Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Angelique0203

Angelique0203

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 1 november 2012
  • 15:23

Mijn vriend heeft via vodafone.nl een nieuw toestel uit mogen zoeken en heeft dit deze keer via de webshop gedaan, een samsung galaxy s3.

Het ging dus allemaal goed tot op een regen achtige dag, niet heel hard maar een paar druppels, zijn toestel is op de een of andere manier in aanraking gekomen met de druppels en heeft de geest gegeven. Toestel aangeboden bij vodafone en die hebben hem opgestuurd, natuurlijk word hij niet gerepareerd omdat het “waterschade” betreft en hij helaas geen verzekering heeft kunnen afsluiten via internet.

Nu hebben wij het toestel terug, toestel gaat aan, maar de onderste gedeelte van de binnenkant doet het niet meer, kan de simkaart niet lezen en de knoppen kunnen niet gebruikt worden, het touchscreen doet het daar in tegen weer wel.

Weet iemand toevallig wat wij hier tegen kunnen doen, wat een eventuele reparatie zou kosten, want dat kon de medewerker ons niet vertellen. We hadden ook een foto tijdens de reparatie en daar kon je echt zien dat de boel ontploft was van binnen, althans zo zag het er naar uit.

Vodafone zelf is niet bepaald mee denkend behalve natuurlijk een gloed nieuw toestel maar die halen we dan wel ergens anders.

Hebben jullie tips wat we misschien kunnen doen dan horen wij het graag.

We hebben natuurlijk zelf google en andere dingen af gezocht maar niks specifiek kunnen vinden over ons probleem.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes
Angelique

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 1 november 2012
  • 15:42

Naar mijn weten valt schade door regen gewoon onder de garantie en staat dus los van een verzekering.
Enige lastige punt is wel welke partij hier verantwoordelijk voor is, de provider, retailer of de fabrikant.
Enkele druppels lijkt mij ook niet fataal voor een telefoon, dus hierover kan ik geen uitspraken doen.

edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 1 november 2012
  • 16:33

Helaas valt schade door regen nooit onder de garantie, zo wie zo geen waterschade.
Dat is op zich wel logisch, waterschade heeft niks met productie fouten te maken.

Audiowaste;353570
Naar mijn weten valt schade door regen gewoon onder de garantie en staat dus los van een verzekering.
Enige lastige punt is wel welke partij hier verantwoordelijk voor is, de provider, retailer of de fabrikant.
Enkele druppels lijkt mij ook niet fataal voor een telefoon, dus hierover kan ik geen uitspraken doen.

Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 12:42

Wij wisten inderdaad dat waterschade niet vergoed word en dergelijke, maar vinden het wel bizar, dat het toestel in zijn jaszak, 3 druppels water heeft gekregen, want waterschade, erg leuk maar niet door ons, lijkt mij dat een toestel tegen regeldruppeltjes moet kunnen en dat hij dan al opblaast, interesse in het plaatje van dynafix?

We gaan vanavond even langs vodafone, zometeen bel ik even met samsung maar ik ben bang dat het vervangen betekend een nieuwe kopen goedkoper is.. Mocht er iemand nog een optie hebben dan staan we daar altijd voor open, want zonde is het zeker

Net samsung gebeld, en die zeggen: stuur maar via vodafone weer op, waarop ik antwoord ja heel leuk maar straks zijn we niet met de prijs opgave eens en dan moeten we +/- 80 euro betalen om op te sturen, belachelijk toch? Ja ik kan niks anders doen voor u, ze vroeg ook niet bepaald verder over wat voor toestel etc…

Straks maar vodafone zelf proberen maar ik ben bang dat die het zelfde zullen zeggen… Dat word ben ik bang toch een nieuw toestel want of reperatie kosten a 200 euro of nieuw toestel + 80 euro onderzoek kosten…

Ga zelf ook nog wel even langs een toko hier in de buurt, want het is zonde om een toestel af te moeten schrijven alleen omdat de onderste toucheknopjes + home knop het niet meer doet..

Samusng en klant vriendelijke nee

*** foto toegevoegd van dynafix

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 14:08

Het hoeven niet veel druppels water te zijn, maar water en elektronica mogen elkaar niet erg…

Je moet er gelul mee hebben, de een laat hem in het water vallen en kan hem door te katem drogen weer aan de praat krijgen, bij de ander is ie helemaal kapot.

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 3 november 2012
  • 23:30

Vraagje, is het ook mogelijk dat door deze paar druppels de simkaart niet meer gelezen kan worden? Want mijn vriend zijn simkaart kan niet meer in de s3 gelezen worden terwijl hij het nog wel gewoon doet, de shop waar we heen gaan vertelde dat dit software matisch op te lossen valt, als dat lukt. Hoe zou dat dus softwarematisch op te lossen zijn? Wie weet lukt mij dat dan ook wel

apieschapie

apieschapie

• Lid sinds 18 januari 2010
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 09:36

Je zou eventueel de software er opnieuw op kunnen zetten, of rooten maar het lijkt mij een sterk verhaal.
Voor de volgende keer, beter opsturen via the Phone House, deze hebben een onderzoekskosten van €36,30 ipv het belachelijke bedrag van €80. En zij hebben de zelfde reparatie partner als Vodafone namelijk dynafics.

master64nl

master64nl

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 871
  • Reputatie 40
  • 4 november 2012
  • 09:40

Normaal regenwater kan weinig kwaad maar het probleem zit hem in als het toestel aan staat en dat is 99% van de gevallen zo. Water en elektrische stroompjes kunnen elektronica met gemak kapot maken.

Groetjes

Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 19:31

@apieschapie We hebben hem dus natuurlijk niet nog een x verstuurd, de eerste keer hoefde wij dus ook geen kosten te betalen, het ging mij vooral om het idee, 80 euro betalen voor iets waar je niet mee eens bent is belachelijk vind ik dan:-) Bedankt voor de tip van phonehouse.

Morgen gaan ik naar schiedam en ik ben benieuwd wat zij kunnen betekenen.

@master64nl ja daar zijn wij dus inderdaad ook bang voor, het heeft een ontploffing gehad (kleine) want hij stond idd aan en dat was de boosdoener.

apieschapie

apieschapie

• Lid sinds 18 januari 2010
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 4 november 2012
  • 22:57

Normaal doet dynafics trouwens een offerte er bij wat het zou gaan kosten, de reparatie. En als je er niet mee akkoord gaat kan je hem terug laten sturen, dan betaal je alleen de onderzoekskosten à 36.30 of je doet afstand van t toestel en dan kost t niks.

Bewerkt (24 april 2013 15:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren