Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1243
  • Reputatie 10
  • 2 januari 2015
  • 00:47

Team Electron heeft gisteravond een versie 2 uitgebracht van de Ditto Note 4 ROM voor de Galaxy Note 2. Deze Android 4.4.4. ROM breng vele features van de Note 4 en S5 naar onze geliefde Note 2/N7100. Geeft ook maar weer aan dat de Note 2 nog springlevend is!

Op forum van XDA-Developers wordt hier uitgebreid uitleg gegeven over de ROM en hoe te installeren. De laatste versie (DN4v2) moet je hier van de Team Electron site downloaden.

Ik heb de DN4 versie 1 (met updates 1 t/m 5) al vanaf 18 november op mijn note draaien, tot groot genoegen. De layout en kleurstelling is cf Note 4, ook zijn zaken als Air Command toegevoegd, zie Team Electron site voor totaal overzicht van de features. Enige hardnekkige bug is dat de FM-radio (vooralsnog?) niet werkt, dus als de radio belangrijk voor je is, de DN4-ROM niet gebruiken.

Als je de ROM gaat proberen, denk aan backup van EFS-folder en je data!

Toevoeging: let op, voor de Note 2 LTE/N7105 is er een aparte oplossing, dus niet zomaar dezelfde ROM flashen. Goed lezen op XDA en Team Electron Site!)

De DN4 Rom is erg mooie interim oplossing totdat we LP/Android 5.0 gaan krijgen op de Note 2, zoals deze week aangekondigd op internet (Samsung Finland)

Bewerkt (2 januari 2015 00:51) | toevoeging

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

JanJV

JanJV

• Lid sinds 27 oktober 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2015
  • 19:26

Net als Onno ben ik vanaf begin november een uiterst tevreden gebruiker van Ditto Note V1 rom voor de Note2.
Ik heb de Note 2 nu ruim 2 jaar. Voordat ik Ditto Note V2 gebruikte heb ik alle custom roms geprobeerd. Meestal niet langer als maximaal 2 weken. Tussendoor weer regelmatig terug naar stock maar na een paar weken wil ik wel weer wat anders proberen. Stock is functioneel maar de stock rom van de note2 is wel erg saai en beperkt in zijn functies.

De Ditto Note V1 rom heeft veel futures van de Note 3 en 4 overgenomen welke ook gewoon goed functioneren! Pen menu, scherm verkleinen met een veegbeweging, 'laatst gebruikte apps, etc. etc. Niet elke actie loopt 100% vloeiend maar de hardware van de Note2 is inmiddels ruim 2 jaar oud. Ik kan er in elk geval prima mee leven en ben tegen geen enkele bug (FM radio gebruik ik niet) aan gelopen.

Nog nooit een custom rom voor zo lang op mijn telefoon gehad! Helemaal fantastisch.

Vanavond ga ik de V2 op mijn telefoon zetten.
Na de laatste update van de V1 loopt mijn batterij leeg. Weet niet of het aan de rom ligt of aan wat anders, ik heb er inmiddels ook wel erg veel appjes opstaan.

Jan

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren