Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

oldskool_vw

oldskool_vw

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 467
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 00:24

Hallo heb sinds vandaag een note 2 en is echt een super toestel.
Heb hiervoor een sgs2 gehad ook een top toestel hierop draaide ik RR 3.0.9

Maar heeft er iemand een Nederlandse uitleg voor het rooten van de note 2

En wat is de beste en fijnste custom rom voor de note 2 hopelijk heeft iemand hier ervaring mee

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:44)
Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 07:29

Jij bent er vlot bij! Meestal wacht ik met flashen totdat er een nieuwe Android versie is die ik voorlopig niet op de officiele manier kan krijgen. Ik heb mijn toestel inmiddels wel geroot om zelf appjes aan de windows multiview toe te kunnen voegen, maar verder ben ik erg tevrede met het toestel, ook omdat we de laatste versie Android hebben. Als je een beetje Engels kunt raad ik je het XDA forum aan voor de note2. Daar vindt je een ‘toolkit’ (zoek op die term) wasr je heel handig mee kunt rooten en nog veel meer. Qua ROMs flashen is het hier nog niet zo spannend: hier zijn vooral knoppen zoeken of vergelijken we elkaars case ;-)

nmgn

nmgn

• Lid sinds 05 augustus 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 08:04

Hoi
Bij mij het zelfde. Geroot via die toolkit van xda en apps toegevoegd aan multiview.

5817

Was allebei wel makkelijk te doen, maar wel in het engels.
Groet Chris

oldskool_vw

oldskool_vw

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 467
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 18:43

Bloesum;350604
Jij bent er vlot bij! Meestal wacht ik met flashen totdat er een nieuwe Android versie is die ik voorlopig niet op de officiele manier kan krijgen. Ik heb mijn toestel inmiddels wel geroot om zelf appjes aan de windows multiview toe te kunnen voegen, maar verder ben ik erg tevrede met het toestel, ook omdat we de laatste versie Android hebben. Als je een beetje Engels kunt raad ik je het XDA forum aan voor de note2. Daar vindt je een ‘toolkit’ (zoek op die term) wasr je heel handig mee kunt rooten en nog veel meer. Qua ROMs flashen is het hier nog niet zo spannend: hier zijn vooral knoppen zoeken of vergelijken we elkaars case ;-)

Heb de toolkit gedownload en geinstelaard ziet er goed en handig uit.
alleen mijn engels is niet zo heel erg best en vind dat er teveel opties zijn waar je uit kan kiezen voor root.
Weet zo niet welke ik moet kiezen enzo dus wacht nog wel even voor ik ermee verder gaat maar hou hier alles in de gaten.
Ga nu eerst me s2 ff updaten naar RR 3.1.0 voor de verkoop.

abadii

abadii

• Lid sinds 09 oktober 2009
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2012
  • 01:57

Hallo,

Ik ben ook sinds een week eigenaar van een note 2. Vooral het splitscreen was voor mij een reden om deze toestel te kopen. Eenmaal binnen kwam ik er dus achter dat deze niet met alle apps werken. Ik heb zelf totaal geen ervaring met rooten en flashen en begrijp helemaal niks van wat er op de xda forum wordt gesproken. Mijn toestel is perfect alleen wil meerdere apps kunnen gebruiken bij splitscreen. Zou iemand mij dit in stapjes kunnen uitleggen. Ik denk ook wel dat ik niet de enige ben met deze probleem. Alvast bedankt en hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij en alle ik werk in stapjes note 2 eigenaren blij te maken.

Edit

smartphones.wonderhowto.com/how-to/root-and-flash-omega-rom-onto-your-samsung-galaxy-note-2-0139897/

Hier heb je een video dat uitlegt hoe je moet rooten en flashen. Stel ik heb mijn toestel geroot, wat moet ik dan doen?

Bewerkt (24 april 2013 15:45)
khoje6

khoje6

• Lid sinds 24 oktober 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2012
  • 08:26

Ik ben ook op zoek naar een nederlandse uitleg. met google translate kom ik er niet uit! als iemand kan helpen, top.

nmgn

nmgn

• Lid sinds 05 augustus 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2012
  • 20:50

Hoi
Ik heb extra app's toegevoegd met behulp van deze site
Note 2 Multi Window Tool - Samsung Galaxy Note II - Note2.MoDaCo.com - MoDaCo
Je moet daar tussen <item> en </item> de package naam van de app plakken die je wilt toevoegen.
De package name kan je vinden op de internet site van de playstore. Bv de link voor de androidworld reader is.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.reader.androidworld3

Dan is de package name com.reader.androidworld3 .
Die plaats je tussen <item> en </item> zoals dit
<item>com.reader.androidworld3</item>

Als je alle apps klaar hebt druk je op LJ1 of LJ3 (ligt aan je buildnummer) Instellingen, toestel info , buildnummer.
Druk dan op de knop build me that zip.

De zip file zet je op je interne geheugen van je telefoon.
Dan ga je naar je recovery en daar kies je
install zip from sdcard
choose zip from sdcard
dan druk je op de zip die je net hebt gemaakt om die te instaleren.
Dan zet je je telefoon weer aan en zouden de apps erbij moeten staan.

Je moet hiervoor eerst geroot zijn.
Dit alles geheel op EIGEN RISICO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er schijnt ook een app te zijn ontwikkeld hier voor.
MultiWindow Control App - xda-developers
Geen idee wat het is en hoe het werkt.

Groet Chris

oldskool_vw

oldskool_vw

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 467
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2012
  • 21:45

nmgn;351252
Hoi
Ik heb extra app's toegevoegd met behulp van deze site
Note 2 Multi Window Tool - Samsung Galaxy Note II - Note2.MoDaCo.com - MoDaCo
Je moet daar tussen <item> en </item> de package naam van de app plakken die je wilt toevoegen.
De package name kan je vinden op de internet site van de playstore. Bv de link voor de androidworld reader is.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.reader.androidworld3

Dan is de package name com.reader.androidworld3 .
Die plaats je tussen <item> en </item> zoals dit
<item>com.reader.androidworld3</item>

Als je alle apps klaar hebt druk je op LJ1 of LJ3 (ligt aan je buildnummer) Instellingen, toestel info , buildnummer.
Druk dan op de knop build me that zip.

De zip file zet je op je interne geheugen van je telefoon.
Dan ga je naar je recovery en daar kies je
install zip from sdcard
choose zip from sdcard
dan druk je op de zip die je net hebt gemaakt om die te instaleren.
Dan zet je je telefoon weer aan en zouden de apps erbij moeten staan.

Je moet hiervoor eerst geroot zijn.
Dit alles geheel op EIGEN RISICO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er schijnt ook een app te zijn ontwikkeld hier voor.
MultiWindow Control App - xda-developers
Geen idee wat het is en hoe het werkt.

Groet Chris

Ok nice ziet er goed uit.
Ik wacht alleen op een nederlandse uitleg om te rooten er zijn mij iets te veel keuzes en mijn engels is niet zo heel goe dus ik wacht nog ff tot ned tut

ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2012
  • 16:47

Hallo,

Kijk eens op deze site : xda-developers - View Single Post - Stock ROM N7100 +How to Root N7100 & Reset counter+ much more
Ik weet het is in het engels maar het is goed te doen.Als je gewoon de stappen volgt moet het echt wel lukken.
Er zijn 2 opties. optie 1 je root met behoud van de stock recovery
optie 2 je root met de CWM recovery
Weet je het verschil niet?? Misschien ben je dan ook niet klaar om te rooten :shy:
Begrijp me niet verkeerd ik ben ook maar een noob in het hele gebeuren maar door te lezen en uit te proberen kom je al een heel eind.
De vraag is misschien wat wil je met je toestel…….
Ik heb 3 verschillende roms geprobeerd maar ben nu weer terug bij de stock rom omdat ik deze het fijnst vind werken,
ik denk dat als je een rom wilt die ook alle functies van de Note2 gebruikt nog even moet wachten tot er mensen zijn die een mooie rom in elkaar knutselen.Dit is dan ook een van de dingen die ik wel mis bij Android (ik kom van Apple)
Bij mijn Iphone kon je na een jailbreak verschillende tweaks opzetten naar gelag wat je wilde hebben en bij android moet er steeds een andere rom op dit is wat omslachtiger en je bent toch meer afhankelijk van wat anderen willen maken.
Maar goed ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en bi eventuele vragen hoor ik het wel.

Gr. Ximon

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2012
  • 09:35

Nog even over dat Engels: als je onzeker bent met een Engelse tutorial te werken, raad ik je eigenlijk af om hacks enkel in het Nederlands te doen. De software waarmee je een hack uitvoert zoals Odin is ook in het Engels. En voor een eventuele rollback bij een bootloop ben je toch voornamelijk aangewezen op sites alS XDA.

Bewerkt (24 april 2013 15:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren