Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dennikok

Dennikok

• Lid sinds 12 februari 2012
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2013
  • 20:09

Hallo,
Een aantal dagen geleden heb ik een Samsung galaxy note gekocht via marktplaats.
Ik wist dat er een andere software opzat, maar nu dat ik die gebruik vind ik die van samsung toch zelf mooier.

Er draait nu een software op die sprekend lijkt op die van Sony Xperia, Samsung Xperia note heet de software.

Maar hoe moet ik weer terug naar de originele software van Samsung? Ik zal ook niet weten hoe ik het anders op google moet vinden.

Bewerkt (21 mei 2013 10:05)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 19 mei 2013
  • 20:24

Kijk daarvoor eens bij Sammobile.com, in de afdeling “firmware” daar vind je een zoekvenstertje, waar je het (samsung)typenummer ingeeft, daaronder verschijnen dan een aantal stock firmware's (rom's) die voor jouw note geschikt zijn.
Pas wel op dat je het goede type nummer ingeeft! Als je er eentje voor een verkeerd apparaat op zet, heb je een groot probleem!
De rom ‘flash’ je erop met Odin, een (Samsung)programma dat je daar ook wel kunt vinden, en dat de servicecenters van samsung zelf ook gebruiken.
Als je alle bestanden die ervoor nodig zijn hebt, vraag je hier maar verder.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2013
  • 20:34

Bedankt! ik kan het proberen,

maa ik kreeg dit ook als tip, maar is dit vertrouw baar?
Samsung Galaxy Note hard reset - PDA Smartphone PNA hard reset soft reset

is wel wat gemakkelijker als dat werkt.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 19 mei 2013
  • 22:04

Dat is vergelijkbaar met de factory reset op de SGS2, en als het werkt, ben je wel (bijna) alle data op het toestel kwijt, maar je begint normaal gesproken wel weer met een “verse” telefoon.
Alleen begrijp ik dat jouw toestel is voorzien van een custom rom, en dan zal een factory reset alles terugzetten naar de beginstand van die rom, en je wilde nu juist naar de stock rom……..toch?

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2013
  • 22:54

ik wil gewoon weer terug naar de originele software van Samsung, met touchwiz.
Dus dat gaat niet werken met die link om naar touchwiz tegaan?

dwdw1998

dwdw1998

• Lid sinds 03 oktober 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2013
  • 17:37

Het is heel makkelijk om de originele firmware erop te krijgen.
Je doet eerst een hard reset. Daarna laat je (of doe) je mobiel uit.
Dan tijdens het opstarten houd je de volume naar beneden en home button ook ingedrukt, met die 3 knoppen ingedrukt wacht je even totdat er een schermpje komt met downloadmode (ofzo).
Daarbij moet je je volume knopje naar beneden of omhoog drukken (weet niet precies maar zorg dat je doorgaat bij die stap :p)
Nu staat je mobiel in download mode.

Nu start je je pc op, en installeert odin: AndroidJinn.Com.Odin307.zip
Als je dat gedaan hebt open je odin, dan verbind je je mobiel aan de pc met een kabeltje.
Nu staat er bij odin links onderin “ADDED!”
Je moet nog de software downloaden, dat is deze link: Hotfile.com: 1 klik file hosting: N7000XXLSZ_N7000XENLS4_XEN.zip

Als je die hebt gedownload pak je hem uit.
Dan bij odin klik je op het knopje “PDA”.
Nu krijg je mijn documenten, je zoekt het bestandje wat je net hebt uitgepakt en klikt dubbel op hem.

Je drukt nu simpelweg op start, en je moet even wachten, en klaar is kees!
(Je hoeft niet te letten op de options die aangefinkt zijn in odin, die staan al goed)

Bewerkt (21 mei 2013 10:06)
Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2013
  • 15:49

Dankje! Ik denk wel dat het mij gaat lukken, heb het nog nooit gedaan maar als ik zo kijk lijk mij het niet al te moeilijk.

Maar ik heb wel 2 vragen,
1. Kan ik straks wel instellen dat alles Nederlands is? Niet dat straks alles Engels is.
2. Als straks misschien weer een update is, kan ik dan wel gewoon updaten met kies?

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2013
  • 15:23

Ik heb het geprobeerd,

Alles gedownload en de hard reset en dat is gelukt.

Maar ik krijg bij Odin geen `added`, de pc laat met een klank wel horen dat hij verbonden is en in ben in die downloadmode.

Wat moet ik doen?

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2013
  • 15:16

het is me nu gelukt! ik was te vroeg met verbinden!

Dankje!

the_peppi

the_peppi

• Lid sinds 20 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 14:16

weet iemand ook hoe je de orginele kernel er weer op kunt zetten en uiteraard waar je die kunt downloaden

ik ben namelijk zo dom geweest om er een andere rom op te zetten en daar zat gelijk een andere kernel aan vast de zogehete slim rom

mijn doel is dus om het toestel weer geheel in orginele staat terug te brengen met ICS want jellybean gaf en geeft alleen maar problemen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren