Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

erempe

erempe

• Lid sinds 01 april 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 april 2014
  • 14:27

Recent nieuwe auto gekocht van 1 jaar oud (Kia). De auto heeft een ingebouwd radio/navigatiesysteem met daarbij blue tooth functionaliteit.
Het pairen met mijn Galaxy Note II lukt prima, en bellen lukt ook.
Echter 1 lastig probleem: op een of andere manier leest het systeem de contactgegevens van mijn telefoon niet.
Hierdoor moet ik handmatig nummers intoetsen op het scherm, en anders zit je alsnog met het toestel in je hand om daar het nummer/contactpersoon aan te tikken.

Volgens het instructieboekje van het autosysteem kan je alleen oproepgegevens e.d. benaderen als het toestel een “phone book access” mogelijkheid heeft. Ik kan die echter niet vinden op mijn Note II.
Weet iemand hoe je kan instellen dat het autosysteem toch de contactgegevens/oproepenlijst etc kan benaderen?

Alvast bedankt.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 1 april 2014
  • 14:50

Als je koppelt met bluetooth kan je dan ook aangeven dat je toegang wil geven tot je adres boek (kon ik wel met een pioneer radio)

erempe

erempe

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 april 2014
  • 14:56

Dank voor je reactie. Dit heb ik inderdaad gedaan, maar toch komen er geen nummers tevoorschijn.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 1 april 2014
  • 14:58

heb je ook contacten op sim en google account staan?

erempe

erempe

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 april 2014
  • 15:23

Nee dat niet. Mijn contacten synchroniseren via een Microsoft Exchange ActiveSync account (via Outlook zeg maar…)
Ik zal ze inderdaad eens op mijn sim zetten. Misschien dat dat helpt.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1131
  • Reputatie 10
  • 1 april 2014
  • 19:27

Bij mijn autoradio (Renault) moet ik kiezen of ik het adresboek van de radio wil synchroniseren met de Note II. Vervolgens hoef ik op de Note II alleen akkoord te geven.
Geeft jouw radio ook niet een dergelijke optie?
Ik heb nooit iets aan de instellingen van de Note II hoeven wijzigen. Mijn adresboek op de telefoon is gesynchroniseerd met Google en microsoft, er staan geen contacten op de Sim.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 9 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

erempe

erempe

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 april 2014
  • 10:06

Hartelijk dank voor alle reacties en het meedenken.

Helaas heeft het kopiëren van mijn contacten naar zowel de sim als de telefoon zelf niet geholpen.
Als ik de bluetooth verbinding helemaal opnieuw opzet, komt op mijn Note 2 weer de vraag of ik toegang wil verlenen tot de oproepinfo. Opnieuw bevestigend beantwoord. Maar dus zonder resultaat…
Mijn radio geeft geen melding over contacten e.d., alleen dat ik de toegangscode op mijn telefoon in moet toetsen.

Al surfend op internet kwam ik wel diverse meldingen tegen dat er mogelijk problemen ontstaan met de Phonebook Access Profile na een systeemupdate naar Android 4.3
Als oplossing wordt genoemd om een app te downloaden (kopen) in Playstore die als het ware de PBAP op het toestel vervangt.
Het betreft de app Bluetooth Phonebook.
Heeft iemand hier ervaring mee?

erempe

erempe

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 april 2014
  • 09:21

Ik heb de app Bluetooth Phonebook gekocht in de Playstore (EUR 0.79) en geïnstalleerd op mijn Note 2.
Dit werkt prima en daardoor koppelt de Note2 eindelijk zonder problemen met de radio, inclusief toegang tot gesprekkenlijst en contactpersonen.

Voor ieder die problemen ondervindt met het koppelen van contacten met een Note 2 (en wellicht ook andere Android 4.3 toestellen) is dit een aanrader. Voor de geringe kosten hoef je het niet te laten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren