Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 11 augustus 2012
  • 21:14

Na een beetje gesurft te hebben op het net kwam ik bij de volgende site terecht : Link
Dat bracht me op een idee dat volgens mij nog niet eerder in de Android wereld is gedaan !
Ben hier een tijd mee wezen stoeien en het is me geluktIk kan jullie nu met trots presenteren :

Verken de melkweg met Darth Vader (engels) !
download Darth Vader

Giel Beelen die je de weg wijst !
download Giel

Broertjes de Boer die je de weg wijzen !
download de broertjes

Ik ben verder niet verantwoordelijk voor wat er ( met jou en/of andere )op de weg gebeurd als je hiernaar luisterd! Blijf met je aandacht bij het verkeer om je heen ! En Keep your eyes on the road !

Dit kan denk ik iedereen doen die Google Maps op zijn Android toestel heeft ! Je hoeft hier dus niet geroot of iets dergelijks voor te zijn , origineel , het kan allemaal zo ver ik weet . Uiteraard heb ik dit tot nu toe aleen getest op de S3 dus ik kan (nog) niet bevestigen of dit met andere telefoons ook werkt . Het is vrij simpel om dit te instaleren , je doet het als volgt :

Je gaat naar de map (in je telefoon natuurlijk):
\mnt\sdcard\Android\data\com.google.android.apps.maps\testdata\voice\nl_NL.28d598fc .

Daar zit een .zip file , die verplaats je naar een andere map waar je hem weer kunt terug vinden .
Dan pak je het bestand dat je zojuist hebt gedownload en je stopt deze op de plek waar je het origineel hebt gehaald . Je vervangt dus als het ware het bestand . Dit zou voldoende moeten zijn . Alhoewel ik een paar keer heb gemerkt dat het niet altijd zo lukt , dus ben wezen stoeien met het wissen van de buffer in :
Instellingen/Aplicatiebeheer/Alles/Maps .
Soms wilde dit ook niet baten en verwijderde ik ook de gegevens .
Dus dit zal je zelf even moeten gaan uitvogelen als het niet werkt .

Houd er wel rekening mee dat als je je gegevens wist dat je dan ingestelde routes etc. kwijt zult zijn !

Om dit te corrigeren verwijder je het door jou geplaatste bestand en plaats je het origineel weer terug . Bij mij echter bleef na het terug plaatsen van het origineel een gedeelte van Giel en de daarvoor geplaatste stem van Snoop Dogg er nog steeds in staan, maar na het verwijderen van de buffer en de gegevens was dit weer terug gekomen . Hoe dit precies werkt weet ik nog niet

Dus dit gebruiken op eigen risico !!

Als er meer animo is voor andere stemmen zal ik altijd kijken wat ik kan doen , mocht er iemand nog in bezit zijn van meer stemmen , mag je ze van mij altijd naar me sturen

Veel plezier !

Bewerkt (24 april 2013 15:24)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 21:19

Wow.

Maak een thread op XDA, kan je er denk ik veel van krijgen.

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 11 augustus 2012
  • 21:23

ja maar de Snoop Dogg versie is nog niet helemaal klaar , is ook wat lastiger om alle woorden bij me kaar te schrapenEn het ging me voornamelijk om de nederlandse stemmen
Maar bedankt voor de tip !

wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 21:56

top gedaan dave leuk man

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 11 augustus 2012
  • 21:58

Grappig Dave. Heb Giel ook even geplaatst. Daarrrrrrrr gaan we dan, Giel hier.
Even een paar opmerkingen over het installeren.
Ik had deze navigatie nog nooit gebruikt. Het mapje voice\nl_NL28d598fc was bij mij helemaal leeg. Het bestond zelfs nog niet.
Heb navigatie even opgestart en een adres laten zoeken. Daarna was het mapje wel aanwezig met het zip bestand.
Ik heb dit zip bestand even gerenamed naar *.org en daarna ‘jouw’ zip bestandje geplaatst en toen had ik Giel.
Om heel gemakkelijk van de ‘oude’ stemmen verlost te raken hoef je alleen maar in de nl mapje alle bestanden behalve het bestand voice-instructions.zip te verwijderen. Dus niet nodig om caches of gegevens te wissen.
Om de originele stem weer terug te krijgen hoef je alleen maar het nl mapje te deleten. Na opstarten van Navigatie wordt deze weer aangemaakt en het zip bestandje automatisch weer geplaatst.

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 11 augustus 2012
  • 22:02

Dankjewel Johan, het vreemde is dus dat de stemmen vooralsnog ergens worden opgeslagen want zelfs na het verwijderen van dat hele mapje werd inderdaad na het activeren van de navigatie dat opnieuw aangemaakt, met alsnog residu van de Giel stemmen . Daarom snap ik nog niet helemaal hoe dat kan/zit/werkt .

Dotten

Dotten

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 492
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 22:08

Toppertje jij….. Ga het morgen proberen, als ik weer thuis ben..

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 11 augustus 2012
  • 22:08

Dan zal dat nog in de datacache zitten. Dan moeten die dus nog wel even worden gewist.

Verwijderd_Account_17032017

Verwijderd_Account_17032017

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 458
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 23:52

Leuk bedacht Dave, dat ga ik zo eens testen!

———- Update van bericht ———-

Het werkt niet bij mij.

Bestand gedownload.
Oude verplaats.
Nieuwe erin.
Gegevens gewist maps.
Opstarten.

Helaas tuthola blijft praten.

EricJorem

EricJorem

• Lid sinds 27 november 2011
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2012
  • 09:55

Ik krijg het ook niet voor elkaar… Alles gewist, nieuwe zip geplaatst, cache etc gewist, telefoon zelfs helemaal opnieuw opgestart, maar geen Giel… Ik zit op een dood spoor… Help!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren