Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kegel1962

Kegel1962

• Lid sinds 14 oktober 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2012
  • 22:05

Weet iemand of je en hoe je een andere toepassing aan het splitcreen kunt toevoegen?

Bewerkt (14 oktober 2012 22:05)
ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2012
  • 22:13

Kegel1962;347796
Weet iemand of je en hoe je een andere toepassing aan het splitcreen kunt toevoegen?

Klik ff op de link in de eerste post
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note-ii/40048-galaxy-note-ii-users-digest.html

Staan een paar leuke tips in

Gr. Ximon

Bewerkt (14 oktober 2012 22:13)
Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 10:07

Het enige wat je kunt bewerken in het splitscreenkader is het verbergen - naar buiten slepen - van appjes. De gehele lijst met appjes staat ergens hard gecodeerd en op XDA zijn ze aan het uitzoeken hoe en welke appjes je daar aan toe kunt voegen. Ik zit eigenlijk te wachten op Evernote…

Zie deze link:

Definitive ‘apps that work with multi-screen’ list - xda-developers

Bloesum

( Waar de truc op neer komt is om als root het xml bestand aan te vullen met de door jou gewenste appjes:

/data/data/com.sec.android.app.FlashBarService\shared_prefs/flash_bar_list.xml )

Bewerkt (15 oktober 2012 10:07)
ximon1975

ximon1975

• Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 02:56

Bloesum;347841
Het enige wat je kunt bewerken in het splitscreenkader is het verbergen - naar buiten slepen - van appjes. De gehele lijst met appjes staat ergens hard gecodeerd en op XDA zijn ze aan het uitzoeken hoe en welke appjes je daar aan toe kunt voegen. Ik zit eigenlijk te wachten op Evernote…

Zie deze link:

Definitive ‘apps that work with multi-screen’ list - xda-developers

Bloesum

( Waar de truc op neer komt is om als root het xml bestand aan te vullen met de door jou gewenste appjes:

/data/data/com.sec.android.app.FlashBarService\shared_prefs/flash_bar_list.xml )

Hou je het draadje nog in de gaten?
Er is inmiddels een tooltje uit waarmee je appjes kun toevoegen.
Je moet dan wel geroot zijn.
check de link : Note 2 Multi Window Tool - Samsung Galaxy Note II - Note2.MoDaCo.com - MoDaCo

Gr. Ximon

Bewerkt (24 april 2013 15:42)
Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 09:03

Ja, die multi-window is zeker wel te behappen. Eerst maar eens rooten en recovery erop zetten. Ik volg deze instructie hiervoor:

Drivers, Backup, Root, CWM, EFS, Flash Stock Image + MORE - xda-developers

Laatste nieuws: ik heb net succesvol bovenstaande root intsructies uitgevoerd. Heb gekozen voor root optie 3: met CMW Recovery en Busbox. De Toolkit werkt erg prettig. Het is een grote wizard die programma's als Odin al voor je opstart. Je hoeft bijna alleen maar op ‘verder’ te klikken :thumbs:

Bewerkt (24 april 2013 15:42)
Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 13:50

OK. Ik heb een EFS en Framework backup gemaakt en wil nu een zip gaan aanmaken. Alleen weet ik nu niet of ik met bovenstaande instructies van PauloBrien de bestaande lijst aanvul of overschrijf. Ik kan ook niet alle package namen achterhalen. De toolkit heeft wel een optie om een package list te tonen, maar daar staat bv niet de sPlanner of de videospeler bij.

Ximon, ben jij ook al begonnen aan deze actie?

PauloBrien schrijft op XDA: The pre-configured stuff stays, just put in things you want to *add*.

———- Update van bericht ———-

Het is gelukt! Ik heb het volgende rijtje apps toegevoegd aan de totale lijst:

<item>com.evernote</item>
<item>com.google.android.apps.docs</item>
<item>com.estrongs.android.pop</item>

Dit zijn dus Evernote, GooglDrive en ES File manager. En Es file manager en Evernote in multiwindow modus ziet er zo uit:

5736

De volgende hack waar ik op wacht is NFC met scherm uit. To be continued!

Bewerkt (24 april 2013 15:43)
ximon1975

ximon1975

• Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 15:06

Ik heb ook de toolkit gebruikt, werkt echt prettig.
Ik heb uit een ander draadje van iemand die al een lijst had gemaakt alles geknipt en geplakt :p
En het is gelukt.:thumbs:
De package namen kun je met google of via de market achterhalen maar wat dat betreft ben ik lui en pik het
van andere mensen ;-) maar ik laat wel een bedankje achter
Vanavond weer verder met spelen. Ik ben een tool ttegen gekomen om bloatware te verwijderen es kijken of me dat gaat lukken.
Heb je die screenshot vanaf je Note2 geupload?

Gr. Ximon

Ps nog iemand problemen om het toetsenbord weg te krijgen als je iets getyped hebt
en dan nog wilt scrollen in de text?

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 15:28

Ik heb net wel ontdekt dat door deze actie mijn flashcounter op 2 staat (via download modus). Kennelijk telt Samsung de kleinste ZIP uploads ook als Custom ROMs. (Ergens diep in het toestel houd Samsung bij hoevaak je geflashed hebt. En bij X keer stopt die er dan mee. Hoeveel X is weet ik niet) Ga me eerst maar eens verdiepen in TriangleAway nu ik de smaak van flashen te pakken heb!

ximon1975

ximon1975

• Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 17:32

Bloesum;348793
Ik heb net wel ontdekt dat door deze actie mijn flashcounter op 2 staat (via download modus). Kennelijk telt Samsung de kleinste ZIP uploads ook als Custom ROMs. (Ergens diep in het toestel houd Samsung bij hoevaak je geflashed hebt. En bij X keer stopt die er dan mee. Hoeveel X is weet ik niet) Ga me eerst maar eens verdiepen in TriangleAway nu ik de smaak van flashen te pakken heb!

Haha vertel mij wat! Ik zat eer gister vast in een bootloop en toen ik er weeer uit was na verschillende dingen te hebben
geflashed stond mijn teller op 7!! :-))
Idd ook ff kijken hoe het zit met triangleaway.
Ik wil ook eens kijken of ik 5x6 rijen los kan flashen ipv een complete rom erop te zetten.

Gr. Ximon

Ohw ja heb jij die screenshot nu van je note geupload?

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2012
  • 19:40

Nee, ik heb screenshot eerst naar mijn pc gehaald. Maar dit wordt een beetje OT.

Mijn flash counter staat op 2: een voor het rooten en een voor recovery. Ik kan nergens vinden of Samsung het flashen gemaximeerd heeft of dat bij counter › 0 je garantie simpelweg vervalt. Weet jij dit?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren