Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ropie58

Ropie58

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2013
  • 13:32

Beste mensen,

Omdat mijn Samsung GT-N7000 erg traag werd, meende ik er goed aan te doen mijn toestel terug te zetten in zijn “oude staat”, d.w.z.: geroot en opnieuw voorzien van de SweetROM-5 die er opstond. Het plan was dan om daarna vanaf “scratch” mijn telefoon opnieuw in te richten met alleen die Apps waarvan ik wist dat ik deze regelmatig gebruikte. Toen de SweetROM weer was geïnstalleerd, en de telefoon weer werkend, merkte ik dat er nog altijd een heleboel apps op de telefoon stonden die ik niet meer wilde gebruiken en dat deze zichzelf weer begonnen te updaten. Ik was dus eigenlijk weer terug bij af…

Eveneens zag ik dat de map “…/mnt/mmc/Downloaded Data” op mijn telefoon, (nog?) vol stond met mappen van de voorheen geïnstalleerde Apps, en daaronder zag ik tientallen losse txt-bestanden staan.

Ik denk dus dat de installatieprocedure van de SweetROM-5, die jullie mij destijds succesvol hebben uitgelegd,
de telefoon klaarblijkelijk toch niet helemaal leegmaakt…

Kunnen jullie mij aangeven of ik iets fout doe? Of er misschien mappen zijn die ik vooraf of alsnog moet verwijderen als ik de SweetROM-5 opnieuw ga installeren. Of moet ik de telefoon eerst terugbrengen naar de originele factory-settings, dus zonder de root en SweetROM, alvorens ik deze weer wil installeren? Zo ja, kunnen jullie mij hier dan weer even in opweg helpen? Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Groetjes,

Rob.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 18 augustus 2013
  • 13:46

Verplaatst naar Galaxy Note-forum

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 18 augustus 2013
  • 16:22

een nieuwe ROM installeren is niet hetzelfde als je telefoon ‘legen’. Een ROM installeren is niets anders dan de oude firmware overschrijven met nieuwe firmware. Veel van de data blijft dus staan.

Om je telefoon helemaal ‘schoon’ te krijgen dien je de ROM te installeren, gevolgd door een fabrieksreset (ook wel ‘wipe data’). Dat haalt de data weg van de oude firmware. Daarna heb je nog het opslaggeheugen, waar foto's en documenten opgeslagen worden. Dit opslaggeheugen of usb geheugen moet ook geformatteerd worden om alles te verwijderen.

Ropie58

Ropie58

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2013
  • 16:29

Dank voor je reactie. Ik was inmiddels al begonnen met de telefoon te unrooten en terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Je bevestigt nu mijn gedachtegang.

Groeten,

Rob.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren