Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

edwindejong

edwindejong

• Lid sinds 24 april 2012
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 18 april 2013
  • 23:39

Sinds vandaag heb ik ineens problemen met mijn S-Pen op de Note2. Als ik de S-Pen eruit haal, is het scherm heel gevoelig voor de pen. Ik hoef het scherm niet eens aan te raken, maar kan met de pen boven het scherm naar links en rechts bewegen en dan swyped het scherm mee. Ook scrollen naar boven en beneden hoe ik alleen maar te doen door de S-Pen op en neer te bewegen, zonder scherm aan te raken.
Heel vervelend werkt dit, heb dit ook nooit eerder gehad. De normale S-Pen functies werken ook niet meer als ik het knopje van de pen indruk (Quick Command, Popup Note, etc.).

Heb al van alles gedaan, reboot telefoon, cache clear etc. Als ik de pen van mijn Note 10.1 gebruik op de Note2 heb ik de problemen niet.
Draai normale stock ROM.

Heeft iemand ook al eens zoiets gehad? Heb de telefoon pas 3 maanden, zit er garantie op de S-Pen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Edwin

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 02:39

Heb je de pen van de note 2 al geprobeerd opje 10.1?

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
edwindejong

edwindejong

• Lid sinds 24 april 2012
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 16:02

Thanks, goeie…(had ik alleen ook zelf moeten bedenken)

De S-Pen werkt inderdaad ook niet goed op de Note 10.1, dus zal de S-Pen wel kapot zijn.

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
pd3ed

pd3ed

• Lid sinds 12 april 2011
  • Berichten 162
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 16:03

Kan zijn dat het puntje van je spen een tikkie heeft gehad ergens van waardoor hij moeite heeft om terug te komen in de neutraal stand.
Probeer het puntje even te wiebelen waardoor eventueel vuil wat er tussen is gekomen los komt.
Als dat niet helpt, zal de spen opnieuw gecalibreert moeten worden.
Dit gaat als volgt in z'n werk:

Met een scherp mesje kan het knopje uit de spen gewipt worden waardoor er twee kleine potmetertjes tevoorschijn komen.
Met een zeer klein schroevendraaiertje kan de gevoeligheid van de spen afgesteld worden door de potmeter die het dichtst bij de punt zit in te stellen.
Als de gevoeligheid op het gewenste nivo staat, kan het knopje weer terug geplaatst worden.

Zie https://www.youtube.com/watch?v=viDDKGPj2FI

Succes !!

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 22 april 2013
  • 22:58

Ik heb even getest wat pd3ed noemt, dat het met de punt te maken heeft. Als ik de punt met mijn vinger indruk, dan kan ik de home screens swypen zonder het scherm aan te raken. Kijk dus of dat de punt op en neer kan bewegen of dat hij vast zit, zoals pd3ed noemt.

Bewerkt (22 april 2013 22:58)
reinhold

reinhold

• Lid sinds 27 februari 2011
  • Berichten 106
  • Reputatie 10
  • 25 april 2013
  • 17:22

Ik heb zelf dit probleem ook een paar maal gehad en bij mij zat de punt vast. Ik heb de pen de eerste maal dat ik het had uit frustratie op de tafel gegooid en toen was het weer goed. door de klap op de tafel was de punt los geschoten en werkte het weer goed.

Bewerkt (25 april 2013 17:22)
surfertje

surfertje

• Lid sinds 25 januari 2014
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 3 september 2014
  • 15:58

Haha
Bedankt voor je tip.
mijn penpunt zat blijkbaar ook vast….
Heb de S pen ook een flinke smak laten maken en voila dit bericht weer getyped met de S pen!
Dank je.

Bewerkt (3 september 2014 15:58) | typefout

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren