Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Ropie58

Ropie58

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 10:36

Beste mensen,

Alhoewel ik al op de verschillende Engelstalige fora mijn licht heb proberen op te steken, ook op de XDA-site: Android, Windows Phone, and Windows Mobile Development News, Information, and Howtos - XDA Developers, kom ik er nog altijd niet uit. Enerzijds, omdat ik hierin nog totaal nieuw en onervaren ben en anderzijds, omdat ik gewoon bang ben dat ik mijn Note over de kling jaag als ik iets fout doe.

Toch denk ik dat ook op dit forum de nodige kennis en ervaring zit die mij, gewoon in mijn eigen taal, precies duidelijk kan maken wat ik moet doen en/of laten om alles goed te laten verlopen.

Mijn telefoon:

Samsung Galaxy Note GT-N7000
Android-versie: 4.1.2
Baseband-versie: N7000XXLSO
Kernel-versie: 3.0.31-906407
Buildnummer: JZO54K.N7000XXLSZ

Een paar weken geleden kreeg ik email waarin ik werd geattendeerd op de nieuwste ROM voor mijn toestel: Sweet ROM for Galaxy Note GT-N7000! | Root Galaxy Note

Voor het gemak noem ik deze ROM hier in mijn vraagstelling maar even: SweetROM 5. Onlangs werd ik geattendeerd op alweer een nieuwere versie die ik voor het gemak maar even SweetROM 6 noem: v4.93.6 Safe Stock Kernel+CWM6+Root+exFAT+ext4-LT4 - xda-developers

Ik heb deze laatste ROM geprobeerd te downloaden, maar ik heb nergens de downloadlink gevonden. Inmiddels was mij wel bekend geworden via de engelstalige fora dat ik wel een “XXLSZ-KERNEL” ROM moest downloaden om alles te laten werken. de laatste versie (dacht ik) die ik inmiddels heb weten te downloaden is deze: PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-4.90.8-signed samen met het bestand:PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-4.35-signed.

Mijn vraag aan jullie: zien jullie kans om mij in duidelijke stappen uit te leggen wat ik moet doen om de installatie-update voor elkaar te boksen? Ik verzoek jullie daarbij echter om mij dan s.v.p. NIET direct door te verwijzen naar de XDA-site omdat daar de stappenplannen ook al staan beschreven. Die site is mij namelijk iets te technisch en ingewikkeld. Zijn jullie daarnaast misschien ook bekend met video-links voor visuele uitleg van deze installatie-update? Voor alle duidelijkheid: indien jullie er óók voor kiezen om in jullie uitleg mij door te verwijzen naar Engelstalige sites, is dat voor mij op zich geen probleem; de Engelse taal ben ik gewoon machtig - het technische verhaal daarachter helaas niet. Vandaar ook mijn vriendelijk verzoek om een uitleg in het Nederlands…

Ik wil mijn telefoon ook weer gewoon eens “lekker leeg” maken, misschien kan dit eenvoudig via het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, of kan het ook nog dieper, verder en beter via jullie installatie-uitleg. Wellicht goed voor jullie om te weten, dat ik er in geslaagd ben om mijn toestel een maand of wat geleden via ODIN3 te rooten.

Nogmaals, op computergebied is mijn kennis en ervaring allesbehalve “blanco”; op het gebied van updaten, ROM's flashen en alles wat daar bij komt kijken m.b.t. mijn smartphone, ben ik echt nog groen. Mogelijk dat ook dat t.z.t. zal veranderen en dat ik er in het vervolg mijn hand niet meer voor zal omdraaien. Ik hoop echt dat ik middels dit forum door jullie op weg kan worden geholpen.

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Rob. o_O

Bewerkt (23 april 2013 10:36)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6108
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 23 april 2013
  • 10:59

Geen Algemene vragen over Android en dus verplaatst naar Samsung Galaxy Note

Bewerkt (23 april 2013 10:59)
Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 11:01

Hi, ik zal je proberen te helpen. Goed om te weten dat je toestel geroot is en dat je bekend ben met Odin.
De rom v6 kun je hier downloaden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2001632

Zie post 1242

Zet deze op je sd kaart.

Heb je Philz recovery al geinstalleerd of moet je dat nog doen? Zo niet, zet deze dan ook op je sd kaart.

Zet je toestel in recovery mode (volume+, power en home knop tegelijk indrukken)

Dan ga je in de recovery naar wipe cache en klik daarop. Als deze gewiped is ga je naar ‘install zip from sd card’ en zoek je de philz recovery op om deze te installeren.

Als deze geinstalleerd is ga je via het menu naar ‘advanced’ (als ik het goed heb), want daar heb je de optie ‘reboot recovery’ en klik deze aan om recovery te rebooten. Je zit dan in de Philz recovery.

Vanuit hier ga je naar ‘advanced’ en klik je op ‘wipe dalvik cache’.
Als deze klaar is ga je weer terug naar het algemene menu.
Dan klik je op ‘wipe cache’ ook deze maak je leeg om vervolgens nog een factory reset te doen.

Al je al deze stappen heb gevolgd dan klik je op ‘install zip from sd card’ en selecteer hier de sweetrom om deze vervolgens te installeren.

Het is een lang verhaal, maar mocht je ergens vragen over hebben dan hoor ik het wel. We beginnen gewoon bij de eerste stap.

Bewerkt (23 april 2013 11:01)
Ropie58

Ropie58

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 11:30

Hi, Fijn dat je mij even wilt helpen.

Ik heb zojuist via jouw opgegeven link de ROM: GT-N7000_SweetROM_V6.0_LSF. (zip) gedownload. Voor zover ik weet, tenzij jij dat kunt weerleggen, ben ik na de installatie-update al mijn gegevens kwijt op mijn telefoon, toch? Ik heb in ieder geval mijn voornaamste gegevens Contacten en Agenda die ik weer kan terugzetten via mijn pc.

Je moet mij even verder helpen met jouw opmerking: Heb je Philzrecoveryal geinstalleerd of moet je dat nog doen?

Ik heb op een gegeven moment “SuperSU” op mijn toestel geïnstalleerd gekregen en eerder heb ik de bestanden
PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-4.90.8-signed samen met het bestand: PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-4.35-signed
gedownload op mijn pc maar er verder nog niets mee gedaan…

Dus zeg jij het maar…

Bewerkt (23 april 2013 11:30)
Jaggle

Jaggle

• Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 11:54

Geen enkel probleem, ikzelf heb het ook zo moeten leren. Daarvoor is deze forum dan ook.

Die Philz is dat een tar of een zip bestand? Want een tar bestand installeren we via odin. We nemen in ieder geval de 4.90.8 gezien de nummering zal dat de laatste versie zijn.

Ik heb mijn meldingen aangezet zo dat ik wat sneller kan reageren

Bewerkt (23 april 2013 11:54)
wntr

wntr

• Lid sinds 25 juni 2012
  • Berichten 245
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:00

Dat is niet de laatste. Dat is versie 4.93.6 (PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-4.93.6-signed.zip)
Het beste is gewoon om de zip versie op je sd-kaart te zetten en dan via recoverymode flashen.

Bewerkt (23 april 2013 12:00)
Jaggle

Jaggle

• Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 12:10

Ok, ik ging gewoon uit van de bestanden die hij al had.

Bewerkt (23 april 2013 12:10)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:21

Wellicht is het makkelijk je telefoon gewoon te houden met de originele samsung software voor jou, je kan dan altijd root functie nemen maar updaten gaat veel makkelijker.

Ik denk dat voor een gebruiker als de ts de standaard software van samsung ook voldoet, uiteraard kan je altijd custom roms gebruiken is alleen maar een suggestie

Bewerkt (23 april 2013 12:21)
Jaggle

Jaggle

• Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 12:32

Zijn toestel is geroot, dus updates ontvang je dan niet meer. Ook deze zal hij dan toch via Odin moeten installeren.

Bewerkt (23 april 2013 12:32)
Ropie58

Ropie58

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:35

Oke jongens, ik heb inmiddels dus nu ook de laatste versie 4.93.6 gedownload. De bestanden die ik al had, zijn zip-bestanden - maar ik geloof dat DIE bestanden dus eigenlijk niet meer van toepassing zijn gezien de zojuist gedownloade ROM en Philz-verzie; zie ik dat juist?. Als ik nu even kijk naar het stappenplan van Jaggle, dan nog even een paar vraagjes:

1) wat is nu de "Philzrecovery" die ik moet installeren, en hoe doe ik dat?

2) je schrijft:"Als deze geinstalleerd is ga je via het menu naar ‘advanced’(als ik het goed heb)"…Niet dat ik aan je twijfel, integendeel zelfs (!), maar wat gebeurd er als je het NIET goed hebt, of zie ik beren op mijn weg die er niet zijn?

3) ik had de ROM inmiddels op mijn SD-kaart gezet, maar welke bestanden moet ik nu dan nog meer op mijn SD-kaart zetten, is dat alleen deze laatste Philz-verdie (
4.93.6)?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar je begrijpt mijn onzekerheid in deze…

Bewerkt (23 april 2013 12:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren