Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 21:18

Vandaag de Note 2 binnen gekregen. Ik heb al heel wat smartphones gehad, maar bij deze moet ik toch vragen hoe ik de SIM erin krijg. Het lijkt erop dat bij mij alleen de USIM erin kan. De SIM kan niet zoals in de manual staat erin geschoven worden. Daarvoor is de opening te smal. Maar het openen van de metalen houder (of hoe dat ook heet) lijkt niet mogelijk te zijn. In de Nederlandse gedownloade gebruiksaanwijzing zie ik dat ook niet terug. “Plaats u SIM of USIM”. Kunnen nu beide erin of is het afhankelijk van het toestel of de SIM of USIM erin kan? Mijn toestel blijkt een Franse te zijn. Wel via een Nederlandse site gekocht. Op Internet gezocht, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Iemand een verlossend antwoord?

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 21:34

Ik weet niet exact het verschil tussen SIM en USIM maar moet jij hem niet gewoon gaan knippen tot micro SIM? Op internet staan genoeg filmpjes over dat knippen en er zijn ook allerlei templates om uit te printen zodat je weet waar je met de schaar moet knippen. Als het goed is schuif je de geknipte SIM in het slot naar binnen en stopt hij met een verend klikje net als bij de sdcard.

PS: bij de iPhone noemen ze micro SIM een nano Sim. Duhhh!

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 21:48

Ik heb inderdaad zo'n template al uitgeprint, maar als de houder zowel SIM als USIM (zal wel micro SIM zijn, hoewel het zo in de manual staat) aan kan, waarom knippen. Straks koop ik een telefoon waar weer een gewone SIM in moet. En knippen is niet zonder risico.

———- Update van bericht ———-

Hier het verlossend antwoord. http://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-note-2-gt-n7100-full-review-video-120172/ Bij Minos points staat: "micro-SIM (2FF) — You’ll need to cut your regular SIM down to size."

———- Update van bericht ———-

Dan de schaar erin. Eigenlijk belachelijk dat een nieuwe 20+ euro moet kosten bij Telfort.

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 22:05

Eric65;346189
Straks koop ik een telefoon waar weer een gewone SIM in moet.

Ik verwacht wel dat de micro SIM de nieuwe standaard wordt.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 22:27

Ik zag via een forum dat een micro sim bij Telfort gratis is. Een gewone sim en nano sim zijn 20,33. Ik ga denk ik morgen toch gewoon langs een Telfort winkel. Misschien dat ze gelijk kunnen helpen. Via Internet is het maximaal 5 werkdagen wachten.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2012
  • 23:28

Soms lees ik niet goed. In de manual ging ik gelijk op de plaatjes af en zag ik bij punt 2 dat men de SIM of USIM moest plaatsen. Ik dacht dat de U van USIM voor micro stond. Nu zag ik op de bladzijde ervoor boven punt 1, dat alleen een microSIM erin past. Grote verwarring. MicroSIM, SIM, USIM???

Dus nu was ik benieuwd wat nu het verschil was tussen een microSIM, een SIM en USIM. Op wikipedia (Subscriber identity module - Wikipedia, the free encyclopedia) kwam ik het volgende te weten.

- De (oude huidige) SIM is eigenlijk een mini SIM. Een SIM heeft het formaat van een credit card ???
- Maar SIM staat eigenlijk voor de applicatie die op de kaart staat en sinds UMTS is er ook de USIM applicatie erbij gekomen en heet de kaart nu UICC.
- Dus een microSIM is eigenlijk een micro UICC en kan of SIM of USIM bevatten.
Heb ik toch iets nieuws geleerd.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 10 oktober 2012
  • 00:04

Niet zo moeilijk allemaal

Snelheid data
————-
Sim = ouderwets
Usim = nieuw, sneller data

Grootte simkaarten
———–
Normaal =bijna alle toestellen
Microsim =iphones, nokia lumia, htc one x, samsung s3 etc

Nanosim = iphone 5

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 20:00

Vandaag bij Telfort langs geweest en die hebben met een speciale tang van de mini UICC een micro UICC gemaakt (dan maar gelijk de goede benamingen gebruiken, anders kom je er nooit vanaf :p ). Dat doen zij beter dan ik met een schaar.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren