Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Asnack

Asnack

• Lid sinds 21 december 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 december 2013
  • 12:12

Dag Jack hier,

Ik heb een hoop achtergrond zaken uitgeschakeld die ik niet gebruik, en een aantal apps uitgezet of gestopt.
Ik baal er van dat ze (volgens hun eigen opgave) bij van allerlei informatie kunnen komen, en ongemerkt allerlei gegevens lopen te versturen.
misschien ben ik wat paranoia……..?
alleen komen er nu geen berichten meer binnen in de berichten app, telkens als ik het toestel activeer om iets te doen,dan reageert het even niet en komt na 10 seconde het bordje “ berichten is gestopt OK? ”

Ik heb in de settings bij berichten box de boel uitgezet en weer aangezet maar dat levert geen verbetering.
Zijn er andere processen die hier mee te maken hebben?

En weet iemand een slimme manier om al die stiekeme transacties te stoppen?

Jack

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6027
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 december 2013
  • 13:58

Het Android OS en behorende (systeem)apps maken gebruik van services. Als je deze services uitzet kunnen sommige apps inderdaad niet goed meer functioneren. Die services zijn er niet voor niets. Deze services kunnen door meerdere apps worden gebruikt en dat levert een efficiënt systeem op. Zo werkt elk ander OS ook. Of dat paranoia is of niet laat ik in het midden, maar zo werkt het nu eenmaal.

Er zijn wel trucjes om internetverkeer van apps te controleren middels een firewall, maar meestal moet je hiervoor eerst je toestel gaan rooten.

Bewerkt (21 december 2013 14:00) | aanvulling

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren