Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Saskiameulendijks

Saskiameulendijks

• Lid sinds 14 november 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 15:47

Hallo,

Ik overweeg over te stappen naar 'n Samsung Galaxy S3, momenteel heb ik een iPhone 4 en begin ik hem erg traag te vinden (dit komt waarschijnlijk door het jailbreaken). Is het een moeilijke overstap van iOS naar Android? Zijn er mensen die ook deze overstap hebben gemaakt en het me kunnen aanraden? Ik hoor het graag! :-)

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
papegaai01

papegaai01

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 120
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 15:49

Welkom, ik heb de overstap een maand geleden gedaan. Van de Iphone 4 naar de S3. Bevalt me heel erg goed. Andriod is een open systeem waar je van alles mee kan doen.

Galaxy S6 rules

Cichlidroid

Cichlidroid

• Lid sinds 10 juli 2012
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 16:08

Zo hard mogelijk dat ding tegen de muur gooien en op Android over gaan….rooten,Omega derop en knallen….:p

android rules

ghardeman

ghardeman

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 16:38

Ik heb een ipad en SGS3. Ik vind android veel beter dan Ios. Apple heeft in het begin een innovatie op de markt gebracht met de Iphone en Ipad. Nadien zijn ze er niet in geslaagd verder te innoveren. De mogelijkheden met android zijn zoveel groter. Een voorbeeld: bij Ios kom je direct in je apps menu. Bij android heb je je aanpasbaar startscherm waarop je reeds veel voor jou nuttige info kan zetten. Verder heb je de statusbalk die je makkelijk instellingen laat veranderen en je berichten toont. Voor mij geen Ipad meer.

Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 16:54

Saskiameulendijks;357686
Hallo,

Ik overweeg over te stappen naar 'n Samsung Galaxy S3, momenteel heb ik een iPhone 4 en begin ik hem erg traag te vinden (dit komt waarschijnlijk door het jailbreaken).

Heb je iOS 6 er op? Ik heb gehoord dat iOS 6 in vergelijking met 5 veel trager is, 6 is eigenlijk speciaal voor de iPhone 5. Dat kan de vertraging betekenen. Als je hem gejailbreakd hebt (of hoe je dat ook maar zegt), kan je volgens mij nog terug naar 5.

Maar goed, ik heb een SIII (en mijn vrouw een iPhone4) en ben er blij mee! Veel groter scherm, sneller, soepel, veel meer aanpasbaar… overstappen dus

Saskiameulendijks

Saskiameulendijks

• Lid sinds 14 november 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 17:02

Pinhead;357704
Heb je iOS 6 er op? Ik heb gehoord dat iOS 6 in vergelijking met 5 veel trager is, 6 is eigenlijk speciaal voor de iPhone 5. Dat kan de vertraging betekenen. Als je hem gejailbreakd hebt (of hoe je dat ook maar zegt), kan je volgens mij nog terug naar 5.

Maar goed, ik heb een SIII (en mijn vrouw een iPhone4) en ben er blij mee! Veel groter scherm, sneller, soepel, veel meer aanpasbaar… overstappen dus

Nee ik heb er nog 5.1.1 op staan, want je kunt iOS6 nog niet (fatsoenlijk) jailbreaken, dat is ook een van de grootste redenen geweest dat ik niet ga overstappen naar de iPhone 5 (plus de prijs), want zonder jailbreak vind ik de iPhone toch niet compleet. Daarnaast ben ik de standaard interface zo zat, ik kan bijna niks aanpassen. En apps als Facebook starten écht traag op, kan soms wel 10/15 seconden in beslag nemen voordat het geladen is, belachelijk! Ik denk dat ik over enkele weken de S3 ga halen.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 17:12

Saskiameulendijks;357707
Ik denk dat ik over enkele weken de S3 ga halen.

Dat ga je je niet beklagen

Saskiameulendijks;357707
Daarnaast ben ik de standaard interface zo zat,

Blader maar eens door onze Show off thread, en je zal zien dat de aanpassingsmogelijkheden eindeloos zijn in android

PearlRoX

PearlRoX

• Lid sinds 06 oktober 2012
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 20:49

Na 4 generaties iPhone te hebben versleten ben ik vorige maand overgeschakeld naar s3 en ik moet zeggen .. ik heb zeker nog geen spijt! Doen zou ik zeggen .. Android heeft meer dan iosAndroid gaat vooruit, appel blijft staan met hen ios.

Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 21:52

Geen slechte keuze. Een nog betere keuze zou zijn om te gaan voor de Google Nexus 4.

Eventjes een paar redenen waarom je voor een Nexus 4 moet gaan en niet de Galaxy S3:

- Hardwarematig iets beter dan de S3 (2GB ipv 1GB ram, scherm is beter o.a. hogere PPI en iets hogere resolutie, CPU zou ook beter moeten zijn). De S3 wint daarentegen wel op ‘t vlak van uitbreidbaar geheugen. Bij de Nexus 4 zit je vast met het intern geheugen van 16GB.

- De “user experience” op een Nexus toestel voelt vloeiender/minder laggy aan. Dit komt vooral doordat de Nexus draait op standaard android zoals het door Google bedoeld is zonder de nutteloze laag er over op de S3 (Touchwiz).

- De Nexus 4 komt standaard met de allernieuwste android versie (4.2) en de Nexus is altijd (zonder uitzondering) het eerste toestel tov alle andere android toestellen die de nieuwste android software-updates krijgt (= directe ondersteuning van Google). Andere toestellen zoals in dit geval de Galaxy S3 komen altijd achter met updates (omdat Samsung de android versie moet aanpassen zodat het op de S3 draait en daarbovenop vertragen ze het dan met hun Touchwiz attributen). Erger zelfs, je mag er op rekenen dat na ongeveer 1,5 jaar de S3 zelfs niet meer moet rekenen op enige vorm van updates. In ’t geval van een Nexus toestel: zelfs de “Nexus S” die meer dan 2 jaar oud is krijgt ook nog altijd meteen de laatste android software-updates.

- Verder is de Nexus 4 ook gewoon goedkoper dan de Galaxy S3 (je moet hem wel best bestellen via Duitsland omdat hij in de benelux meer zou gaan kosten), een soort van prijs-offensief van Google veronderstel ik om de markt wat te veroveren. (Blijkt goed te werken, kijk naar de Nexus 7 die in zijn prijscategorie de referentie is van 7" tablets, er gaan er maandelijks miljoenen over de toonbank)

Meer informatie over de Google Nexus 4 vind je hier Nexus 4

En bijvoorbeeld hier kan je hem halen voor 395 euro Nexus 4 von LG vorbestellen bei Media Markt

Zelf heb ik een Galaxy Nexus (de vorige Nexus, gereleased eind vorig jaar), nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb de Galaxy S3 toen ook uitvoerig getest (heb mijn toestel gekocht iets na de release van de S3) omdat ik deze aanvankelijk ook ging kopen. Toen ik de Nexus met Jellybean kon testen, wist ik genoeg.. Mijn collega die een S3 heeft moet 't zelfde toegeven: de Nexus lijkt soepeler te werken.

De S3 daarentegen is wel een top-toestel, de hardware is super ook is de camera echt goed, maar wil je voor de beste en meest pure android-experience gaan, kan je niet om de Nexus heen.

En voor hier een hoop posts verschijnen van “Ja je kan de Galaxy S3 rooten en flashen met custom ROMS”, niet iedereen heeft zin om zijn telefoon te hacken, met kans om je telefoon te bricken, garantie te verliezen, enz. Het is super dat het kan met android (en ik kan er volledig inkomen dat sommigen het leuk vinden) maar mijn visie is dat iets out of the box gewoon reeds perfect moet werken naar je verwachtingen.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 14 november 2012
  • 23:17

Wouter heeft een hele interessante en goed onderbouwde stelling geplaatst, TOP gedaan ! Ik kan daar verder niets aan toevoegen of zal daar ook totaal niet tegen in gaan . Ik vraag me alleen af hé …. toen ik de S3 net uit de doos haalde en hem aan deed was en is hij nog steeds, zo lekker snel en vlot dat alles meteen te voorschijn komt, ik vraag me dan ook af wat kan er sneller dan iets dat al direct reageert ? En die updates ? Tja heeft iets dat al super goed functioneert dan ook echt die updates nodig ? In mijn optiek niet noodzakelijk, leuk is het wel

Maar wat ik nu in die bijna 2,5 jaar met Android spelen geleerd hebt is dat eens in de zoveel tijd het systeem toch wel wat trager wordt, of je nu origineel blijft of custom draait, en dat hij gevoelsmatig sneller wordt na een update of een nieuwe flash van een nieuwe rom . Dus daar moet je wel rekening mee houden .

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren