

SstennizZ

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 12:12

Beste backup tip:
- Root -> NANDROID..Makkelijker kan niet. In feite gewoon een image van je toestel. Alleen rooten moet je ff doorhebben.

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 13:04

De bovenste twee aandachtspuntjes van mij vind ik makkelijker. Gaat namelijk automatisch. Met Nandroid backup ben je ALTIJD een klein stukje kwijt i.g.v. een Sudden Death.

SstennizZ

SstennizZ

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 13:18

Ja je bent dan alles tot je backup kwijt.. Maar het ging mij er bij het verlies meer om de settings van een hoop apps, voortgang in spelletjes, kladblokjes, desktop samenstellingen, tasker en profile scheduler profielen enzo.. Als ik die allemaal handmatig moet gaan backuppen blijf ik aan de gang. Gewoon eens in de week een backupje, dan ben ik hooguit een week kwijt.

Casa

Casa

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 13:45

Ah. Ja ik hecht meer belang aan berichtengeschiedenis en foto's. Ok, dus als je veel belang hecht aan dat soort instellingen en niet voor enkele apps TitaniumBackup wilt gebruiken, dan weet ik het goed gemaakt: Wekelijkse NANDROID backup EN SMSbackup+ en Dropbox! ;)

En kan er niet een scriptje worden gemaakt dat de Whatsapp backup iedere dag om 4:05 uur wordt gekopieerd naar de externe sd-card?

CWH

CWH

• Lid sinds 16 juli 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 19:10

Ik heb mbv Tasker bv elke dag het msgstore.db.crypt bestand van WA laten kopieren naar externe SD, en in SMS Backup &Restore kun je ook opgeven hoe vaak en waar je je sms-jes (backup) opgeslagen wilt hebben, in mijn geval dus ook externe SD. Werkt goed!

SstennizZ

SstennizZ

• Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 19:45

Dat zou je in feite ook met het mapje van de nandroid backups kunnen doen. Mits je externe sd groot genoeg is.

Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 22:35

Waarom moeilijk doen met een nandroid als je Titanium hebt?

Mijne staat automatisch ingesteld dat hij s'nachts alles back-upt.

Al me programma's veilig, data, sms/belgeschiedenis etc etc.

Terugzetten is zo gedaan, tenminste met Pro gaat dat supersnel. Automatisch syncen met Dropbox ook mogelijk als je het nog ergens anders wilt opslaan.

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren