Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mattihafler

Mattihafler

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 13:32

Ik heb nu sinds een week de S3 en heb problemen tijdens bellen.

Het treed meestal wél op..maar toch niet altijd.

Als ik bel óf gebeld wordt dan hoor ik niets en de andere persoon hoort ook niets.
Heb alle volume instellingen gecontroleerd, fabrieksinstellingen teruggezet, een andere telefoon (bellen/contact) app geinstalleerd…niets helpt.

Bij Vodafone winkel konden ze geen reparatie uitvoeren omdat de laatste versie van hun flash software niet geinstalleerd kon worden.

Iemand een idee wat ik verder nog kan proberen?

Lijkt me geen:

Hardwarefout - anders had ik er altijd last van
Simkaartfout - die zou mijns inziens of altijd wel of helemaal niet moeten werken.

Dus zou mijns inziens een softwarefout moeten zijn…
Als ik een hard reset (opnieuw installeren firmware) uitvoer zou het verholpen kunnen zijn?

ideeën zijn welkom

Bewerkt (24 april 2013 15:07)

Samsung galaxy SIII
Pro line 2 (M-1038)
Nextbook Premium 8hi

ThomasHeinen

ThomasHeinen

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 188
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 13:35

Ik had niet precies hetzelfde, maar toen ik laatst iemand ging bellen was het een ongelooflijk krakend geluid. Ik dacht meteen dat het raak was, maar na opnieuw opstarten deed die het gewoon weer normaal.. Doet ie het bij jou ook weer na opnieuw opstarten dan?

Mattihafler

Mattihafler

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 14:03

Opnieuw opstarten, fabriekinstellingen terug zetten…niets lijkt te helpen. Bellen via headset of via luidspreker werkt ook niet.
maar ligt wellicht toch aan de sim..want heb nu aantal keer gezien dat ik na t bellen geen netwerk meer heb..en hij daarna weer opnieuw netwerk opstart.

Samsung galaxy SIII
Pro line 2 (M-1038)
Nextbook Premium 8hi

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 juni 2012
  • 14:26

Mattihafler;316620
Bij Vodafone winkel konden ze geen reparatie uitvoeren omdat de laatste versie van hun flash software niet geinstalleerd kon worden.
Deze reden snap ik niet. Waarom kan de laatste versie niet geinstalleerd worden? En waarom is dat een reden dat hij niet gerepareerd kan worden?

Een hard reset is niet hetzelfde als ‘opnieuw installeren firmware’. Een hard reset haalt alleen de gebruikersgegevens weg. Het installeert niets opnieuw.

Als je toestel niet goed functioneert, zelf niet na een fabrieksreset, dan moet dit hersteld worden. Je kan overwegen om wel een nieuwe firmware te installeren, door via sammobile.com/firmware de firmware te downloaden en deze te installeren. Maar ik kan me voorstellen dat men hier niet aan wilt beginnen. In dat geval denk ik dat vodafone dit moet oplossen. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik geen expert ben in de rechten van een consument, maar volgens mij moet vodafone meer voor je doen dan ze nu doen…

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 30 juni 2012
  • 14:38

Mattihafler;316626
Opnieuw opstarten, fabriekinstellingen terug zetten…niets lijkt te helpen. Bellen via headset of via luidspreker werkt ook niet.
maar ligt wellicht toch aan de sim..want heb nu aantal keer gezien dat ik na t bellen geen netwerk meer heb..en hij daarna weer opnieuw netwerk opstart.

bedoel je hier het signaal netwerk mee voor bellen of de data netwerk die weg valt? Dit heb ik nl ook na het bellen maar verder geen problemen met bellen en geluid gelukkig.

AW Forum Queen voor het leven

Mattihafler

Mattihafler

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 14:47

nanders;316631
Deze reden snap ik niet. Waarom kan de laatste versie niet geinstalleerd worden? En waarom is dat een reden dat hij niet gerepareerd kan worden?

Het programma waarbij ze bij Vodafone de laatste firmware installeren had een upgrade nodig en dat werkte nu niet.
Dus daar moet ik dan nog een keer voor terug.

esther1801;316635
bedoel je hier het signaal netwerk mee voor bellen of de data netwerk die weg valt? Dit heb ik nl ook na het bellen maar verder geen problemen met bellen en geluid gelukkig.

Netwerk voor bellen.

Samsung galaxy SIII
Pro line 2 (M-1038)
Nextbook Premium 8hi

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 30 juni 2012
  • 15:09

Mattihafler;316638
Het programma waarbij ze bij Vodafone de laatste firmware installeren had een upgrade nodig en dat werkte nu niet.
oh oke, ik las het verkeerd :-) raar dat dat niet gaat, ‘wij thuis’ kunnen gewoon de laatste flashsoftware van internet plukken..

badeendje

badeendje

• Lid sinds 09 december 2010
  • Berichten 374
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 16:08

Alshij het via je headset enzo ook niet doet zal het toch wel een software probleem zijn.

Zou anders niet kunnen bedenken wat anders

HTC One M8
Rom: Stock
Kernel: Stock
———————
Samsung Galaxy Trend
———————
Vodafone Smart 4 turbo

L4rko

L4rko

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 155
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 08:26

Het enige advies in deze is om met het toestel terug te gaan naar de winkel, zeker als je het toestel net hebt en niet zelf wilt gaan lopen prutsen met firmware versies.
Het eerste wat Vodafone waarschijnlijk zal doen is om de firmware opnieuw erop te zetten om op die manier een software fout uit te sluiten, heb je dan nog problemen zal 't hoogstwaarschijnlijk een reparatie retourtje worden.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren