Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NielsMeij

NielsMeij

• Lid sinds 21 januari 2013
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 17:35

Hallo allemaal,

Sinds de update naar 4.1.2 kan ik geen screenshot meer maken. Dit was altijd home+vergrendelknop maar dat werkt dus niet meer.

De accu is ook steeds snel leeg. (hoewel ik een accu van 2300 mAh heb)
GSam Battery Monitor geeft aan dat 77% gebruikt is door apps. van die 77% is 69.5% gebruikt door ‘Media’. Ik kan helaas dus geen screenshot maken en uploaden dus ik typ wat gegevens uit.

Aantal wakelocks: 45.
CPU gebruik: 1h 42m 29s.
Wakelockdetails: MediaScannerService 2h 15m 41s (45)

Kan ik dit proces gewoon ‘gedwongen stopzetten’ of ‘uitzetten’ of gaat er dan belangrijke functionaliteit verloren?

Graag reactie,

Groeten Niels

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 7 juni 2013
  • 19:08

Ga naar instellingen>applicatiebeheer en zoek bij de kolom ‘alles’ de mediascanner. Klik erop en verwijder de gegevens. Reboot.

Zou beter moeten gaan.
Screenshots is nog steeds home+power. Home een fractie eerder, moet je even weer in de vingers krijgen. Is wat strakker afgesteld als voorheen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

NielsMeij

NielsMeij

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 19:22

Sander_M
Ga naar instellingen>applicatiebeheer en zoek bij de kolom ‘alles’ de mediascanner. Klik erop en verwijder de gegevens. Reboot.

Zou beter moeten gaan.
Screenshots is nog steeds home+power. Home een fractie eerder, moet je even weer in de vingers krijgen. Is wat strakker afgesteld als voorheen.

Thanks! Ik zie inmiddels dat deze service start zodra ik via usbkabel aan de laptop verbind.

Ik ga even oefenen met de screenshot ;-)

NielsMeij

NielsMeij

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 19:30

Bij Android 2.3.6 kon je home+power meteen loslaten. Nu moet je inderdaad wat sneller achter elkaar indrukken en vasthouden tot screenshot gemaakt is.

Gr. Niels

yasje

yasje

• Lid sinds 11 december 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 14:00

Screen maken: volume knop omlaag en dan power button en! TADA !

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 15 juni 2013
  • 14:02

yasje
Screen maken: volume knop omlaag en dan power button en! TADA !

Dat is bij AOSP build ROMs, op Samsung stock ROMs is het altijd home+power.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

femkexkus_

femkexkus_

• Lid sinds 23 juni 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2013
  • 12:27

Precies hetzelfde probleem hier, heb de nieuwe software er sinds kort opstaan maar ben nu al 2 weken bezig met het proberen om een screenshot te maken het werkt niet home+powerknop niet en ook volume onlaag niet ik kom dan gewoon bij het taakbeheer venster.. help!

daf55

daf55

• Lid sinds 04 november 2011
  • Berichten 80
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2013
  • 22:15

Home en power knop samen een seconde of 2 vast houden? Dat werkt op die van mij!

Wekker gebruik ik niet, maar zal ook eens testen.

Snijworst

Snijworst

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2013
  • 08:48

…en wat betreft je batterij; mijn Ace ging ook geen werkdag meer mee, dus een nieuwe batterij gekocht. Zelfde probleem.
Alle belangrijke gegevens veiligstellen, backup maken, SD eruit en de Ace terugzetten naar fabrieksinstellingen deed de truc… Rigoureus, maar dat ter zijde…

quinten171

quinten171

• Lid sinds 14 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2014
  • 23:26

Bij 4.2.2. Is het screenshot (de knop) nog steeds verdwenen. Met je cover om je Tap 2 10.1 is een wcreenshot nauwwlijks te doen. En vervelend bij WordFeud.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren