Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Pixelke

Pixelke

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 26 november 2012
  • 20:24

Hoi,

Nu heb ik een Wildfire S. Prima foon, maar het grootste probleem is het zeer geringe geheugen. Ik kan zeer weinig apps installeren. Telkens loopt het geheugen van de smartphone vol. De sd kaart is voor de meeste apps niet bruikbaar.

Ik zou de Galaxy S3 willen kopen, maar heb ik aan de 16gig versie genoeg om naar hartelust apps te kunnen installeren. Hoeveel gig van de 16 zijn er beschikbaar voor apps, en is dit voldoende? Ik zou natuurlijk ook een sd kaart in het toestel doen voor de opslag van foto's en video, en voor de opslag van mijn muziek.

Rooten is geen optie, ik wil het toestel houden zoals het is, Touch Wiz is een leuke toevoeging van Samsung vind ik.

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 26 november 2012
  • 20:42

Ik ben van mening dat het ruim voldoende is, ik moet echter er wel bij zeggen dat hoe meer ruimte je krijgt, je dit toch steeds meer gaat benutten, ik heb bijvoorbeeld de app van TomTom erop staan deze is ruim 3,5GB , dan komt er nog wat foto's en films, een rom die ik er voor de zekerheid op laat staan , titanium back-up en twee stuks aan cwm back-up's. Dit vreet toch wel behoorlijk van mijn geheugen.alhoewel al de back-up's, en de roms voor jou niet van toepassing is denk ik dat jij behoorlijk wat ruimte zult overhouden, ook al weet ik natuurlijk no iet hoeveel apps jij wilt draaien en wat je met de S3 wilt gaan doen.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 26 november 2012
  • 20:59

Dave, met misschien een uitzondering voor het kaartmateriaal van tomtom, is alles wat je noemt gewoon op de vrije opslagruimte terechtgekomen, en de vraag was hoeveel ruimte er voor apps is op de S lll. Daar kun je achter komen door even te kijken bij: instellingen -(usb)opslag -apps (zo uit mijn hoofd, dus ik hoop dat dat klopt) en dan staat het er als: xxMb / xxxMb = gebruikt /vrij.
Als het niet helemaal klopt, sorry, m'n telefoon ligt boven,en ik ben te lui om ‘m te halen.
Edit:
Sorry, naar ik hieronder lees zit het op de S lll heel anders in elkaar, ik ging uit van m’n eigen S 2.
Ik zal me er niet meer tegenaan bemoeien…..(voorlopig toch)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 26 november 2012
  • 22:30

Ik heb gister de Stock Rom weer terug geflashed, maar dit betreft een S2.
Om je een idee te geven, dit is dus mijn S2 waar zo'n 40+ apps op staan en ik vind dat er een flink aantal nooit gebruikt worden(dus weg kunnen).

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

apieschapie

apieschapie

• Lid sinds 18 januari 2010
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 26 november 2012
  • 22:54

11,25gb aan ruimte om te besteden.. En dit is voor 9999 van de 10000 mensen meer als voldoende.

Het is wel aan te raden om een sd kaart er bij te stoppen voor de foto's video's en muziek.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 27 november 2012
  • 15:18

@Sander, bij de S2 is het toch even anders. Daarop is 2GB gereserveerd voor de apps en de rest voor vrije opslag.
Bij de S3 is het gehele interne geheugen beschikbaar voor apps en vrije opslag. Er is dus geen aparte ruimte meer gereserveerd voor apps. Dit betekent dat de S3 een kleine 11,5 GB beschikbaar heeft voor apps en opslag. Als je bestanden zoals foto's en video's op een externe SD kaart bewaart dan heb je aan die 11,5GB meer en meer dan genoeg. Zelfs als je er een grootverbruiker zoals TomTom op hebt staan.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 17:01

Wildfire S tegenover de S3 is als een fiat panda tegenover een ford transit camionette met een V12 lamborghini motor erin. Ruimte zat, en alles gaat super snel. Je kan massaal veel kleine apps installeren zonder beperkingen, maar als je gigantische games (zoals Need For Speed Most Wanted en Death Space) wil installeren, dan zal je moeten kiezen welke je eerst wil uitspelen, want zo'n game neemt snel 2,5GB in beslag.

Pixelke

Pixelke

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 20:20

Ok, dan weet ik voldoende. Het is dus niet nodig om de 32gig variant te kopen. Alvast bedankt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren