Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pandora42

pandora42

• Lid sinds 29 augustus 2010
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2012
  • 17:50

Hallo,
mijn vriend blijkt een duitse s3 te hebben dus heeft hij de update 4.1 al en ik niet. Alles ging prima en alles werkt nog behalve zijn agenda widget. De widget komt wel in beeld maar zijn google agenda verdwijnt steeds. Elke keer opnieuw de instellingen aangepast zijn gmailaccount aangevinkt maar elke keer als de telefoon weer aan gaat is het weg. Dus je kan nu niet je agenda meer zien behalve als je het elke keer opnieuw insteld. Zijn er meer die dat hebben met de 4.1 ?
Ik hoor het heel graag wat hier aan de hand is. Omdat ik de update nog niet heb kan ik niet zien of dat bij mij ook zo is.

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 27 oktober 2012
  • 18:18

Ik draai nu ook 4.1.1 van Criskelo , ik heb net de stock agenda widget aan gezet, deze functioneerde goed en zelfs na een reboot bleef hij actief .

pandora42

pandora42

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2012
  • 18:25

Zou het een idee zijn om de telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten? Soms lost dat ook nog wel eens wat problemen op toch? Want wat we ook doen dat vinkje bij zijn gmail verspringt steeds naar ‘'samsungcalendar’' en blijft niet staan bij ‘'googlecalendar’'. Ook kan hij ‘'verjaardagen van contacten’' niet uitvinken. Dit alles gebeurt steeds als je op het aan/uit knopje drukt om je scherm te dimmen. Zet je het scherm weer aan dan is de widget leeg.

Hubert

Hubert

• Lid sinds 05 november 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 08:55

Bij mij verscheen de agenda wel maar niet de afspraken en taken. Bleek dat mijn gmailaccount niet aangevinkt stond. Nu werkt die weer goed en moet niet steeds opnieuw instellen.
Factory reset heb ik ook gedaan. Dit wordt aangeraden na een update.

pandora42

pandora42

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 09:13

Ja klopt de agenda was er wel maar leeg. Aanvinken van gmailaccount gedaan maar zodra het scherm uit was en je zette hem weer aan was het vinkje ook weer weg of versprongen Naar Samsung account. En dat blijft zo. Dus denk ook aan een reset. Dank voor je antwoord

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 28 oktober 2012
  • 09:41

Onlangs is de Google Agenda app in de Play Store beschikbaar gekomen. Na het installeren daarvan onthouden zowel mijn S-Planner als Google Agenda de instellingen niet meer en moet ik die iedere keer na een reboot opnieuw instellen.
Al diverse dingen geprobeerd: gegevens wissen, totaal de-installeren en her-installeren van S-Planner en Google Agenda maar dit helpt niet.
Dit lijkt mij een soortgelijk of misschien wel hetzelfde probleem.
Een totale reset in de zin van Factory reset lijkt mij niet echt de oplossing en ook niet echt prettig want dan moet ik alles opnieuw installeren maar als iemand op die manier wel succes heeft dan moet ik dat ook maar eens overwegen.

Edit: even aan het testen geweest met s-planner en Google Agenda. Beide verwijderd inclusief gegevens, stuk voor stuk geïnstalleerd en tussendoor steeds gereboot.
Het is voor mij duidelijk. S-Planner en Google Agenda conflicteren met elkaar. Als je de laatste Google Agenda installeert dan verlies je elke keer na een reboot je instellingen van zowel S-Planner als Google Agenda. Ik heb die laatste nu maar verwijderd omdat ik het liefst S-Planner gebruik. Nu geen problemen meer met de instellingen van S-Planner.
Hopelijk binnenkort in een nieuwe versie van één van beide opgelost.

Hubert

Hubert

• Lid sinds 05 november 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 14:09

Ter info: ik gebruik nu S Planner in combinatie met de Smooth Calendar widget. Google Agenda heb ik even geprobeerd maar intussen verwijderd.

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 28 oktober 2012
  • 14:39

Hubert, omdat jij de Google Agenda hebt verwijderd is jou eerdere probleem ook opgelost.
Ik gebruik naast S Planner de widget van Business Calendar. Daar kun je echt alle kanten mee op.

pandora42

pandora42

• Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 18:57

Maar er staat toch standdaard een kalender op de s3, die hoort toch gewoon bij de s-planner? En die agenda kan je niet verwijderen volgens mij. Ben niet zo ervaren als sommige hier maar helemaal gek ben ik ook niet hahaha.

———- Update van bericht ———-

Nou zo stom ik heb bij applicatiebeheer mijn agenda s-planner uit gezet maar hoe zet ik hem weer aan? Kan niet helemaal niet meer mijn agenda zien snik snik

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2310
  • Reputatie 70
  • 28 oktober 2012
  • 19:49

S Planner gaat samen met een Agenda widget. Deze widget is nagenoeg identiek aan de widget van Google Agenda.
Je kunt die widget van S Planner wel verwijderen als je dat zou willen maar omdat dit een zgn. systeem app is moet je wel geroot zijn. Dan kun je deze met bijv. Titanium Backup verwijderen.
Via Applicatiebheer/Alles zou je S Planner ook weer moeten kunnen aanzetten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren