Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Marty__Mouse

Marty__Mouse

• Lid sinds 17 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 17:34

Hallo,

Ik heb vanmiddag OTA de update naar ICS gedaan van mijn Note, voor de update heb ik eerst een factory reset uitgevoerd om problemen te voorkomen..
Het loopt allemaal wel goed verder, alleen kreeg bij het installeren van Sygic een melding dat ik minder dan de minimale 500mb ruimte zou hebben… Omdat ik verder geen apps heb geinstalleerd leek mij dit onzin..

Nu kijk ik bij opslag bij instellingen en daar staat mijn SD kaart vermeld bij USB opslag..
Er staat een rood balkje “diverse bestanden” en daaronder staat ook “external_sd” vermeld.
Ik heb veel muziek en films op mijn externe sd kaart staan en hier staat in totaal een dikke 10GB aan data op.

Maar nu komen die 10GB dus ook terug bij USB opslag waardoor android denkt dat alles vol zit, wat dus niet het geval is.. Bij “diverse bestanden” staat een mapje external_sd van 10GB groot!, als ik deze aanvink en in de prullenbak gooi zet hij hem direct weer terug..

Er zit dus een of andere vage koppeling tussen mijn microsd kaartje en de USB-opslag van de telefoon zelf.. Heel irritant, want nu krijg ik bij alles de melding dat er minder dan de minimale 500MB vrij zijn op de telefoon..

Wie komt dit bekend voor?

Bewerkt (24 april 2013 14:51)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 21:22

Geen idee hoe dat kan maar even voor de hand liggend misschien maar heb je het kaartje er al eens uit gehad en wat laat hij dan zien.
Misschien is het er uit halen en er weer in stoppen van de geheugenkaart al voldoende om dit op te lossen.

idd wel raar bij mij staat onder usb opslag onder diverse bestanden ook external_sd en zit daar 3.40GB aan bestanden in.
Wat ze daar nu mee bedoelen?

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 22:03

Bij mij bijna hetzelfde, alleen dat de vrije ruimte en totale opslag die aangegeven worden wel kloppen bij de usb-opslag en de sd-kaart. Bij de usb wordt 11GB als totaal opgeven en 7GB vrij terwijl bij diverse bestanden 29 GB staat. En onder sd-kaart staat 30GB totaal en 5 GB beschikbaar. Dus knap dat er 29GB in 11GB wordt gepropt. Ik denk dat het laatste komt door de mappenstructuur van de Note. Onder mappen heb je ook een map naar de external sd. Maar bij mij klopt het wel dat ik 7GB en 5GB vrij hebt (als ik de Note aan mijn notebook hang). Dus Android herkent het wel juist bij mij.

Ik denk dat het probleem misschien bij Sygic ligt. Sygic gaat vermoedelijk uit van alleen de externe sd die naar wat ik vermoed helemaal vol zit met 10GB aan muziek e.d.. Maar Sygic heeft misschien niet in de gaten dat je nog een interne opslag van 11GB hebt. Volgens mij moet je wat muziek naar je interne opslag zetten om plaats te maken voor Sygic kaarten op de externe SD.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren