Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

eva15

eva15

• Lid sinds 04 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2014
  • 08:54

Ik heb een sd kaart gekocht omdat mijn telefoongeheugen vol was. Nu wil ik daarom mijn apps overzetten naar m'n sd kaart, maar als ik naar applicaties beheren ga zie ik bij heen enkele app de optie ‘overplaatsen naar sd kaart’. Ik lees ook vanalles over ‘rooten’ maar wat houd dat in?

Bewerkt (4 januari 2014 08:58)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 januari 2014
  • 11:50

je hebt geheugen en je hebt geheugen. En SD kaart geheugen is normaal niet geschikt voor apps. Alleen voor opslag van muziek, afbeeldingen etc.

rooten is het verkrijgen van adminrechten op je toestel zodat je van alles kan gaan hacken maar dat is alleen aanbevolen voor gevorderden die weten wat ze doen.

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2014
  • 12:46

Niet waar, sinds Froyo (Android 2.2) is het mogelijk apps te verplaatsen naar SD geheugen. Dit moet wel ondersteunt worden door de app zelf en dit bepaalt de ontwikkelaar. De meeste apps die gebruik maken van een widget ondersteunen deze optie niet.

nanders

nanders

• Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 januari 2014
  • 12:58

Niet helemaal. Apps draaien op een partitie met een ext(4) bestandssysteem (standaard voor linux). Een SD kaart is standaard geformatteerd met een FAT bestanddsysteem om zo benaderbaar te zijn op een windows PC. Ook froyo kan geen apps draaien op een FAT partitie, hoogstens kan er wat appdata naar toe verplaatst worden maar dit is zelden voldoende om een ruimtegebrek op te lossen. Een reden dat apps op externe SD kaartjes niet standaard ondersteund worden is dat SD-kaartjes eruit gehaald kunnen worden met als gevolg dat je apps het niet meer doen. Ook gaan SD-kaartjes snel kapot waardoor je toestel ineens niet goed meer functioneert.

Bewerkt (4 januari 2014 12:59)
daan85

daan85

• Lid sinds 04 februari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2014
  • 21:42

Ik heb sinds november de S3mini en daarvoor de de Note 1, en bij de Note 1 kon ik apps overzetten naar de sd kaart. Nu bij de s3 mini niet meer. Dus vertel mij dan maar waar het aanligt…

nanders

nanders

• Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 februari 2014
  • 09:18

ik weet niet hoe het bij de S3 mini is, maar bij mijn S3 heb ik niet meer een “telefoon geheugen” en een “opslaggeheugen” (interne opslag). Omdat die 2 (in mijn geval) samen zijn gegaan is de optie “verplaatsen naar (interne) sd kaart” komen te vervallen (het is tenslotte 1 geheugen geworden). Misschien dat dat ook bij de S3 mini het geval is.

LC

LC

• Lid sinds 05 februari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2014
  • 16:39

Met mijn Galaxy S2 heb ik hetzelfde geheugenprobleem. Hij geeft zelf aan dat ik geheugen kan vrijmaken door apps naar een ander deel van het geheugen (USB) te verplaatsen, maar als ik dit probeer geeft hij een foutmelding.
Ik lees dikwijls dat bij veel types van Samsung je geen apps vanaf SD kan laten draaien.
Op welke toestellen kan dit wel? Ik dacht verstaan te hebben dat zeker Huawei een aantal van dergelijke toestellen zou hebben
. Aangezien de meeste toestellen slechts uitgerust zijn met 2Gb ROM met 16Gb “USB” geheugen , net zoals mijn S2 die geheugenproblemen heeft.
Wat zijn mogelijke alternatieven. Ik wil me niet blauw betalen aan een Note3, zowat het enige toestel met 3Gb ROM.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren