Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joete

Joete

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2014
  • 16:38

Onlangs mijn Note 2 laten vallen, verzekering vergoed niet want “dit valt niet binnen het door u gekozen pakket”…

Bij een winkel geweest voor reparatie, kosten €185,-. Vind ik iets te hoog…dus alleen maar een screenprotector gekocht om te voorkomen dat ik splinters in mijn vingers krijg.

Heb een bijlage bijgevoegd, hierop is de barst te zien, nou ja, laat ik het zo zeggen: het is een 2 sterren telefoon geworden.
Het scherm werkt nog wel helemaal, kan alles door de barsten heen nog zien en alle functies werken nog gewoon.

Mijn vraag: Is dit een kwestie van alleen glas vervangen? Of moet hier meer vervangen worden?

Ik vind het verschil (bijna €200,- laten repareren of €15,- voor glas en reparatiesetje) zo groot…
Of zit ik misschien bij de verkeerde onderdelen te kijken?
Kan me wel beetje voorstellen dat er veel tijd in gaat zitten, maar als ik op internet lees in 30 minuten/1 uur ga ik toch de bouw uit en de telefoonreparatiebranche in denk ik…

Ik wil het eerst zelf gaan proberen te vervangen (als het enigszins mogelijk is en maar iets van €20,- kost tenminste), mocht dat niet lukken kan ik altijd nog ergens anders heen gaan. Heb nog een reserve telefoon liggen als backup.

Bijlage:

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 14 mei 2014
  • 18:56

Zelf het glas vervangen is wel mogelijk.
Dit is alleen wel lastig. En als je dit tricky vind, laat dit dan doen door iemand die dit al vaker heeft gedaan.
Je kan namelijk je LCD beschadigen, dan moet je wel een compleet nieuw LCD Kopen twv 180 a 200 euro.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2014
  • 07:25

Ligt er maar net aan of alleen het glas, glas/digitizer of compleet scherm van glas/digitizer/LCD moet worden vervangen. Zoek op internet naar voorbeeld films van scherm vervanging om te kijken wat er vervangen moet worden. Vaak zijn de schermen zo verlijmd dat je meer moet vervangen dan alleen het glas. Zelf vervangen is te doen (ervaring met telefoon HTC One X+). Tijd en geduld zijn dan belangrijk.

Bewerkt (15 mei 2014 07:25) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Joete

Joete

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2014
  • 10:56

Bedankt voor de reacties.

Heb ondertussen al heel wat filmpjes bekeken over het glas vervangen. Ga het binnenkort zelf proberen (eerst mijn oprit opnieuw bestraten, anders laat ik hem daar straks weer op vallen…). De telefoon werkt verder namelijk nog helemaal, dus het moet wel alleen het glas zijn…

Vervangen is lastig zag ik, maar kan op verschillende manieren losgemaakt worden. Goed verwarmen en geduld waren de sleutelwoorden.

Hoop dus over enkele weken weer een mooie telefoon te hebben, gedowngrade van 2 naar 0 sterren

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren