Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

roymeer

roymeer

• Lid sinds 23 december 2010
  • Berichten 225
  • Reputatie 0
  • 11 april 2013
  • 06:57

Heren (en dames) laten we het lekker bij de discussie houden, elkaar terecht wijzen kan ergens anders.

Ik denk dat er wel degelijk verschil zit tussen de twee toestellen en dat de 7100 net iets mist waardoor die geen 4g aankan.
Zie het als een auto waar in elk type dezelfde kabel boom loopt, maar niet elke uitvoering heeft parkeer sensoren.

Zo zou in de 7100 wel de antenne aanwezig zijn, maar die is niet in te schakelen.
Voor een fabrikant als Samsung is het natuurlijk goedkoper om 1.5 mln backcovers te laten maken die allemaal hetzelfde zijn. Waar dus de antenne in zit verwerkt, dan 750k van de een met, en de ander zonder.
Er kan in de telefoon een schakel missen op het moederbord.

Bewerkt (21 mei 2013 14:31)

Samsung Note gek,
Note 2,3,4,4, de 5 en de 8.
Nu de Note 9

SirJohn

SirJohn

• Lid sinds 14 december 2011
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 11 april 2013
  • 12:22

henklbr;399046
Zou je daar eens een screenshot​ van kunnen maken als dit wordt aangegeven in je stby-scherm?
ik zal er proberen aan te denken

weepeetje

weepeetje

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 156
  • Reputatie 0
  • 11 april 2013
  • 12:35

Hallo,

Heb net contact gehad met Samsung en deze beweren toch dat de N7100 wel op 4G kan.
Heb er duidelijk omgevraagd. Echter de N7100 kan u alleen op 4G van het KPN netwerk.

roymeer;399111
Heren (en dames) laten we het lekker bij de discussie houden, elkaar terecht wijzen kan ergens anders.

Ik denk dat er wel degelijk verschil zit tussen de twee toestellen en dat de 7100 net iets mist waardoor die geen 4g aankan.
Zie het als een auto waar in elk type dezelfde kabel boom loopt, maar niet elke uitvoering heeft parkeer sensoren.

Zo zou in de 7100 wel de antenne aanwezig zijn, maar die is niet in te schakelen.
Voor een fabrikant als Samsung is het natuurlijk goedkoper om 1.5 mln backcovers te laten maken die allemaal hetzelfde zijn. Waar dus de antenne in zit verwerkt, dan 750k van de een met, en de ander zonder.
Er kan in de telefoon een schakel missen op het moederbord.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 13 april 2013
  • 22:57

Ha, volgens mij weet niemand hoe het nu zit. Ik kreeg van Samsung ook antwoord dat het weer niet kon en mij werd de volgende link Galaxy Note II N7100 Android - SPECIFICATIES | SAMSUNG getoond. Ik heb toen antwoord gegeven of dat zij dan Samsung Galaxy Note II | Specificaties | De sleutel tot jouw creativiteit. aan kunnen passen, omdat hier wel 4G genoemd wordt en niet onder vermelding van een specifiek toestel type, wat verwarrend is. Hier heb ik nog geen antwoord op gehad.

Bewerkt (21 mei 2013 14:34)
jonathan_van_zuijlekom

jonathan_van_zuijlekom

• Lid sinds 29 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2013
  • 23:19

Voor de duidelijkheid, 4G staat voor 4e Generatie en is een marketing term. Rr zijn meerdere “4G” protocollen en frequenties.

De N7100 ondersteund maximaal HSPA+ 21Mbps
De N7105 ondersteund maximaal LTE en DC-HSPA+ 42Mbps

Beide kunnen dus meer snelheid aan dan gezien wordt als het maximum van huidig 3G (14,4Mbps), maar de N7105 is een “echte” 4G telefoon.

Heb je er dus iets aan om met een N7100 een 4G abonnement af te sluiten, ja, maar je haalt er niet het maximale uit. In de toekomst wanneer de snelheden nog verder om gaan zal je met een N7100 niet mee kunnen.

Ik heb zelf een N7100 op het KPN netwerk en ik haal niet eens overal H+, vaak 3G en thuis zelfde maar Edge. Bovengenoemde snelheden zijn in de praktijk gewoon niet haalbaar, tenzij je letterlijk in de mast klimt.

En dan heb ik het nog niet gehad over de verschillende frequenties. Je LTE telefoon moet wel de frequenties ondersteunen die je provider gebruikt, er is geen 1 telefoon/chipset die ze al allemaal ondersteund.

Bewerkt (29 mei 2013 23:23)
DigiNOTE

DigiNOTE

• Lid sinds 25 januari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2015
  • 11:40

Hoi Jonathan,

Op het forum van Androidworld.nl zag ik je reactie en blijk je er verstand van te hebben - of iig ervaring.

Ik heb nl zelf een Note 2 N7100 en zag je opmerking dat het wel zin heeft op het 4g netwerk te gaan en natuurlijk is dan niet het maximale eruit te halen.

Vraag is; als je dus met de Note 2 N7100 op het 4g netwerk zit… heb je dan in alles een betere 3g? Misschien wel bijna 3.9?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Gr.D.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren