Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bogey

Bogey

• Lid sinds 09 april 2011
  • Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 00:28

Hey allen,

Door drukte al een tijd minder bezig met forum, rooten en custom roms….

Toestel geeft al paar weken aan dat er een update is, maar update (26mb ongeveer) wil niet installeren…

Foon is alleen geroot, dus geen custom rom…

Als ik kies voor installeren, dan wordt toestel opnieuw opgestart en beland dan in CWM daar kan ik kiezen voor installeren untrusted zip oid en dan geeft ie een error…

Iemand een idee? Dat ie geroot is moet niks uitmaken toch?

Verder iemand tips voor een custom rom? Welke is aan te bevelen? En hoe staat Cyanogen er ondertussen voor?

Eerdaags maar weer eens een duik nemen into de customs ed, want mis het gekloot met me foon wel een beetje… Hahahaha

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
maus010

maus010

• Lid sinds 10 maart 2009
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 08:29

Heb hier ook last van gehad. Mijn S3 was alleen geroot en had gewoon de stock firmware.
Na ongeveer 25% van de installatie gaf hij een error.

Heb later via sammobile een nieuwere firmware gedownload en via odin geflashed.
Draai nu inmiddels JB 4.1.1 en werkt perfect.
Verder vind ik de stock firmware van Samsung wel goed draaien dus hou het hier voorlopig wel bij. Alleen jammer van al dat bloatware.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 2 oktober 2012
  • 09:43

In dit forum worden er momenteel 2 custom roms veel gebruikt en aanbevolen. De Criskelo rom en de Omega rom. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Omega maar ze zijn beide gelijkwaardig.
Kijk maar eens in de betreffende topics.

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 12:16

maus010;343997
Heb hier ook last van gehad. Mijn S3 was alleen geroot en had gewoon de stock firmware.
Na ongeveer 25% van de installatie gaf hij een error.

Heb later via sammobile een nieuwere firmware gedownload en via odin geflashed.
Draai nu inmiddels JB 4.1.1 en werkt perfect.
Verder vind ik de stock firmware van Samsung wel goed draaien dus hou het hier voorlopig wel bij. Alleen jammer van al dat bloatware.

Mijne begint niet eens te installeren, hij start (na drukken ‘installeren’) gelijk opnieuw op, en komt dan in CWM waar ik kan kiezen voor “Yes - Install untrusted zip”.
Alvorens ik die keuze maak krijg ik volgende meldingen:
ClockworkMod Recovery v6.0.1.0
E: Invalid command argument
Finding update package…
Opening update package…
Verifying update package…
E: failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed

Als ik dan de keuze “Yes - Install untrusted zip” maak, krijg ik de volgende meldingen erbij:
Installing update…
addert failed: getprop(“ro.product.device”) == “m0” || getprop (“ro.build.product”) == “m0”
E: Error in /cache/fota/unpdate.zip
(Status 7)
Installation aborted

Ik zal het van de week eens proberen via Odin!

———- Update van bericht ———-

JohandeJong;344009
In dit forum worden er momenteel 2 custom roms veel gebruikt en aanbevolen. De Criskelo rom en de Omega rom. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Omega maar ze zijn beide gelijkwaardig.
Kijk maar eens in de betreffende topics.

Ik zal de topics eens doorlezen… Enige wat me nog een beetje tegen houd, is dat Samsung wel een aantal leuke apps heeft, die ik af en toe gebruik…. dit is met Custom niet meer mogelijk… maar denk toch dat ik binnenkort wel over ga op Custom, want er is niks leuker dan spelen met de foon! hahaha

Criselko en Omega draaien al JB? of zitten die nog op ICS?
CM hoe staat het daar mee? Is dat al aan te raden, of nog ff mee wachten?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 2 oktober 2012
  • 12:22

Ook op de custom roms kun je de software van Samsung gewoon blijven gebruiken. Tijdens installatie van genoemde roms kun je kiezen wat je wel of niet mee-geïnstalleerd wilt hebben.
Criskelo en Omega draaien beide op de laatste (officiële) versie van JB.
CM heb ik mij nog nooit in verdiept.

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 13:10

super! thnx voor de info!

Als je van customs houd, zou ik me toch eens verdiepen in CM… Draaide mijn SGS eerst op Lightning en daarna steeds op CM en dat beviel super!!!!

goofywilco

goofywilco

• Lid sinds 16 december 2009
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 20:24

Dat de firmware update niet installeert is waarschijnlijk doordat je een custom kernel hebt draaien die je rootrechten geeft. Je zal eerst de standaard kernel van de betreffende rom terug moeten zetten en daarna doet de update het wel weer.
Daarna kan je weer een custom kernel flashen voor de rootrechten.

CM is nog bezig met nightlies dus nog niet echt geschikt voor dagelijks gebruik zit daar zelf ook op te wachten draai nu criskelo rom en daar erg tevreden over tot CM er eindelijk is kan niet wachten

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 23:05

thnx voor alle info… ik ga eens in Criskelo en Omega duiken, en die 2 proberen… en rustig afwachten op CM
mss ook wel ff een nightly uitproberen, want heb op mijn oude SGS ook een hele tijd een nightly (CM9) gedraaid zonder problemen…

Mielie

Mielie

• Lid sinds 27 januari 2011
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 18:00

Ik heb dit ook en had dit een maand geleden al aangekaart op het forum. Maus010 had er toen ook al op gereageerd.
Dacht dat het niet aan het rooten kon liggen, maar als goofywilco zegt dat het met de kernel te maken kan hebben is dat dus wel het geval?
Ik had geen zin om via odin een nieuwe rom te flashen voordat JB er is. Ik wacht wel tot de NLse JB er is en tot die tijd klik ik het wel weg eens in de paar dagen.

Bewerkt (24 april 2013 15:39)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren