Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

immin113

immin113

  • Lid sinds 25 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • #1
  • 27 augustus 2012
  • 11:16

WIFI verbindingsprobleem met Samsung Galaxy S3: “Verificatieprobleem opgetreden”

Heb sinds twee weken problemen om met WIFI te verbinden, nadat het toestel eerst probleemloos had gefunctioneerd. Dit probleem doet zich voor bij alle WIFI routers. Echter wanneer het toestel ‘bovenop’ de router ligt werkt deze wel. Heb Wifi fixer gebruikt, heb FXR Wifi fix and rescue gebruikt, alle zonder resultaat. In Wifi overzicht worden WIFI zenders wel gezien en wordt voldoende signaal ontvangen, echter verbinding komt niet tot stand, ondanks goede wachtwoord ingevoerd.
Wie weet een oplossing zonder fabrieksinstellingen te starten?

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #2
  • 27 augustus 2012
  • 11:25

Verplaatst naar het juiste (Samsung Galaxy S III) forum.

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
johra

johra

  • Lid sinds 10 mei 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • #3
  • 27 augustus 2012
  • 11:44

Probeer eens om de wifi power safe mode op off te zetten.

Toets *#0011# dan druk je op menu knop
Selecteer wifi en zet daar , wifi power safe mode off.

Wie weet helpt dit.

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
immin113

immin113

  • Lid sinds 25 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • #4
  • 27 augustus 2012
  • 11:59

Hallo Johra, Dank.
Zojuist geprobeerd, resultaat blijft helaas zelfde.

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
vdberg

vdberg

  • Lid sinds 08 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #5
  • 8 september 2012
  • 16:56

Nog geen oplossing voor dit probleem?
Hier hetzelfde, s3 weigert na een viertal weken goed gefunctioneerd te hebben contact te maken met AP.
Alleen binnen een straal van 1 meter is goed contact mogelijk. Samsung kan telefonisch al melden dat het niet aan de s3 ligt. En dat alle andere apparaten wel goed verbinden is geen vergelijk.

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #6
  • 8 september 2012
  • 17:09

Het is de vraag of dit een S3 probleem is want tot nu toe zijn er op dit forum maar 2 meldingen verschenen.
Ik kan tot op enkele honderden meters van mij router weglopen en ik blijf prima verbinding houden.

Welke draadloze router gebruiken jullie en welke beveiligingsmethode gebruik je?
Wijzig eens de kanaal van de router, wellicht stoort een andere gebruiker de nu door jouw gebruikte kanaal.

Bewerkt (24 april 2013 15:32)

Samsung Galaxy S7

dendirk

dendirk

  • Lid sinds 13 oktober 2009
  • Berichten 502
  • Reputatie 0
  • #7
  • 8 september 2012
  • 17:31

idd wijzigen van kanaal + beveiligings type kan al eens soelaas brengen AES of TKIP of probeer eens uw 802.11 mode e wijzigen naar n en g standaard

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
vdberg

vdberg

  • Lid sinds 08 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #8
  • 9 september 2012
  • 15:11

Alle voorgestelde suggesties bieden geen verbetering. Het vreemde blijft dat de eerste weken er geen ‘verificatiefout’ optrad.
Ineens zonder, voor mij, aanwijsbare oorzaak verificatiefout. Als ik de s3 binnen 1 meter van mijn AP heb geen probleem met verbinden.
BDW het is een AP van EnGenius type ECB9500, WPA beveiligd.
Andere draadloze apparaten kunnen moeiteloos verbinden, zoals s1, s2 tab10.1 van die appeldingetjes. Geen enkel probleem, maar de s3 het wil maar niet goed komen.

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
immin113

immin113

  • Lid sinds 25 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • #9
  • 9 september 2012
  • 22:09

Ik heb eveneens dat probleem. Ik heb inmiddels diverse routers geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Direct in de nabijheid van de router heb ik signaal, maar dat is ook zo maar weer weg, wanneer ik enige afstand neem. Heb inmiddels ook een factory reset gedaan, en heb contact opgenomen met de leverancier die hem ter reparatie gaat opsturen.
Dank voor jullie reacties!

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #10
  • 9 september 2012
  • 22:39

Als ik de laatste 2 reacties zo lees dan lijkt het mij toch wel een S3 issue.
Ben benieuwd of je nog een oorzaak te horen krijgt als de S3 gerepareerd retour komt.

Bewerkt (24 april 2013 15:32)

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren