Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

aygul12345

aygul12345

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2013
  • 14:20

Heb wat advies nodig van jullie, Heb sindskort een nieuw samsung telefoon, en was effe aan ‘t inlezen waar ik eventueel in de gaten moet houden en kwam aantal dingen tege:

- Hoe zit ’t met de NAND backup?, Is dat verplicht of wat is ‘t precies?,
- Heb ook wat over Trainle away gelezen?, wat is ’t precies?, is het noodzakelijk? handig?,

Hoor 't graag

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 31 oktober 2013
  • 16:27

Wat voor Samsung toestel heb je? Dan verplaats ik je vraag naar het goede forum.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

aygul12345

aygul12345

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2013
  • 16:40

Sander_M
Wat voor Samsung toestel heb je? Dan verplaats ik je vraag naar het goede forum.

Tenminste dank voor je reactie,

'' iemand ‘' die tenminste reageert.

Samsung Note 2

Wat ik wil is wat algemene informatie wat betreft over ’' triangle away '' en rooten,

- Hoe zit ’t met de NAND backup?, Is dat verplicht of wat is ‘t precies?,
- Heb ook wat over Trainle away gelezen?, wat is ’t precies?, is het noodzakelijk? handig?,

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 31 oktober 2013
  • 18:28

Topic verplaatst naar juiste forum(Galaxy Note II) gezien triangle away niet op elke Samsung toestel goed werkt en je hier tips van mensen met hetzelfde toestel kunt krijgen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 31 oktober 2013
  • 19:25

Welkom op het forum!

Voor info over Rooten kun je hier terecht -> http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-ii/46174-how-to-samsung-galaxy-note-ii-rooten-412-phn-xxdma6-update-25-2-13.html

En als je geroot bent is je counter opgelopen, en die kan je dus weer resetten. Zie -> http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-ii/54047-how-to-samsung-galaxy-note-gt-n7100-unrooten-counter-restten.html (LET OP! Dit is de topic over het UNROOTEN!! Maar de beschrijving hoe Triangle Away werkt staat er ook in!)

Is het noodzakelijk? Mjah, Samsung repareert slechts éénmaal telefoons waar met de software geknoeid is. Maar, als jij de originele software weer erop zet, unroot, en de counter weer op origineel zet is er niks aan de hand!

En dan even over Nandroid backup. Een Nandroid backup kan je alleen maken als je geroot bent, en dus een andere recovery hebt. Als je een andere kernel / ROM wil installeren via recovery zou ik persoonlijk altijd eerst even een Nandroid backupje maken, en opslaan op je pc. Want mocht het flashen van een andere kernel of rom mis gaan, en je moet een factory reset doen, dan ben je veel dingen kwijt.

Bewerkt (31 oktober 2013 19:27)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

aygul12345

aygul12345

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 3 november 2013
  • 16:35

Roy97
Welkom op het forum!

Voor info over Rooten kun je hier terecht -> http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-ii/46174-how-to-samsung-galaxy-note-ii-rooten-412-phn-xxdma6-update-25-2-13.html

En als je geroot bent is je counter opgelopen, en die kan je dus weer resetten. Zie -> http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-ii/54047-how-to-samsung-galaxy-note-gt-n7100-unrooten-counter-restten.html (LET OP! Dit is de topic over het UNROOTEN!! Maar de beschrijving hoe Triangle Away werkt staat er ook in!)

Is het noodzakelijk? Mjah, Samsung repareert slechts éénmaal telefoons waar met de software geknoeid is. Maar, als jij de originele software weer erop zet, unroot, en de counter weer op origineel zet is er niks aan de hand!

En dan even over Nandroid backup. Een Nandroid backup kan je alleen maken als je geroot bent, en dus een andere recovery hebt. Als je een andere kernel / ROM wil installeren via recovery zou ik persoonlijk altijd eerst even een Nandroid backupje maken, en opslaan op je pc. Want mocht het flashen van een andere kernel of rom mis gaan, en je moet een factory reset doen, dan ben je veel dingen kwijt.

Hartelijk dank voor je reactie,

Maar wanneer loop de timer op? bij alleen rooten of ook wanneer je een ander custom rom erop zet?,

Kun je mij ook uitleggen wat een kernel is?, als je cyanmod rom installeert , dan heb je alsnog de stock kernel, wanneer komt een ander kernel van pas?,

PS: Nice tutorial hoe je unroot met traingleaway
Karma on ya way

Bewerkt (3 november 2013 16:36)
Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 3 november 2013
  • 20:43

aygul12345
Roy97
Welkom op het forum!

Maar wanneer loop de timer op? bij alleen rooten of ook wanneer je een ander custom rom erop zet?,

Kun je mij ook uitleggen wat een kernel is?, als je cyanmod rom installeert , dan heb je alsnog de stock kernel, wanneer komt een ander kernel van pas?,

Karma on ya way

De counter gaat al lopen wanneer je begint met rooten. Als je dan geroot bent staat je counter al op 1 en custom. Maar dat is geen probleem zoals je al weet. Want dit kan je zo resetten.

Wat is een kernel -> http://androidworld.nl/wiki/begrippen/kernel/

Als je niet tevreden bent met de batterijduur van de stock kernel / rom zoals mij, dan kun je een andere kernel flashen. Dit heeft bij mij voor een dikke verbetering gezorgd. (Neak kernel)

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

aygul12345

aygul12345

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 4 november 2013
  • 11:26

Roy97
aygul12345
Roy97
Welkom op het forum!

Karma on ya way

De counter gaat al lopen wanneer je begint met rooten. Als je dan geroot bent staat je counter al op 1 en custom. Maar dat is geen probleem zoals je al weet. Want dit kan je zo resetten.

Wat is een kernel -> http://androidworld.nl/wiki/begrippen/kernel/

Als je niet tevreden bent met de batterijduur van de stock kernel / rom zoals mij, dan kun je een andere kernel flashen. Dit heeft bij mij voor een dikke verbetering gezorgd. (Neak kernel)

Nogmaals bedankt voor je reply!,
Maar kun je mij dan is vertellen… Hoe ga je weer terug naar de STOCK kernel?, en hoe vaak kun je een kernel flashen?.
En als je een kernel flasht loopt dan de meter op?.

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 4 november 2013
  • 22:21

Je kan alles downloaden. Dus ook de stock kernel. Je counter gaat pas lopen wanneer je geen offici��le firmware flasht.

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

aygul12345

aygul12345

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 6 november 2013
  • 13:52

Roy97
Je kan alles downloaden. Dus ook de stock kernel. Je counter gaat pas lopen wanneer je geen officiële firmware flasht.

Aah kijk de loper loopt pas op wanneer je geen officieele firmware hebt, dus als je een custom KERNEL flasht loopt die dan op?,

Kun je mij de site geven waar je zojuist de officele kernels kunt downloaden zowel als de orginele firmware's.

Bewerkt (6 november 2013 13:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren