Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Killuminatii

Killuminatii

• Lid sinds 30 mei 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:38

Hola Androidworld,

Ik heb sinds de 29e mijn Galaxy SIII binnen (mijn eerste Android Phone) en zie op het internet heel wat gaande over “Root, ROMs” etc. Van wat ik eruit kon opmaken was dat dit een soort “Jailbreak” is maar dan voor Android?

Is dit al mogelijk op de SIII?
Ook als jullie mooie links hebben voor threads over ROOTs waar ik een beetje uitleg enzo kan vinden, alles is welkom.

Killuminatii

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
ThomasHeinen

ThomasHeinen

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 188
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:42

AVS;306141
Hey, dus straks weer een nieuwe SIII user erbij :-)
Het rooten van de s3 is vrij simpel. 1 tar bestand via odin. De insecure kernel van Chainfire is op dit moment nog de enigste kernel.
Ik las een stukje over het los flashen van CWM, dus niet meer vast in de kernel. Dus we zullen even moeten wennen aan het feit dat je dus een kernel of CWM los van elkaar kunt flashen.
Gisteren kon ik nog geen CWM vinden voor de S3, maar vanmorgen vondt ik er een. En ik ga nooit eerder met custom roms klooien of ik moet een fatsoenlijke nandroid kunnen maken…dus na flashen van die CWM en maken van de nandroid heb ik de enigste custom rom op XDA erop gezet. Verder een prima rom en 1 versie hoger dan de rom waarmee mijn toestel uitgeleverd werd…dus meteen al een update dus.
Als je de kernel en cwm erop hebt staan dan kun je die custom rom downloaden en op je externe sdcard zetten. Dan gewoon via recovery flashen

Chainfire kernel S3: CF-Root Download
Superuser en SU: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1070681&d=1337437295
Odin 3.04: https://dl.dropbox.com/u/12945350/Software/S3/Odin3_v3.04.zip
CWM: https://dl.dropbox.com/u/12945350/Software/S3/cwm-sgs3-by-netchip.tar

En hier de topic van de custom rom: Online●►Omega v2.0◄●►Bloatware Free◄●►Aroma installer◄●►Tested◄●► - xda-developers

De kernel flash je via Odin. Laadt de kernel onder de PDA knop.
Dan de superuser uitvoeren…als je de zip uitpakt zit er een install batch bij, als je adb op je pc hebt staan kun je deze batch uitvoeren
De cwm flash je ook via Odin onder de PDA knop.

Deze reactie van AVS stond in een ander topic, denk dat je er wel wat aan hebt.

Killuminatii

Killuminatii

• Lid sinds 30 mei 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:50

ThomasHeinen;306175
Deze reactie van AVS stond in een ander topic, denk dat je er wel wat aan hebt.

Dankje voor je reply en ik heb er zeker wel wat aan.
Maar aangezien ik hier bijna geen verstand van heb, wacht ik wel tot er een vertrouwde tutorial komt voor de SIII, ik wil mijn mooie toestel niet verkloten namelijk ( :

ThomasHeinen

ThomasHeinen

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 188
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 17:01

Killuminatii;306179
Dankje voor je reply en ik heb er zeker wel wat aan.
Maar aangezien ik hier bijna geen verstand van heb, wacht ik wel tot er een vertrouwde tutorial komt voor de SIII, ik wil mijn mooie toestel niet verkloten namelijk ( :
Kan ik zeker begrijpen.. Ik denk dat die tutorial niet lang op zich laat wachten.

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 17:26

Hoi guyz….

Dat stukje was eigenlijk bedoeld voor gebruiker trex die al meer ervaring heeft met flashen van zijn toestel.
Vandaar mijn korte uitleg en wat linkjes.

Nou is het rooten op zich niet zo heel moeilijk en je kan er ook weinig aan verknoeien…maar in die zin was deze uitleg eigenlijk niet bedoeld.

Ik ben vanavond even weg, maar als ik terug ben…of anders morgen, zal ik er een uitgebreidere howto over schrijven.

Samsung Galaxy S8+

Killuminatii

Killuminatii

• Lid sinds 30 mei 2012
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 18:04

AVS;306192
Hoi guyz….

Dat stukje was eigenlijk bedoeld voor gebruiker trex die al meer ervaring heeft met flashen van zijn toestel.
Vandaar mijn korte uitleg en wat linkjes.

Nou is het rooten op zich niet zo heel moeilijk en je kan er ook weinig aan verknoeien…maar in die zin was deze uitleg eigenlijk niet bedoeld.

Ik ben vanavond even weg, maar als ik terug ben…of anders morgen, zal ik er een uitgebreidere howto over schrijven.

Dat zou geweldig zijn, erg bedankt! Ik hou vanavond/morgen gelijk je threads in de gaten. Hoe “Noob-Friendlier” hoe beter aangezien ik nieuw (en de meeste die de tut zullen volgen, natuurlijk) ben in de Adnroid scene.

Nogmaals bedankt ( :

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 31 mei 2012
  • 22:47

rooten nog daar aan toe, maar nu al een andere rom gaat me toch echt te ver.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 07:13

meule;306347
rooten nog daar aan toe, maar nu al een andere rom gaat me toch echt te ver.

En daarom heb ik ook minstends 24 uur gewacht tot ik een CWM op het toestel kon zetten. :-)
De nandroid backup vanuit cwm zorgt ervoor dat ik binnen 2 minuten compleet terug zit op de originele rom…exact zoals ik hem kreeg toen ik hem aanschafte.
En daarom maakt het nu niet meer uit of je dan wel of niet custom gaat. Je zit toch zo weer terug mocht het niet bevallen.

Overigens is deze custom rom nog heel erg “stock” dat wil zeggen dat er niets aan de looks is aangepast en je ziet geen enkel verschil tussen stock en custom. Enigste voordeel is dat de rom je toestel direkt al root en dat de rom compleet deodexed is zodat de weg straks vrij is tot het wel helemaal vernanderen van de looks :-)

Samsung Galaxy S8+

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 1 juni 2012
  • 13:08

Avs je hebt een punt. ik bedoel eigenlijk dat deze gsm grotendeels vernieuwend is door de extra applicaties die ze hebben toegevoegd. Om nu een custom rom te gaan installeren waarop ze het niet doen of weg zijn gelaten zou ik zonde vinden van de S III. Als er een rom komt waar alles in werkt is het zeker het overwegen waard.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 13:25

Alles op die custom rom is werkend meule, ook alle meegeleverde samsung apps enzo. Het is zowat een 1:1 kopie alleen is de rom deodexed.
Zie het m,aar als een stock rom die ze deodexed hebben…meer is het (nog) niet

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren