Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 12:03

Heeft iemand al ervaring met de NFC reader/writer van de note2? Misschien is het handig in deze discussie ervaringen en ideeen te wisselen.

Ik kreeg gister mijn bestelde NFC tags van Tagage in de bus (jawel, van de makers van Hansaplas LOL!) en ben wat gaan experimenteren met de app ‘NFC Task launcher’. Ik heb zo'n beetje alle NFC readers/writers in de market geprobeerd, maar vond deze vooral handig omdat je een uiterst complexe Tasker taak aan de tag kan koppelen. Mijn eerste experiment was een simpele Wifi toggle. Het reageert snel en je krijgt met een bliebje en notificatie bericht dat het lezen goed ging. Helaas kan het lezen niet als het scherm uit staat. Dit vind ik wel een groot bezwaar. Maar op XDA wordt vast al gewerkt aan een aanpassing hiervoor (icm de toolkit van XDA), deze bestaat namelijk al voor de Nexus en S3.

Bewerkt (24 april 2013 15:41)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2012
  • 21:14

Ik gebruik zelf AnyTAG NFC Launcher, omdat je bij deze de tag niet hoeft te programmeren omdat hij de unieke id code van een tag gebruikt (vandaar AnyTAG) en hijzelf een mini Tasker is. Hoewel die zelf ook taken kent, kan je ook een Tasker taak toekennen.

Voor de duidelijkheid voor degene die nog niet bekend zijn met NFC tags. NFC tags komen met verschillende groottes aan interne geheugen. En hebben dan ook verschillende prijzen. Ikzelf had de Sony Experia Smarttags gekocht en wilde deze met verschillende taken programmeren. Daarvoor gebruikte ik NFC Task launcher. Ik kon eigenlijk maar één taak programmeren, omdat daarna de geheugen van de NFC tag al vol zat. Dat was een teleurstelling (ik had toen ook nog niet Tasker). Toen vond ik AnyTAG NFC Launcher. AnyTAG NFC Launcher is een soort mini Tasker en de code van een NFC tag triggert AnyTAG NFC Launcher om één of meerdere taken uit te voeren. Met AnyTAG NFC Launcher pas je dus niet het geheugen van een NFC tag aan.

Het komt volgens mij op het volgende neer. Als je wilt dat een tag acties uitvoert alleen op jouw telefoon, dan kom je goed weg met AnyTAG NFC Launcher en de goedkoopste NFC tags die je maar kan krijgen/kopen. Wil je dat iedere telefoon (van andere mensen) dezelfde taken uitvoert of wil je bijvoorbeeld je visite kaartje doorgeven, dan moet je die in een NFC tag programmeren. Hoe groot het geheugen van een NFC tag moet zijn kan NFC Task launcher aangeven. Installeer die eerst zodat deze aan kan geven welke NFC tags je moet kopen.

Zoals Bloesum aangeeft, vind ik het ook een nadeel dat NFC's niet gelezen worden als het scherm uit staat. Vooral als je een lockscreen hebt. Een simpele taak laten uitvoeren wordt dan nog omslachtig. Ik merk zelf al dat ik minder NFC tags gebruikt alleen vanwege dit feit.

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2012
  • 22:41

Goede uitleg, Eric! ik begrijp van AnyTag dat je zelfs gesloten tags kunt gebruiken omdat de app enkel reageert op de unieke ID van die tag. Voor persoonlijk gebruik prima, maar niet uitwisselbaar met andere mensen. In welke situaties gebruik jij de tags al?

PS: er zijn een paar XDA draadjes die ik in de gaten houd over Mods voor NFC met scherm uit. Zal niet lang duren.

ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2012
  • 11:16

Bloesum mag ik vragen waar jij het voor gebruikt?
Voor prive gebruik kan ik me niet echt handige dingen bedenken.
Zou je zoiets niet met QR codes kunnen doen?
Ik had een app gezien (wifi qr generator) daar kon je een qr code maken die door de code
te scannen kon inloggen op een wifi netwerk bijvoorbeeld voor een gastnetwerk.
Als je bezoek krijgt kunnen ze de qr code scannen en hup ze zijn online.

Gr.ximon

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 14 oktober 2012
  • 14:51

Bloesum, ik heb er één in mijn auto die wifi uit zet, bluetooth aan (voor headset), brightness full en google maps toont (gebruik ik voor file informatie). Één op mijn werk en thuis die de wifi weer aan zet, bluetooth weer uit en brightness low.
Maar ik gebruik het niet zo vaak omdat ik steeds moet inloggen en ik de instellingen dan ook bijna gelijk met de hand heb gedaan.

Een ander voordeel van AnyTAG is dat meerdere mensen dezelfde NFC tag voor verschillende doeleinden kunnen gebruiken.

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 10:09

Tja, ik kom eigenlijk niet verder dan een wifi toggle met en sticker op mijn werklaptop. Ik vind vooral het uitzoeken vd techniek leuk.

Bewerkt (15 oktober 2012 10:09)
ximon1975

ximon1975

• Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 14:32

Bloesum;347842
Tja, ik kom eigenlijk niet verder dan een wifi toggle met en sticker op mijn werklaptop. Ik vind vooral het uitzoeken vd techniek leuk.

:thumbs: ik vind het klooien met dat soort dingen ook vaak leuker dan het daadwerkelijk werken ermee.
Nog een half on topic vraagkun je met tasker geen task koppelen aan een qr code?
Dus qr scannen en dat tasker de wifi aan zet?

Gr. Ximon

Bewerkt (15 oktober 2012 14:32)
Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 14:59

Jawel, d'r is een tasker plugin ‘AutoBarcode’ die specifieke taken start bij een specifieke QR code. Deze vraag is wat mij betreft helemaal ON topic: waar plaats je de intelligentie bij dit soort automatisering? Oftewel: wat onderscheid NFC van QR? Ik denk dat zolang je alles voor jezelf doet met je eigen phone je geen NFC nodig hebt. NFC maakt uitwisselbaar met anderen.

Bewerkt (15 oktober 2012 14:59)
ximon1975

ximon1975

• Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 16:39

Bloesum;347900
Jawel, d'r is een tasker plugin ‘AutoBarcode’ die specifieke taken start bij een specifieke QR code. Deze vraag is wat mij betreft helemaal ON topic: waar plaats je de intelligentie bij dit soort automatisering? Oftewel: wat onderscheid NFC van QR? Ik denk dat zolang je alles voor jezelf doet met je eigen phone je geen NFC nodig hebt. NFC maakt uitwisselbaar met anderen.

Ik denk dat NFC iets veiliger is/kan zijn.
een qr code kan iedereen scannen natuurlijk. Voordeel van qr is dat je geen NFC tags hoeft te kopen.
je zou in combo met bv de app Repudo hele leuke dingen kunnen doen.
Met Repudo kun je digitale dingen bv een foto of qr code op een plaats droppen op een kaart en die kun je dan alleen zien als je
op locatie bent. Dus op het moment dat je op locatie bent moet je rond kijken met je phone en dan zie je daar de qr code of foto.
Je zou het dan zo kunnen doen dat de qr die je dan kunt scannen een bepaalde app opent waar je dan weer iets mee zou kunnen doen.
Denk bv aan een restaurant waar een virtuele qr hangt die je als je hem scant je verbindt met het wifi netwerk of een app opent waarmee je een bestelling kunt plaatsen en betalen.
hoop dat je mijn gebrabbel kunt volgen

Gr ximon

Bewerkt (15 oktober 2012 16:39)
Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 16:56

Als geocaching met z'n tijd mee gaat zouden ze ook QR codes moeten gebruiken! :p

Bewerkt (15 oktober 2012 16:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren