Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marco_neuvel

marco_neuvel

• Lid sinds 21 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 22 april 2015
  • 23:00

Hallo,
Als ik bij mijn opslag kijk, zie ik:
Systeemopslag: 1,65/1,97 GB
USB Opslag: 3,91/3,92 GB
SD kaart: 1,39/1,83 GB

Ik heb al andere topics gelezen, maar ik kom er nog niet uit. Mijn probleem is dat ik geen apps meer kan downloaden, mijn galerij niet meer in kom etc.
Het lijkt me dat dit komt door de volle USB opslag.
Systeemopslag denk ik te begrijpen, dat zijn de apps, foto's etc. die op je telefoon staat.
SD kaart denk ik ook te begrijpen, dat is waar ik bijvoorbeeld mijn muziek op zet vanaf de computer.

Wat de USB opslag nou is kan ik niet vinden en ook niet bedenken. Kan iemand me vertellen hoe ik daar iets vanaf kan halen?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6025
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 23 april 2015
  • 10:20

je vaste telefoonopslag is in twee partities onderverdeeld: 1) systeemopslag en 2) USB opslag. In het systeemopslag is de firmware opgeslagen, en apps. Het USB opslag kun je gebruiken voor persoonlijke documenten en downloads, en dit is de enige partitie waar je, normaal gesproken, bij kan. Je kan hier bestanden kopieren en verwijderen met een file manager app, zoals IO en ES File Explorer.
De naam USB is hier erg verwarrend gekozen en de reden daarachter snap ik ook niet. Daarnaast kun je er nog een externe SD kaart achter in je telefoon prikken die als SD kaart wordt aangeduidt.

Het volle USB opslag zal inderdaad voor de problemen zorgen, omdat veel apps daar ook data op zetten. Je systeemopslag heeft ook niet heel veel ruimte meer over (apps worden steeds groter). Dit kun je opruimen met cache cleaner apps of apps deinstalleren.

Bewerkt (23 april 2015 10:24)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren