Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Higher2Higher

Higher2Higher

• Lid sinds 31 januari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2014
  • 12:21

ik zoek een oplossing voor het feit dat mijn Samsung NOTE II -na een verse (her)installatie- toch extreem snel volloopt.
Even een kleine terugblik en constateringen:
- begin januari 2014 alles gebackuped en terug naar fabrieksinstellingen (vanwege te weinig geheugen/SD kaart was niet meer zichtbaar)
- na wat basis app's (gmail, agenda) eropgezet te hebben 2.1 GB geheugen gebruikt (van de 16GB) en 32 GB SD kaart volledig (op wat systeem na) zichtbaar.
- vervolgens wat andere apps geinstalleerd (dropbox, instagram, twitter, whats app, evernote, vivino, ANWB etc) met een totaal gebruik van 5.5 GB intern geheugen.
- daarna lijkt het wel aan te groeien en nu 20 dagen later bijna 10GB gebruikt (en geen APPs toegevoegd, foto's en zoveel mogelijk andere data op SD kaart, 1tap eraser en clean master zooi laten opruimen, cache opgeruimd (ja alles dus) etc etc.)
- de 16 GB lijkt opeens maar 10 GB te laten zien (instellingen > meer > Applicatiebeheer), De SD Kaart faalt meer dan eens als je de limiet bereikt
- nu nog maar 145 MB vrij en meer dan 50% van de eerder geinstalleerde apps al weer verwijderd
- overige constatering is dat bij het aansluiten van de NOTE 2 op PC je kan zien hoeveel je ‘phone’ gebruikt aan data (als mini harde schijf) Daar krijg ik de melding 115 mb vrij van 10,4 GB. (dus NOTE 2 verliest ‘fysiek’ 6 GB)
- Als ik de bestanden files die zichtbaar zijn optel (dus enter op ‘phone’ en dan CTRL-A > eigenschappen) is het resultaat: 283 bestanden en 312 mappen en grootte 99,3 MB (megabytes)

final constatering: 5.54 GB systeemgeheugen, 10.06 GB gebruikte ruimte (??) 9,5 MB cache, 262 MB diverse bestanden en 136 MB beschikbare ruimte (tijdens het typen van dit stuk al 9 MB verloren)

Wat veroorzaakt nu die aangroei van gebruikt geheugen?
ik gebruik 99,3 MB aan persoonlijke data (geconstateerd) dus er gaat iets in de telefoon of Android mis; waar en wie weet of dat oplosbaar is
Waarom gaat het geheugen terug van 16 GB (bij herinstallatie zichtbaar) naar 10 GB
is er een APP die op de achtergrond iets ‘verkeerds’ doet en zo ja welke is dat?
Heeft iemand anders dit probleem ook?
Wat is de ultieme oplossing?
(mijn dank alvast)
Martijn

Misschien een aanvulling op bovenstaand bericht:
Model GT-N7100
Android 4.3
3.0.31.2138565

Bewerkt (31 januari 2014 12:48) | Berichten samengevoegd. Gebruik "Bewerken" aub.
taxi341

taxi341

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 620
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2014
  • 10:16

Wanneer je het toestel terugzet op de fabrieksinstellingen (incl. data en cachewipe) dan is dit probleem even weg, maar het komt binnen een of twee dagen weer terug.
Ik weet wat ik nu gaat zegen voor de meesten mensen waar heb die het over.
Maar de enigste oplossing voor dit soort problemen is firmware te downloaden van Sammobile en dat te flashen met Odin via je PC
Of als je nog gratie heb, dit te laten doen bij waar je je toestel vandaan heeft.
Willen ze dat niet doen wat je ook vaak hoor gaat, dan naar KPN businesscentrum bij je in de buurt.
Want die zijn in Nederland ook een servicecenter voor Samsung, je kan er dan op wachten en het is gratis

astrania

astrania

• Lid sinds 03 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2014
  • 01:42

Zou dit ook voor mij werken?
Ik heb namelijk niet de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar ik heb wel dezelfde klachten ermee?

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1103
  • Reputatie 10
  • 3 oktober 2014
  • 20:06

Kan wellicht ook door log-files komen dat je geheugen volloopt.
Wanneer je in telefoonmode *#9900# intikt kom je in een system dump menu. Hier kun je logfiles wissen en evt ook verschillende loggings uitzetten.
Zie screenshot…

Bijlage:

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

astrania

astrania

• Lid sinds 03 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2014
  • 04:25

Okay ik zal het uitproberen Dank u voor uw reactie terug

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren