Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 20 januari 2013
  • 23:02

ik heb sins kort een galaxy note en wil hem rooten en meteen clockworkmod erop zetten.
ben naar xda gegaan en nu moet ik er een kernel opzetten volgens xda is deze tutorial het veiligst v3.99 Safe Stock Kernel+CWM6_No BrickBug_Root_LSC… - xda-developers nu kan kiezen tussen een heleboel kernels maar welke moet ik nou hebben, de kernel wat nu op mijn note staat =3.0.15-N7000XXLPY-CL474507 nu wil ik deze erop zetten PhilZ-cwm6-XXLPY-XEN-2.7-signed maar ik weet niet zeker of ik de goede heb iemand een idee ik heb altijd htc gehad vandaar deze vraag.

Bewerkt (24 april 2013 16:11)
Flo-TLSC

Flo-TLSC

• Lid sinds 12 oktober 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 07:48

Welke Kernel je er op moet zetten hangt af van de Android versie die je er op hebt staan gizmo. Heb je GB, ICS of JB.
En is het een originele Samsung ROM, ook wel TW ROM's genoemd (TouchWiz) of staat er een custom TW of een cyanogenmod ROM (CM ROM) op.

En om het nog overzichtelijker te maken…… Als er JB CM 10 op staat, is het dan een versie van voor 3 oktober met ouwe Mali drivers of is het een JB CM 10 van na 3 oktober met nieuwe Mali drivers.

Maar aangezien dat je foon nog niet ge-root is neem ik aan dat er ICS op staat heh dus dat zal dan waarschijnlijk de originele ICS zijn. Versie 4.0.3 of 4.0.4

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 21 januari 2013
  • 09:30

hey bedankt voor de snelle reactie voor zo ver ik kan zien staat er android versie 4.0.3 helemaal stock maar waar ik dat tw vandaan moet halen weet ik effe niet.
maar bij xda moet je de juiste kernel erbij zoeken maar hoe ze het genummert hebben snap ik effe niet bij mijn telefoon staat er bij de kernel N7000XXLPY-CL474507 3.0.15-, dus als ik het goed heb volgens xda moet ik de kernel met nummer LPY voor ics 4.0.3.
dan kom ik op dit zip bestand uit {PhilZ-cwm6-XXLPY-XEN-2.7-signed}

hier het hele verhaal van xda.
What kernel to choose:
The important part is the Kernel code:
XWLPX-NEE
Kernel code is in red (LPX), for this example, you need an LPX ROM. However, often, you can mix kernels when they are close: LPF kernel with LPG ROM…
NEEcode doesn't matter at all, I add it for reference. It is the CSC
XW: mixed, often doesn't matter for close regions. For example, XW and XX are often interchangeable. However, mixing a BU with an XW ROM or inversly, sometimes works, but often ends in a bootloop. In that case, either boot into recovery or download mode to reflash

Flo-TLSC

Flo-TLSC

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 10:41

Ja die Philz Kernel klinkt/lijkt goed giz maar ik weet niet of je iets aan een ‘Zip’ bestand hebt. Ik kan me niet meer herinneren of je met een nietge-roote foon een zip bestand kunt flashen. Ik dacht namelijk van niet.
Maar probeer het maar zou ik zeggen.
Mocht je geen zip bestand kunnen flashen dan zul je met Odin aan de gang moeten maar dan heb je de Kernel file in ‘Tar’ bestand nodig.
Kun je die Philz Kernel niet in Tar bestand vinden/krijgen dan raad ik je aan het te doen zoals ik het gedaan heb en hoe en met welke Kernel ik dat gedaan heb vind je op deze site. Tourist In Paradise: Samsung Galaxy Note ICS: Download SpeedMod kernel
Ik heb de K3-13 SpeedMod Kernel gebruikt, de K3-15 was er toen nog niet maar ik neem aan dat die K3-15 ook zal werken.
In de ‘Installation Guide using Odin’ zeggen ze op die site dat je Odin 3.04 moet downloaden/gebruiken maar ik weet nog dat ik met versie 3.04 van Odin problemen had. Ik heb toen versie 1.85 gebruikt en die werkt flitsend.
De Odin v.1.85 kun je hier vinden. http://dl.dropbox.com/u/20210101/ODIN3_v1.85.zip

Er voor zorgen dat je de laatste versie van Kies op je comp hebt en er ook voor zorgen dat Kies NIETop de achtergrond draait als je met Odin gaat flashen. Dus in windows met taskmanager (heet taakbeheer in het Nederlands geloof ik) checken en alle ‘Kies’ dingen die je ziet beëindigen.

Succes en laat ff weten of het gelukt is (",)

Flo

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 21 januari 2013
  • 13:18

is gelukt heb het met een zip file gedaan er was ook een mogelijkheid met odin3 en dan met een .tar.md5 file.

op deze manier.

• Download xxx-signed.zip kernel matching your ROM
  • Put the previously downloaded xxx-signed.zip file on your external sd card
  • Boot into stock recovery (volume up+home+power)
  • Select “apply update from external storage”.
  • Now select the xxx-signed.zip file you copied in previous step
  • You are rooted + new PhilZ-cwm6 kernel with CWM6

heb nu recovery + supersu erop staan.
ik moet je zeggen dat het 10x makkelijker gaat dan een htc.

flo-tlsc bedankt dat je me op weg hebt geholpen.
ga nu even verder kijken voor een goede rom.

Flo-TLSC

Flo-TLSC

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 17:11

Mooi werk !!

En happy ROM hunting (",)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren