Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wouterkuyper

wouterkuyper

• Lid sinds 29 augustus 2012
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 12:45

Verdikkie, hele verhandeling getypt, is mijn verbinding ff weg,…

Nog maar eens dan,..maar nu iets korter…ik hoop dat het hier hoort en niet bij apps. (ik weet niet hoe generiek het toetsenbord is)

Wat vinden jullie van het stock toetsenbord?

De doorlopende invoer vind ik top!

Maar ik heb wel wat andere dingen die ik wat minder vind.

-Ik gebruik geregeld woorden (commands) die hij niet herkent. Het is een hoop gedoe hem het goede woord te laten typen. Ik was op zoek naar een functie “toevoegen aan woordenboek” maar kon die niet vinden. Klopt dat? Doet hij dat vanzelf misschien?

-Ik zou graag pijltjes willen,…nu moet je steeds zo heel precies mikken…

-De leestekens zijn toch veel hanidger als je die via het lang indrukken van een letter kan maken? De hele tijd van toetsenbord wisselen is zo onhandig. Dat zou moeten kunnen met een “horizontale beweging” maar dat werkt bij mij niet op ed een of andere manier (zowel met als zonder doorlopende invoer). Wat kan ik fout doen?

-volgens woordstudie moet ik een woord kunnen selecteren, mar daar zie ik de buttons niet voor, waar moet dat zitten? Toch wel handig om te kunnen knippen en plakken,…

Ik heb een ander keyboard geprobeerd waar ik veel van de bovenstaande dingen wel in kon vinden. (Swiftkey) Maar daarin zit die doorlopende invoer niet volgens mij?

thx!
W

thx!
W

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 13:25

wouterkuyper;344037
-Ik gebruik geregeld woorden (commands) die hij niet herkent. Het is een hoop gedoe hem het goede woord te laten typen. Ik was op zoek naar een functie “toevoegen aan woordenboek” maar kon die niet vinden. Klopt dat? Doet hij dat vanzelf misschien?

Als je een woord 2 keer achter elkaar invoert dan herkent 'ie hem de volgende keer. Met een beetje pech moet je dat weer herhalen als de telefoon herstart is (heb ik ergens gelezen), maar dat is bij mij niet zo…

Mielie

Mielie

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 14:07

Ik heb geen ervaring met het standaard keyboard. Gebruik sinds dag 1 al swiftkey dat ik ook al op mijn S1 had. Die heeft de meest gebruikte leestekens ook op het ‘hoofd’ toetsenbord.
Als het goed is kun je toch de cursor verslepen, dan heb je geen pijltjes nodig.

bjeli

bjeli

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 16:38

@Mielie: de gratis versie van swiftkey? En wordt je toetsenbord dan niet langer als hij de meeste leestekens laat zien? Dus hou je minder “beeld” over?

Bedankt.

RonaldM

RonaldM

• Lid sinds 27 september 2010
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 17:06

Ik vind het schermgebruik wel meevallen en ik ben ook blij met de ‘pijltjes’ in Swiftkey, ik heb de app gekocht bij een aanbieding van Google…
5631

wouterkuyper

wouterkuyper

• Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2012
  • 09:26

Pinhead;344051
Als je een woord 2 keer achter elkaar invoert dan herkent 'ie hem de volgende keer. Met een beetje pech moet je dat weer herhalen als de telefoon herstart is (heb ik ergens gelezen), maar dat is bij mij niet zo…

ok thx!

Mielie;344056
Ik heb geen ervaring met het standaard keyboard. Gebruik sinds dag 1 al swiftkey dat ik ook al op mijn S1 had. Die heeft de meest gebruikte leestekens ook op het ‘hoofd’ toetsenbord.
Als het goed is kun je toch de cursor verslepen, dan heb je geen pijltjes nodig.

Klopt,…maar dan moet je eerst inzoomen om correct te kunnen mikken. en als je er 1 letter naast zit moet e weer opnieuw inzoomen en opnieuw mikken. Niet heel handig.

RonaldM;344102
Ik vind het schermgebruik wel meevallen en ik ben ook blij met de ‘pijltjes’ in Swiftkey, ik heb de app gekocht bij een aanbieding van Google…
5631

Dat het beeld te klein wordt vond ik idd ook niet. Maar swiftkey heeft geen doorlopende invoer, toch? Dat is wel echt jammer,..

En voor de stock-gebruikers: In de zelfstudie staat dat je kan wisselen naar je tekens-bord met een horizontale beweging. Wat bedoelen ze daarmee? Ik krijg dat niet werkend.

En selecteren voor bv knippen en plakken, hoe werkt dat? Waar zit die knop woordselectie?
W

Mielie

Mielie

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2012
  • 20:48

Ik heb swiftkey ook gekocht bij een actie van google. Bij mij ziet hij er wel anders uit, heb er niks aan veranderd. Zie dat jij wel pijltjes hebt. Alleen in landscape mode vind ik wel dat het tb veel beeld inneemt.

Tekst selecteren gaat toch gewoon door lang drukken op de tekst, en vervolgens kun je je selectie uitbreiden.

Als je SK wilt hebben stuur maar even een PM

wouterkuyper

wouterkuyper

• Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 11:27

Mielie;344428
Tekst selecteren gaat toch gewoon door lang drukken op de tekst, en vervolgens kun je je selectie uitbreiden.

Zo simpel, daar had ik zelf op kunnen komen,…thx!
W

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
Mielie

Mielie

• Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 17:38

wouterkuyper;344860
Zo simpel, daar had ik zelf op kunnen komen,…thx!
W

Soms zie je de makkelijkste dingen over het hoofd :p

Hankey

Hankey

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 582
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 17:44

ik heb swiftkey 3 eropstaan..
gekoppeld aan mijn Gmail, sms en facebook.
daarmee leert hij hoe JIJ typt.
daarmee wordt automatisch aanvullen een heerlijke optie.

misschien een beetje offtopic maar ik wil je het niet onthouden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren