Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 20 februari 2013
  • 21:49

Vooraf
Door deze procedure uit te voeren doe je de garantie op je toestel vervallen. Noch AndroidWorld, noch ikzelf, kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele schade toegebracht aan uw toestel, of een brick. Je doet dit volledig op eigen risico! Deze How To werkt met de laatste update van Juni 2013 -> PDA: N7100XXDME6 / CSC: N7100PHNDMF1

Inleiding
Eerst en vooral, voordat we beginnen, neem een backup en zorg dat je batterij voor minstens 50% opgeladen is.
Exporteer je contacten, of zet ze in je google account. Gebruik een tool zoals SMS backup & restore uit de Google Play Store om je smsjes te backuppen en later ook terug te zetten.
Gebruik een app zoals Helium om je apps te backuppen.
Kopieer dan de hele inhoud van je SD kaart naar je computer, zo heb je zeker de juiste bestanden om later terug te zetten.

Benodigdheden

Een Samsung Galaxy Note 2 (Duh!)
Originele USB Kabel. Om problemen te voorkomen.
Een backup naar de pc!

Procedure

1. Indien je Kies geïnstalleerd hebt op je computer, verwijder dit dan.
2. Ontkoppel je Note 2, en verbind hem niet zolang er niet om gevraagd word! USB-foutopsporing moet aangevinkt zijn (Menu -> Instellingen -> Ontwikkelaarsopties -> Vinkje naast USB-foutopsporing zetten)
3. Zorg dat je de Note 2 drivers op je computer hebt staan. Sla de toolkit over als je de drivers al op je pc hebt staan!
4. Download de Note2 Toolkit op XDA -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956
5. Installeer de tool, gewoon altijd next next finish.
6. Start dan de tool op door op je bureaublad te dubbelklikken op de snelkoppeling naar Galaxy Note2 Toolkit
7. De tool zal vragen of je wil controleren op een nieuwe versie. Typ no en duw op Enter
8. Dan komt de tool vragen welk model en build je hebt. Dit kan je vinden door op je Note 2 te gaan naar Menu -> Instellingen -> Toestelinfo. Helemaal onderaan zie je nu het buildnummer. Vergelijk deze met de keuzes die je krijg in de tool, en tik 4 in en confirmeer met Enter.
9. Je komt nu in het hoofdmenu van de tool. De eerste stap is om de drivers te installeren zodat je computer je Note2 herkent om de nodige commando's te kunnen sturen. Kies daarom de eerste optie ‘Install Note2 Drivers on your PC’ door 1 te typen, gevolg door Enter.
10. Kies in het volgend menu nogmaals 1 en ga verder met Enter.
11. Duw nogmaal Enter om te bevestigen
12. Kies dan de taal en klik Next Next Finish tot het geïnstalleerd is
13. De tool vraagt dan om de Note2 aan te sluiten, verbind hem via USB, hij gaat een paar controles uitvoeren en dan zie je uiteindelijk staan Press any key to Return to the Main Menu. Tik op Enter.

Nu gaan we de root bestanden downloaden. Download de root bestand via de volgende link -> http://d-h.st/3BG
Sla het bestand op waar je het goed kan terug vinden. Het is een .tar bestand. Dus deze hoef je niet uit tepakken!

14. Open nu het progamma Odin3 v1.85.exe -> http://d-h.st/eaL

15. Nu klik je op PDA en zoek je de map die je zojuist hebt uigepakt met Winrar. In deze map staat een bestand: cwm6-root-note2.tar - Dit bestand selecteer je door hem één keer aan te klikken en dan kies je voor ‘openen’
16. Nu zie je in Odin bij PDA het bestand *Gebruiker enz*\*Opgeslagen Plek*\cwm6-root-note2.tar staan.
17. Nu gaan we de Note 2 in de downloadmode zetten. Dit doe je door de Note 2 eerst helemaal uit te zetten. Verwijder eventueel de batterij zodat je zeker weet dat hij helemaal uit is. Als de Note 2 uit is houdt je de volgende 3 knoppen ingedrukt: Volume Down + Home + Power button. Houdt deze ingedrukt tot dat je bij een tekst komt met Warning etc. Nu ga je door met Volume Up. Je zit nu in de download mode.
18. Nu gaan we de Note 2 verbinden met de pc. Dit doe je met de originele usb kabel.
19. Odin geeft bij message nu aan: ‘Added!’
20. Nu klik je op start. En het rooten zal nu gaan beginnen. Onderbreek dit proces niet! Wanneer je de USB Kabel eruit trekt of Odin afsluit is je Note 2 bricked! En dus defect!
21. Wanneer Odin aangeeft ‘Pass’ is het rooten klaar en start je Note 2 automatisch opnieuw op.
22. Je bent nu geroot! En je hebt tussen SuperSU Tussen de applicaties staan.

Je kan nu gebruik maken van apps die roottoegang nodig hebben, zoals Titanium Backup en Adfree etc.

Bewerkt (1 augustus 2013 16:41)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 20 februari 2013
  • 22:18

Goede topic. Je kunt de toolkit v3 wel gebruiken alleen moet je de build van 4.1.2 (staat er maar één van in de rij) gebruiken en dan werkt het ook, maar via odin is altijd makkelijker en scheelt een hoop stappen. ;)

Bewerkt (21 mei 2013 13:45)
Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 21 februari 2013
  • 09:29

Hmm. Raar. Ik heb nog geen cwm tussen de apps staan. Wel supersu.

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2013
  • 09:42

CWM is geen app, maar een recovery. Je kan deze opstarten door je toestel helemaal uit te schakelen. Als hij helemaal uitstaat duw je volgende knoppen tegelijkertijd in: VOL+ en de HOME toets en je [B]blijft deze indrukken[/B]. Druk dan tegelijkertijd op de Powertoets, en hou deze ingedrukt tot je de tekst Samsung Galaxy Note 2 ziet verschijnen. De andere twee toetsen [B]blijf je nog altijd induwen tot je in de recovery bent[/B]. Geen probleem, ik ben blij dat je deze thread gemaakt hebt. Meer nog, ik ga hem onmiddellijk toevoegen aan de index. Je mag dat laatste zinnetje er uit halen dat je een stuk van mij gekopieerd hebt ;)

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 21 februari 2013
  • 10:02

Ik had ROMTOOLBox gedownload. Lekkere app is dat zeg. Ik had zogenaamd recovery geinstalleerd met romtoolbox. En ik wilde dus in recovery, bleef die daar hangen! Soort van bootloop. Heb ik even op XDA gekeken en zag ik een CWM download staan. Die gedownload en geflasht met Odin en jaja hij werkt! Dus mischien dat ik de 1e post nog even moet aanpassen. [COLOR="silver"][center]---------- Update van bericht ----------[/center][/COLOR] Ik heb een probleempje: Ik wil een Nandroid backup maken in recovery. En heb gewoon gekozen voor backup onder backup and restore. Maar als de backup bijna klaar is krijg ik een melding: Error while making a backup image of /data! Wat moet ik nu doen?

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2013
  • 10:21

Ik vermoed te weinig plaats voor die backup op je intern geheugen. Kies [B]Backup to external SDcard[/B]. Een backup neemt al snel meer dan 2GB in beslag. [SIZE=1]Index is aang[SIZE=1]epast, en een verwijzing naar jou procedure is toegevoegd in mijn proc[SIZE=1]edure! [/SIZE][/SIZE][/SIZE]

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 21 februari 2013
  • 10:32

[QUOTE=z0rk;383669]Ik vermoed te weinig plaats voor die backup op je intern geheugen. Kies [B]Backup to external SDcard[/B]. Een backup neemt al snel meer dan 2GB in beslag. [SIZE=1]Index is aang[SIZE=1]epast, en een verwijzing naar jou procedure is toegevoegd in mijn proc[SIZE=1]edure! [/SIZE][/SIZE][/SIZE][/QUOTE] Ik heb geen externe sd. :(

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2013
  • 10:39

[QUOTE=Roy97;383673]Ik heb geen externe sd. :([/QUOTE] Correctie: Ik heb [B]NOG[/B] geen externe sd ;) Voor +-20€ heb je er al eentje. Ik vind het redelijk onmisbaar, want 16GB waarvaan maar 10GB beschikbaar is echt te weinig voor mij... Ik heb overlaatst bij mijn lokale computerhandelaar een 32GB class4 voor 21€ kunnen kopen.

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 21 februari 2013
  • 10:44

[QUOTE=z0rk;383675]Correctie: Ik heb [B]NOG[/B] geen externe sd ;) Voor +-20€ heb je er al eentje. Ik vind het redelijk onmisbaar, want 16GB waarvaan maar 10GB beschikbaar is echt te weinig voor mij... Ik heb overlaatst bij mijn lokale computerhandelaar een 32GB class4 voor 21€ kunnen kopen.[/QUOTE] Haha. Ik kijk nog wel even of ik er een ga aanschaffen. P.s ik heb net mijn interne geheugen even opgeschoond. En ben nu opnieuw een backup aan het maken [COLOR=silver][CENTER]---------- Update van bericht ----------[/CENTER] [/COLOR] Ik heb genoeg ruimte en nog doet ie het niet!

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2013
  • 12:00

Als ik me goed kon herinneren, kon ik de stock ROM ook niet backuppen. Je hebt root nu, installeer de app Titanium Backup en neem een volledige backup. Zo kan je deze backup dan restoren in je nieuwe ROM. Als je dan een nieuwe ROM hebt, probeer die dan eens te backuppen in de recovery, zou moeten lukken...

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren