Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OPPO Reno 10x Zoom

  • OnePlus 7 Pro

  • Xiaomi Mi 9

  • Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

indiana7600

indiana7600

  • Lid sinds 22 juli 2017
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #1
  • 22 juli 2017
  • 12:16

Hallo 
Ik heb een probleem met mijn 4g verbinding,ik heb al vanalles geprobeerd en ook al contact gehad met mijn provider…tot dusver geen duidelijk antwoord dus misschien vind ik hier een oplossing.
Ik zit met een heel trage 4g (lte/lte+) verbinding, nu heb ik mijn mobiel internet ingesteld op 3g/2g (automatisch verbinden ) in plaats van 4g/3g/2g (automatisch verbinden ) en nu blijkt het dat op deze manier ik sneller mobiel internet heb…eigenlijk zou het toch net omgekeerd moeten zijn niet!? 
Ik heb een galaxy note 4 met de laatste software. 
Factory reset heeft ook niet geholpen.
Iemand een idee? Dbv!!!

OnnoJ

OnnoJ

  • Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1054
  • Reputatie 10
  • #2
  • 23 juli 2017
  • 04:20

Zou een compatibiliteit issue kunnen zijn.

Wat is het exacte type Note 4, waar gekocht (NLD, elders)? Welke provider gebruik je?

Niet alle Note 4s ondersteunen alle LTE/4g frequenties, waardoor in sommige gevallen de verbinding niet optimaal is.
Hier kun je de compatibiliteit controleren: http://willmyphonework.net

Heb je ook de 4g dekking van je provider bekeken? Is de ontvangst overal slecht?

Bewerkt (23 juli 2017 04:34) | Typefouten

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

indiana7600

indiana7600

  • Lid sinds 22 juli 2017
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #3
  • 23 juli 2017
  • 09:22

Beste
Bedankt voor de reactie.
Het model is smn-910f 
Android versie 6.0.1 
Als het een probleem zou zijn met compatibiliteit zou ik dit probleem toch al eerder moeten gehad hebben of niet? Ik heb deze gsm van februari 2015,nooit eerder dit probleem gehad,is een Europees toestel aangekocht in België.
De dekking van mijn provider (base) is niet veranderd. 
Het probleem is een goede week geleden opgedoken.
Grtz.

OnnoJ

OnnoJ

  • Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1054
  • Reputatie 10
  • #4
  • 24 juli 2017
  • 01:25

Ok, maar de informatie dat het probleem sinds kort voordoet had je niet vermeld.

Wat is er een week verleden veranderd? Heb je toen een FW upgrade gedaan/gehad? Of nieuwe apps geïnstalleerd?

Waaraan merk je dat de verbinding slecht is? Aantal streepjes ontvangst sterkte of alleen traag Internet?

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

indiana7600

indiana7600

  • Lid sinds 22 juli 2017
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • #5
  • 24 juli 2017
  • 21:18

Ja sorry dat had ik moeten vermelden.
Er is eigenlijk niets veranderd..geen apps geïnstalleerd..wel een fw updaten, maar is het probleem niet,vriend van mij zijn proximus sim erin gestoken en super snelLe 4G …..ik zit dus met tergend traag internet.ik heb wel altijd 4 streepjes….ik ben vandaag een base shop binnen gewandeld,ze hebben mij een nieuwe simkaart gegeven,tot hun verbazing loste dat het probleem niet op,simkaart in een toestel van hun gestoken met hetzelfde resultaat…sneller 3G dan 4G verbinding. Ze snapte er niks van. Ondertussen heeft de support dienst van base mij gecontacteert, moet nu om de paar uren een speed test doen op 3 en 4G 
De waardes noteren.morgen nemen ze terug contact met me op.
Ben ondertussen wel zeker dat het niet aan de gsm ligt en of aan de simkaart.

OnnoJ

OnnoJ

  • Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1054
  • Reputatie 10
  • #6
  • 24 juli 2017
  • 21:47

Dat is mooi dat je het toestel uitgesloten hebt.

Hoop voor je dat Base het snel oplost!

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

  • Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • #7
  • 24 juli 2017
  • 22:16

ben benieuwd.base is zoiezo al niet het beste netwerk bij ons.proximus klant zelf al meer dan 20 jaar.en ik blijf dat ook.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren