Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 09:45

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik vind het sluitergeluid van de camera eigenlijk maar irritant. Vooral als je een keer ‘stil’ foto's wilt maken, kan dat niet omdat hij altijd geluid maakt. Is dit op een manier te omzeilen, of moet je daarvoor gewoon een andere camera app uit de Play Store halen? Ik dacht dat je dit met behulp van Root Explorer wel kon verwijderen ofzo.
Het beste zou zijn: telefoon op stil/trillen, camera stil. Telefoon op geluid aan, camera geluid aan (omdat het in sommige gevallen wel weer handig is het geluidje te hebben).

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 12:17

Als het goed is kun je gewoon bij Camera -> instellingen -> geluid sluiter, het sluitergeluidje uitzetten.

L4rko

L4rko

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 155
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 13:10

Jwz-Swa;311857
Als het goed is kun je gewoon bij Camera -> instellingen -> geluid sluiter, het sluitergeluidje uitzetten.

Sorry maar dit is niet mogelijk met de stock versie van de camera.

Indien je het geluid van de camera wilt uitschakelen zul je een andere camera mod moeten installeren, helaas heeft samsung namelijk de optie om het geluid uit te zetten verwijderd… Bijvoorbeeld deze mod van HyperX.

Samsung

Samsung

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2012
  • 23:18

Ik wacht wel geduldig op een wat stabielere versie van Cyanogenmod ofzo. ;-)
Overigens vind ik het wel bizar dat als je alle geluiden laag zit (system/volume/meldingen enzo) je het sluitergeluid nog steeds hebt…

Bewerkt (24 april 2013 15:03)
Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 07:23

Dat vind ik ook raar hoor. Je zou daar toch gewoon een instelling voor moeten hebben?

Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 09:25

In sommige landen (Japan, Korea) is het verboden om het camera geluid uit te zetten. Mensen moeten horen wanneer er een foto gemaakt wordt, ivm onder pashokjes etc. fotograferen. Vandaar dat de producenten waarschijnlijk deze optie er niet in hebben gestopt. (Hoewel ik met m'n vorige telefoon (Ace) in de stil-stand geen sluiter geluid had, volgens mij.)

Samsung

Samsung

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 20:09

Pinhead;313033
In sommige landen (Japan, Korea) is het verboden om het camera geluid uit te zetten. Mensen moeten horen wanneer er een foto gemaakt wordt, ivm onder pashokjes etc. fotograferen. Vandaar dat de producenten waarschijnlijk deze optie er niet in hebben gestopt. (Hoewel ik met m'n vorige telefoon (Ace) in de stil-stand geen sluiter geluid had, volgens mij.)

Oh ja. Vandaar dat er al genoeg toestellen zijn waarbij je niet hoort dat er een foto wordt gemaakt en zie je tijdens het filmen ook geen lampje of wat dan ook. Sterker nog, als je tijdens het filmen met je S3 een foto maakt, hoor je het sluitergeluid niet.
Vind dit erg bizar.

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
Doctor_Yes

Doctor_Yes

• Lid sinds 13 november 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2012
  • 23:32

Als je toestel is geroot zou het met root explorer op deze manier moeten kunnen: For those who want no shutter sound, go into /system/media/audio/ui (with root explorer etc..) and rename shutter.ogg to whatever to get no shutter sound.Ik heb het zelf niet kunnen testen omdat mijn toestel (nog) niet is geroot. Vind het niet echt een elegante oplossing maar als je het echt irritant vindt is het kennelijk een mogelijkheid.

Bron: forum xda developers

EricJorem

EricJorem

• Lid sinds 27 november 2011
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2012
  • 08:29

Doctor Yes;313352
Als je toestel is geroot zou het met root explorer op deze manier moeten kunnen: For those who want no shutter sound, go into /system/media/audio/ui (with root explorer etc..) and rename shutter.ogg to whatever to get no shutter sound.Ik heb het zelf niet kunnen testen omdat mijn toestel (nog) niet is geroot. Vind het niet echt een elegante oplossing maar als je het echt irritant vindt is het kennelijk een mogelijkheid.

Bron: forum xda developers
Zeker niet elegant, maar wat vervelender is, is dat je het dus ook niet zomaar even weer aanzet. Persoonlijk vind ik dat shuttergeluid prima, echter, ik woon regelmatig golfwedstrijden bij, waarbij absolute stilte vereist is en een shuttergeluid dus zeer ongewenst is… Daarnaast ben ik er nog lang niet aan toe om deze foon te gaan rooten; vooralsnog bevalt de factory ROM me nog uitstekend.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 21 juni 2012
  • 11:01

Rooten is heel simpel. Alleen de CWM van CF er op zetten en SU installeren en klaar. Ik heb dat nu ook op de originele rom en kernel en heb toch root rechten.
On topic: inderdaad geen elegante methode. Ik had ook liever gezien dat het met een instelling van de camera is aan- of uit te zetten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren