Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Spijkerhart

Spijkerhart

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2012
  • 17:41

Nu ook van Note 1 naar Note 2 gemigreerd. Prachtig toestel! Iets mooiere en normale uitstraling. Normaal omdat de hoogte - breedte verhouding wat meer op bijv een S3 lijkt. Niet zo'n brede (koel-)kast verhouding ;-)

Ik loop nog tegen een paar dingetjes aan op dit moment.
- Er moet een MicroSIM in, die stuurt de KPN nu op, ca. 2 dagen levertijd. Kan dus nog niet bellen.
- App2SD: Geeft een melding dat er geen Extern geheugen geplaatst is…. terwijl er een 16GB SDHC kaartje inzit. Nu schijnt Google te blokkeren dat apps naar SD verplaatst kunnen worden. Er zit gelukkig 16 GB “intern” extern geheugen in, ik loop nog niet tegen opslag problemen aan, maar wel een beetje vreemd…
Ik hoop dat externe geheugen nog wel voor foto/video opslag te gebruiken, zoek ik nog uit, anders zou ik weinig aan de SD kaart hebben.
- Op de Note1 pasten er 5 apps naast elkaar op een scherm, bij de Note II maar 4. Dus van 5x5 naar 4x4. Ben nog niet van plan GoLauncher te installeren om te kijken of dat ermee lukt, geen halszaak, wel een achteruitgang.

Wat ik toch wel een gebrek vind is dat bijna alle apps weer 1-voor-1 op het nieuwe apparaat geinstalleerd moeten worden, da’s heel wat werk. Had gehoopt met Kies of een Google back-up en re-install zoiets te managen, maar heb niet iets gevonden waar dat mee gemanaged kan worden. Gelukkig staat in de Playstore wel een overzicht van alle apps onder “mijn apps”, maar blij wordt ik er niet van. Bijna alle apps lijken al te functioneren, ook al zit er nog geen SIM in, zoals Navigon en Maps, Exchange synchronisatie etc.

Persoonlijk vind ik het jammer dat het toestel een paar mm smaller is. Er moet een nieuwe actieve (Brodit) carhouder aangeschaft worden (x2), die nog niet beschikbaar is. En bij websites en mail e.d. is het gekantelde scherm net iets korter, dus minder inhoud te lezen. Aangezien het toetsenbord ook iets anders (lees groter) is, met de nummerieke toetsen als een rij boven de alfa-numerieke toetsen, iets minder werkruimte. En websites in portrait stand zijn nu echt onleesbaar, maar dan kantel je sowieso al naar landscape.

Graag jullie eventuele commentaar en suggesties!

Bewerkt (24 april 2013 15:42)
JohnnyBoy59

JohnnyBoy59

• Lid sinds 07 maart 2012
  • Berichten 296
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2012
  • 17:55

Leuke kleine review.
Maar over intern en extern geheugen is het volgens mij zo, dat als er intern geen ruimte meer is hij het gaat plaatsen op het externe geheugen. Dat is tenminste wat ik heb gehoord dat dit bij mijn S3 het geval zou zijn. Maar zit nog niet aan max. geheugen dus kan het niet bevestigen. Iemand anders al wel?

Bewerkt (24 april 2013 15:42)
Mary_R.

Mary_R.

• Lid sinds 09 oktober 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 14:00

Op mijn Note2 zitten er 5x5 apps op een pagina. Heb niets veranderd aan de instellingen. Was bij het opstarten al zo.
Op het startscherm staan er 5 vooringestelde apps op maar de apps die ik er zelf bij plaats kunnen er maar 4 op een rij.

Bewerkt (24 april 2013 15:43)
ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 14:50

Mary R.;348773
Op mijn Note2 zitten er 5x45 apps op een pagina. Heb niets veranderd aan de instellingen. Was bij het opstarten al zo.
Op het startscherm staan er 5 vooringestelde apps op maar de apps die ik er zelf bij plaats kunnen er maar 4 op een rij.

Ik denk dat je hef dok bedoeld waar er 5 staan.4 apps plus de knop apps om naar je apps te gaan.
Of heb ik het nu mis?
Ik b een andere rom erop gehad waar er 5x6 op konden dat mis ik wel bij de orginele.
Ben nu alles in mapjes aan het doen want ik hou niet zo van het scrollen door de pagina's.

Gr ximon

Mary_R.

Mary_R.

• Lid sinds 09 oktober 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 19:59

ja dat klopt Ximon1975. Zet ik apps boven het dok dan kunnen er maar 4 op een rij. Heb zelf idd ook al een aantal mapjes gemaakt. Vind al dat geschrol ook maar niets.

Spijkerhart

Spijkerhart

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 11:22

Ik bedoel idd 4x4 op de gewone schermen, ipv 5x5. Van 25 naar 16 apps vindt ik nogal een achteruitgang.
In het apps overzicht scherm staan er idd 5x6, maar daar kom ik verder weinig dagelijks.

Ik vind het gebrek aan breedte voor de normale mail applicatie wel echt vervelend. Zoals eerder vermeld is in landscape positie slechts 1 regel zichtbaar van je mail, de rest van het scherm wordt in beslag genomen door het toetsenbord (met de rij cijfertoetsen boven het alfanummerieke toetsenbord)
Is er iemend die een suggestie heeft om dat op te lossen, bijvoorbeeld ander toetsenbord instellen/installeren, of app voor email? (Ik heb nu een exchange account aan de standaard mail applicatie hangen)

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
oldskool_vw

oldskool_vw

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 467
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 12:11

Mary R.;348887
ja dat klopt Ximon1975. Zet ik apps boven het dok dan kunnen er maar 4 op een rij. Heb zelf idd ook al een aantal mapjes gemaakt. Vind al dat geschrol ook maar niets.

Als je een andere rom draait zoals de omega v5 dan heb je alle functies van stock en een paar kleine aanpassingen en voor omega v5 is er een mod voor een 5x5 of 5x6 grid op je home screen ziet er net wat beter uit

Bewerkt (24 april 2013 15:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren