Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 28 oktober 2012
  • 20:59

Hallo iedereen,

Ultimarom V15 kun je hier downloaden >>>> www.ultimarom.com

Let Op!! back up eerst je EFS folder. Hier staan belangrijke gegevens in. Zoals, imei nr, mac adress etc etc. Het kan zijn dat je na het installeren van de rom geen ontvangst, geen imei en geen wifi hebt. Dan zet je de EFS folder in de root van je telefoon terug! Hier onder een beschrijving Om EFS folder te backuppen via Philz recovey. En als dit niet werkt, Flash dan de boeffla kernel!!

1. Zet je tel in recovery modus.
2. Selecteer Philz Settings
3. Selecteer Custom Backup and restore
4. Custom Backup Job
5. En selecteer alleen Backup EFS Dus allen daar achter een kruisje (x). en de andere weg vinken.
6. >>Start Custom Backup Job<<
7. Backup To External sdcard
Dat is alles!

Hoe moet ik de ULTIMAROM flashen?

Als eerst moet je toestel geroot zijn en voorzien zijn van een goede CWM recovery. hieronder staat beschreven hoe je Philz recovery installeert! (Dit is dus geen Root tutorial!!)

1. Philzz recovery. http://db.tt/ZM2rkrCn

2. Nu download Odin: https://www.dropbox.com/s/5uj5f53w93tobrr/Odin4.43.rar En unzip het bestand

3.Zet de telefoon in download modus. (aan-knop, home knop en volume omlaag) tegelijk indrukken en inhouden. nu krijg je een menu wat je wil doen. volume omhoog indrukken zodat in download modus zit.
4. Sluit je telefoon aan met de USB kabel aan je computer.
5. Start ODIN. BELANGRIJK:Als Odin opent moet te zien zijn dat het vakje onder ID: COM blauw zijn en ‘Added’ moet in het berichtvenster verschijnen in Odin. En laat de checkboxes zo staan, dus vink verder niets aan!
6. Klik op het PDA balkje. En browse naar philz_touch_5.08.5-i9300.tar.md5 die je gedownload hebt.
7. Klik op start om de CWM te flashen. Je kan zien wat er gebeurt in het notificatie balkje in ODIN. Wanneer het klaar is moet er in het linker boxje boven in PASS staan, en de tel reboot zich van zelf.
8. Telefoon is weer opgestart en je nieuwe CWM is geinstalleerd.
9. Nu kun je Ultima ROM flashen!

Het flashen van UltimaRom

1. ga naar www.ultimarom.com en download daar de laatste versie
2. Zet het gedownloade bestand op je telefoon of externe sd-kaart.(ik zet het altijd op de externe)
3. Zorg dat je alle belangrijke bestanden zoals, fotos, videos, documenten enz enz goed gebackupt hebt zodat je niet alles kwijt bent. Ik zet de belangrijke bestanden op de externe sd-kaart of gewoon op de computer.
4. Zet je telefoon in recocery modus (aan/uit knop, volume op en Home key ingedrukt houden)
5. Selecteer Wipe data/ factory reset >> Clean to install new ROM
6. Selecteer install zip >> choose zip from sdcard of choose zip from External sdcard Ligt eraan waar je het bestand hebt opgeslagen!
8. selecteer het zip bestand wat je hebt gedownload.
9. Selecteer daarna yes- install ultimaRom_Vx-x
10. Nu kom je in het installatie menu. Hier kun je alles instellen naar je eigen smaak. Wat wel ff belangrijk is dat je een super wipe doet om errors te voorkomen. dit wordt gevraagt in het installatie menu.
11. nadat je alles hebt aan en uitgevinkt en het installatie proces is afgerond, dan start de tel opnieuw op. (of je moet het handmatig doen weet het niet zeker meer) De eerste keer opstarten duurt ongeveer 5 min. dus heb geduld.

12. Gefeliciteerd Je hebt UltimaRom geflasht! Veel plezier ermee!

En Alle Credits gaan naar de developer van deze ROMKryten

Screenshots:

Bewerkt (18 september 2013 22:31)
MrHans

MrHans

• Lid sinds 21 februari 2011
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 22:45

Ziet er zeker goed uit, heb hem wel al gedownload (via een torrent, is overigens ook een pluspunt), moet hem alleen nog installeren. Ben benieuwd, iemand al ervaring met het batterij gebruik?

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 28 oktober 2012
  • 22:49

de torrent had ik ook gedownload. maar deze werkte niet helemaal correct. ik had de wallpapers niet en een paar andere dingen waren niet meegenomen. dus heb gewoon via de link gedaan. 4min en hij was binnen.

ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 29 oktober 2012
  • 19:20

Ik draai de rom nu 3 dagen. En ben nog geen rare dingen tegen gekomen. Mooie rom!

MrHans

MrHans

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2012
  • 17:52

Ja, ik vind dit toch ook wel een van de beste Roms die beschikbaar is momenteel. Ik heb gekozen voor de Phenomenal Normal kernel en dit bevalt echt super.

Na 10 uur stand-by / werk heb ik nu nog ruim 70% batterij over. Normaal was dit hooguit 30%…

Ook de blauwe looks zijn echt top.
Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die het blauwe holo theme mooi vind.

Edit: screenshot toegevoegd

Bewerkt (31 oktober 2012 17:52)
ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 31 oktober 2012
  • 18:01

Ik heb phenomenal medium apart geflasht. Is toch iets zuiniger hij mij.

Bewerkt (31 oktober 2012 18:01)
MrHans

MrHans

• Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2012
  • 19:11

Kan je die Medium versie er dan gewoon overheen flashen? Of heb je een specifieke versie nodig voor gebruik bij deze rom?

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 31 oktober 2012
  • 21:07

Ja. Maar er staat een link op de xda site om em te downloaden.

ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 31 oktober 2012
  • 22:20

Ultima ROM update! v4.1.

kernel geupdate.

GMail blue theme.

en meer…- UltimaROM v4.1 - - xda-developers

ricksIII

ricksIII

• Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 31 oktober 2012
  • 22:57

Hoe kom je aan die shortcuts onder in het beeld scherm? En aan die achtergrond. Die kan ik nergens s vinden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren