Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bandietje

Bandietje

• Lid sinds 31 januari 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 12:08

Hallo mede Noters

Ik heb nu 2 maand de Galaxy Note 2, toen ik deze begin vorige week van de lader loskoppelde kreeg ik volgende melding: 'SD-kaart onverwachts verwijderd'. SD-kaart is eenSanDisk microSDHC 32GB Class 10.
Het probleem is nu dat elke keer nadat mijn Galaxy Note II uit stand-by komt, hij de melding ‘SD-kaart onverwachts verwijderd’ geeft en na een seconde ‘SD-kaart voorbereiden’. Daarna doet hij het weer.
Ik heb de SD-kaart kaart al geformatteerd en opnieuw in mijn telefoon gekoppeld, in en uit de telefoon gehaald en alles verwijderd van de kaart en geformateerd in de Note, maar dit helpt niet.
Het probleem doet zich alleen voor nadat hij uit stand-by komt.

Misschien dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Alvast bedankt,

Angelo

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 12:44

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en ik heb mijn SD kaart vervangen. Ik had het aankoopbewijs nog, en de winkel heeft hem zonder mopperen omgeruild.

Bandietje

Bandietje

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 13:58

Hoi Zork.

De SD kaart heeft het de eerste 1 1/2 maand wel goed gedaan.
Het probleem doet zich ook niet altijd voor, zeg maar 5 van de 10 keer.

Ik heb het kaartje is online gekocht dus teruggaan naar de winkel zal niet gaan.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 15:17

Heb je de SD kaart met de computer geformatteerd? In welk bestandssysteem? FAT32?

Toen ik dat probleem had, ook met een SanDisk 32gig trouwens, heb ik allerlei dingen geprobeerd, en op de computer werkte de kaart altijd. Maar toen ik op het werk was, heb ik die kaart proberen te formatteren met een BlackBerry omdat er niets anders voor handen was op dat moment, en de blackberry gaf fouten op mijn kaart. Dus ‘s avonds met de PC geprobeerd, format gelukt en terug in toestel gestoken. Maar daarna had ik dus dezelfde problemen als jij: SD kaart werkte zolang mijn toestel actief was, bij inschakelen gaf hij 1 keer op 2 dat de SD kaart gevonden was en hij begon deze te scannen. Ik merkte ook een redelijk hoog batterijverbruik zonder verklaarbare reden.

Daarom heb ik dan een 8GB SD kaart genomen die ik nog liggen had, en daarmee had ik geen enkel probleem. Ik heb deze dan ook een paar keer geformatteerd om te zien of het misschien daaraan lag, maar boven vernoemde problemen heb ik niet meer kunnen vaststellen met dit 8gig kaartje.

Dus met dit verhaal ben ik naar de winkel gestapt vanwaar ik het kaartje gehaald heb, en ze hebben het onmiddellijk vervangen. Ik zou dus zeggen: als je een ander kaartje hebt liggen, probeer daar dan eens mee om uit te sluiten dat het aan je toestel ligt. Werkt het met een ander kaartje wel feilloos, neem dan eens contact met de online winkel (als je online gekocht hebt zal je wel een digitaal factuur hebben of een aankoopgeschiedenis). Misschien sturen ze je wel gratis een nieuw kaartje op zonder dat je het oude moet terugsturen. Voor zo’n winkel zijn die kaartjes peanuts…

Bandietje

Bandietje

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 16:54

Sd kaart is niet in de computer geformateerd. Rechtstreeks uit de verpakking in de Note en in de
Note geformateerd. Heb er nu een oud 1 gb kaartje inzitten en met deze gaat het goed.
Vanavond maar ff online zoeken naar een andere denk dat het een Samsung 32gb class 10 gaat worden.
Telefoon is in tweevoud gekocht incl. De SD kaart, bon ligt bij de boekhouder het kost me meer aan tijd
(lees geld) om de bon te regelen en met redcoon te bellen om een ander kaartje te regelen, dan er zelf een bestellen.

ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 19:25

Check de aldi ff die had een actie 2x 16gb voor 20 zeuries!!
Meestal hebben ze er nog wel een paar achter de kassa.
Ik heb ze nu in mijn sgn2 sgn10.1 en sg3 zitten zonder problemen

Helmonder

Helmonder

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2013
  • 23:08

Ik had hetzelfde probleem.
Via google kwam ik op de website van SanDisk uit.
Nadat ik het onderstaande gedaan had werkte mijn kaartje weer.

SD Kaart Beschadigd of Geen SD kaart fout melding in Android apparaatAls ik mijn microSD kaart probeer te benaderen in mijn Android apparaat krijg ik een foutmelding SD kaart beschadigd of Geen SD kaart aanwezig. Hoe kan ik dit oplossen?

Insommige gevallen kan de SD kaart onleesbaar worden door Uw Android apparaat. We hebben ondervonden dat in veel gevallen de kaart nog steeds herkenbaar is de de gegevens te herstellen zijn. Dit probleem kan worden opgelost door de kaart aan te sluiten op een computermet een externe USB kaart lezer. Als de kaart herkend word als U deze heeft aangesloten heeft op de computer met een externe kaart lezer, dan kunt U deze stappen hieronder volgen om Uw gegevens te herstellen en Uw kaart zal opnieuw werken in Uw Android apparaat.
OPLOSSING
1. Maak een Back up van alle gegevens op de kaart.
2. Formatteer de kaart met de computer.
3. Stop de kaart weer in het Android apparaat.
4. Zodra de kaart is herkend, formatteer de kaart in het Android apparaat.
5. Stop de kaart in de computer en herstel alle gegevens.
6. Stop de kaart in het Androis apparaat.

Als de bovenstaande oplossing het probleem NIET oplost,Neem Kontact op met SanDisk Technische Ondersteuningom te stand van Uw garantie te kontroleren.

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
johnbgood1500

johnbgood1500

• Lid sinds 23 september 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 september 2013
  • 14:56

Ik hab precies het zelfde probleem.
Mijn Note 2 gaf ook aan dat mn externe sd kaart beschadigt was.
Ik heb een sandisck 64 gb kaart en die staat bijna vol met films fotos en muziek.
Mijn muziek staat er alleen op met hele albums waar ik soms erg veel tijd aan moet besteden om ze ook als album op mn note te krijgen, dus ik schrok me rot!.
Heb gedaan zoals sandisck hier boven adviseerd en het werkt gelukkig nog ook !!.
Bedankt sandisck , alleen de vraag waar komt het door , daar ben ik nog niet achter.
JB.

i_murdock

i_murdock

• Lid sinds 27 september 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 september 2013
  • 23:37

ik heb mijn SD kaart geformatteerd met de pc in exfat zo kan ik HD films erop zetten. ik heb een kaart van 32GB

mvg
The Murdock

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren