Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 4 december 2012
  • 21:54

De S3 kan natuurlijk draadloos opgeladen worden aleen met het originele materiaal ben je best een hoop knaken kwijt voor een oplader .De prijzen zijn heel gevarieerd , hier een setje van 83,00 euro bij Verizon ( bron, ik ben niet bekend metdeze site ! ) de prijzen zijn nu weer gezakt en ik zie nu een aanbieding van 69,99 euro . (bron ik ben niet bekend met deze site ! ) Zo heb je ook op Ebay andere opties , namelijk met setjes die kant en klaar geleverd worden . Zoals deze hier op Ebay ( bron , ik heb geen ervaring met deze site ) . De laatste gebruikt onderdelen van een ouder , ander merk telefoon die deze manier van opladen heeft . Het gaat over de Palm ( Pixi ) , deze kan worden opgeladen met de Palm Touchstone oplader en Palm Pixi Touchestone cover . Bij de aanbieding van Ebay wordt de Palm Touchestone oplader gebruikt en een spoel die met deze lading om kan gaan . Deze aanbieding zie ik nu pas eigenlijkHeb ik eerder niet gevonden , wel deze setjes maar daar lag de prijs een stuk hoger . Daarom ben ik toch van me geloof afgestapt en heb ik toch niet gekozen voor het originele werk , maar voor de goekopere variant . Dit vergde wel wat geprutsmaar is de moeite ( wat achteraf best mee viel ) waard !

Ik heb via Marktplaats de Touchestone oplader (2 stuks) gekocht , 1 voor in de auto en 1 voor thuis . En de Touchestone cover , dit allemaal bij dezelfde verkoper , wel in 2 aankopen , waardoor ik de man ben toegekomen met een hoger bod van 5 euro dan ik eigenlijk van plan was , maar vooralsnog heeft dit hele setje ( 2 mogelijkheden om draadloos op te laden ) me 45 euro gekost . Hier zal ik laten zien hoe ik t gedaan heb .

Als iemand deze werkwijze volgt is dit natuurlijk op eigen risico en ik ben nergens verantwoordelijk voor !

Je hebt nodig , de Touchestone Cover, daar zit de spoel in die we in de S3 cover plakken en de Palm Touchestone oplader . Dit is de cover met een cirkel om de spoel die we nodig hebben, de bruine puntjes geven de magneetjes aan en het blauwe puntje geeft het contactpuntje van de - pool en het groene puntje geeft de +pool aan :

Deze spoel moest dus in de cover van mijn S3 komen , en daarvoor heb ik dus voorzichtig eerst de sticker los gepeuterd die de spoel beschermd . Dit zag er vervolgens zo uit :

Vervolgens heb ik er voor gekozen om eerst de bedrading aan te leggen die weer op hun beurt een verbinding maken tussen mijn S3 en de spoel want deze zit niet ideaal om zo direct contact te maken met de contactpunten . Ik heb dus eerst de bedrading gesoldeerd op de contactpunten van de spoel . voor de bedrading heb ik gekozen voor 2 aders van een UTP kabel , of in mensentaal :p een computerkabel . Dit is lekker dun en geleid goed . Ikzelf ben geen soldeerwonder , maar het is me toch maar mooi geluktIk moest er wel op letten dat ik de kabel kort afstripte want te lang is niet goed , want dan komt er te veel draad bloot te liggen en dat kan dan met elkaar in contact komen en kortsluiting geven .

Nu dit soldeerwerk klaar was moest ik natuurlijk controleren of dit goed gedaan en de bekabeling de ( juiste ) spanning doorgaf , ik heb dus de cover op de Touchestone oplader gelegd en met een voltmeter de spanning op de bekabeling getest , dit gaf 5,6 Volt en is dus ruim voldoende , nu had ik ook moeten kijken naar de Ampérage maar na vele mensen dit voor mij al dit hebben gedaan heb ik de vertrouwen in dat dát wel goed zit

Vervolgens moest ik de bekabeling op de contactpunten van de S3 bevestigen . Op de S3 is de bovenste contactpunt voor de + pool en de onderste voor de - pool . Daar ik in de toekomst nog wel op mijn garantie wil terug kunnen vallen heb ik ervoor gekozen om niet te solderen maar de bekabeling simpelweg vast te plakken met plakband . en daarna kwam natuurlijk de test der testen : kijken of het draadloos opladen werkt ! Uiteraard werkte dit en kreeg ik de vrolijke melding dat mijn toestel binnen bereik is en draadloos wordt opgeladen

Nu moest ik de spoel nog uit de Touchestone cover halen , en in de cover van mijn S3 plaatsen . De spoel moest wel voorzichtig van de cover getrokken worden want deze mag niet knikken anders is de kans groot dat de spoel beschadigd . Na dat ik dit gedaan had , hoefde ik de spoel aleen nog maar te plakken op een mooie positie in de cover , ik moest er wel op letten dat de S3 dan niet te ver zweeft op de Touchestone lader als de S3 erop ligt . Anders valt deze er makkelijk af als je je S3 bedient en deze ligt op de lader . Het dient nu tevens ook als mooie houder op de tafelWaar ik ook op moest letten waren de magneetjes , deze moeten ook terug geplaatst worden want deze gebruikt de Touchestone oplader om de spoel/telefoon op zijn plek vast te houden ,Wat ook nog belangrijk schijnt te zijn is dat de zilvere folie die feitenlijk tussen de batterij en de spoel zit er ook op blijft zitten .

Zo nu alles werkt is het tijd om alles mooi te maken en dicht te bouwen . De kabels waren veel te lang en dit heb ik op maat gemaakt zodat er minder materiaal tussen de S3 en de cover . Ik heb de kabels ook zoveel mogelijk in de rand gelegd tussen de S3 en de batterij , dit om zoveel mogelijk ruimte te benutten . Nadat dit gedaan was kon de cover weer dicht .Dit gaf een kleine verdikking maar daar stoor ik mij niet aan , dit is millimeter werk , Dus ja er zit een kleine bultje in , meestal zit hij toch in een rubbertje die hem dikker maakt dus ja …Wat wel lastiger wordt is het openen en dichtmaken van de cover . Het openen gaat lastiger omdat ik dan moet opletten op de bekabeling . Het dichtmaken gaat lstiger vanwege de verdikking . Maar Waarom moet je dit doen dan zul je je afvragen ? nou vanwege de micro SD kaart die ik wel eens omwissel.

Nu heb ik dit ook gedaan met mijn houder voor in de auto . Deze heb ik voor een paar euro gekocht op DealExtreme .Ik heb eerst uitgemeten waar de spoel in de cover zit en waar deze in de houder komt . Ik vervolgens deze houder met een Dremel wel helemaal moeten uitboren om de Touchestone erin te verwerken . nadat ik de juiste locatie had heb ik de Touchestone Vastgelijmd met Harde PVC lijm , dit werd echter niet zo hard als wat ik eigenlijk verwacht had . ik heb de kant waar de telefoon zit dichtgeplakt met plakband , vervolgens mijn telefoon erin geklikt , vervolgens de Touchestone in het gat gelegd en vervolgens alle gaten en kieren dichtgesmeerd met harde PVC lijm . Uitraard goed opgelet dat er geen lijm doorsijpelde op mijn S3.

Ik heb helaas van deze proces niet al te veel foto's want ik kreeg een vlaag van verstandsverbijstering en ben als een malle achter elkaar door gegaan
Verder ga ik nu de houder nog mooi maken door het mooi glad te maken en het een mooie lak laagje te geven . Ook wil ik de bekabeling wegwerken in het dashboard want nu loopt het nog ervoor . Verder heb ik met 2 kleine stukjes karton de zuignap strakker op mijn raam gezet want er komt nu iets meer gewicht aan te hangen .

Wat ook wel belangrijk is , is dat mijn NFC met deze aanpassing vooralsnog heeft gewerkt , vreemde is dat het later ineens niet meer werkt , of het komt door een instelling of dat het kabeltje op een andere plek is gaan liggen nadat ik de cover er een keer afgehaald hebt , geen idee , dit heb ik verder niet meer verkend , ik kom hier later nog op terug .

Bewerkt (24 april 2013 15:58)
Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 21:55

Mod, please delete…

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 4 december 2012
  • 21:55

Vervolgens moest ik de bekabeling op de contactpunten van de S3 bevestigen . Op de S3 is de bovenste contactpunt voor de + pool en de onderste voor de - pool . Daar ik in de toekomst nog wel op mijn garantie wil terug kunnen vallen heb ik ervoor gekozen om niet te solderen maar de bekabeling simpelweg vast te plakken met plakband . en daarna kwam natuurlijk de test der testen : kijken of het draadloos opladen werkt ! Uiteraard werkte dit en kreeg ik de vrolijke melding dat mijn toestel binnen bereik is en draadloos wordt opgeladen

627562766277

Nu moest ik de spoel nog uit de Touchestone cover halen , en in de cover van mijn S3 plaatsen . De spoel moest wel voorzichtig van de cover getrokken worden want deze mag niet knikken anders is de kans groot dat de spoel beschadigd . Na dat ik dit gedaan had , hoefde ik de spoel aleen nog maar te plakken op een mooie positie in de cover , ik moest er wel op letten dat de S3 dan niet te ver zweeft op de Touchestone lader als de S3 erop ligt . Anders valt deze er makkelijk af als je je S3 bedient en deze ligt op de lader . Het dient nu tevens ook als mooie houder op de tafel
62816280

Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 22:02

DaveDH;363539
waarom niet vraag ik me af

———- Update van bericht ———-

Jaaaa dus wel ineens , zal dit tijd nodig hebben ?

Als je verschillende posts in een kort tijdsbestek plaatst worden ze automatisch samengevoegd in je eerste post

Let wel op met die soldering dat die niet los gaat. Ziet er nml niet echt uit alsof het goed heeft gehecht.
Wel goede temperatuur gedaan met solderen? of überhaupt wel het goede soldeertin?

Want normaal moet je tin mooi vlak zijn, en niet met bultjes of dergelijke!

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 4 december 2012
  • 22:06

@Guitarfreak , je kan ook je eigen post verwijderen , Bedankt man !Sorry man , het is me al gelukt , sorry voor de overlast

@ Joram , ja het is niet het mooiste soldeerwerk maar ik heb dit ook heel weinig gedaan en de soldeerbout die ik gebruikt heb was ook veel te groot voor dit fijne werk en een simpel ding …LB maar goed . dat het niet mooi is …. tja een kniesoor die daar op let , verder zit t in de cover en zie ik het niet , en zolang het vast blijft zitten en de spanning geleid ben ik tevreden !

seren

seren

• Lid sinds 08 augustus 2011
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 10:30

Zie ook (onderaan) deze thread met een cover geschikt voor de Touchstone. Scheelt knutselwerk.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/40953-draadloos-opladen.html

pensador

pensador

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 1045
  • Reputatie 30
  • 5 december 2012
  • 11:27

Nou allemaal leuk en aardig…maarre ik ben gewoon apetrots op je dave!wow!goed gedaan man!als het maar werkt toch!voor heel wat minder dan de originele (troep) hihi. Top! Enne hele mooie en duidelijke howto! Ik ben ook wel een knutselaar, houd dr wel van.. heb gister bijvoorbeeld nog mijn playstation 3 weer uit de dood gewekt hihi. Ga dit misschien zelf ook wel doen. Ik heb wel vaker gesoldeerd, ook cker geen pro maar het moet goed komen. Thnx voor je uitgebreide ‘ hoe moet je dat nou eigenlijk doen’

AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 5 december 2012
  • 12:08

Heb je misschien ook een link waar jij hem op marktplaats hebt gekocht?
Was dit een handelaar, of toevallig iemand die er maar 1 had?

Geert

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren