Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

uitvinder.gdm

uitvinder.gdm

• Lid sinds 03 december 2016
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 3 december 2016
  • 20:49

Hallo, ik heb hier een note 4 (sm-n910f).
Deze note 4 heeft veel problemen, onder andere: hij wil niet goed werken.
Ik heb deze note 4 gekregen van een vriend omdat hij er ook niks mee wist te doen. Toen ik hem in mijn bezit had nam ik hem mee naar huis en probeerde ik hem op te starten. Dat deed deze telefoon goed en ik heb hem meteen op de lader gehangen. Na hem een beetje te gebruiken te hebben legde ik de telefoon neer en gieng even iets anders doen. Maar toen ik terugkwam en ik hem aan wou zetten bleek dat de telefoon niet mijn vinger wou lezen van de fingerprint scanner en even later viel het scherm weer uit zoals je normaal ook zou hebben als je je telefoon niet unlock en het scherm aan laat maar bleef de charging led nog aan. Even later viel ook de charging led uit. toen ik de batterij er uit had gehaald en hem voor een paar minuten zo had laten liggen zij de telefoon dat er een probleem was met opstarten (de exacte error weet ik niet meer). Maar na de batterij er nog is een keer uitgehaald te hebben deed de telefoon het niet meer in de zin van dat hij niks meer weer gaf op het scherm. Maar mijn laptop herkende wel dat er een telefoon aan hing en windows zij kan niet verbinden. Hierna volgen nog een paar keren dat ik de telefoon weer tot leven proberen laat te wekken en ik misluk compleet. Dus mijn vraag aan jullie is: hebben jullie mischien wat oplossingen voor dit probleem.

groeten gideon

6969696969

uitvinder.gdm

uitvinder.gdm

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 3 december 2016
  • 21:15

kreeg de telefoon aan het praten dit is de error

Bijlage:

6969696969

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6328
  • Reputatie 250
  • 4 december 2016
  • 00:41

Als je nog in download mode kunt booten zou je kunnen proberen de firmware opnieuw te flashen met het programma Odin, zie eerste link hoe dat in zijn werk gaat.

De firmware en Odin kun je downloaden bij Samsung, zorg wel dat je de juiste firmware voor jou type note neemt,zie tweede link.

laat voor dat je firmware gaat flashen je smartphone een poosje aan de lader hangen, je wilt namelijk niet hebben dat halverwege de flash het toestel uitgaat.

https://www.youtube.com/shared?ci=qzOOUJ-8S1Y

http://www.sammobile.com/firmwares/

uitvinder.gdm

uitvinder.gdm

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 december 2016
  • 17:45

Ik heb net dat allemaal gedaan en het helpt niet. nogsteeds mmc_read failed

6969696969

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6328
  • Reputatie 250
  • 4 december 2016
  • 18:24

dan weet ik het verder ook niet, dan even wachten misschien dat iemand anders hier de oplossing heeft.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2184
  • Reputatie 20
  • 4 december 2016
  • 20:50

Wat ik zo op internet lees is het einde verhaal bij zo'n mmc fout.
Je kunt hooguit proberen een custom rom te flashen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

uitvinder.gdm

uitvinder.gdm

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 december 2016
  • 20:52

ik heb daarnet geprobeert met odin een beetje te klooien kijken of ik iets aan de praat kreeg maar nu is mijn heele android weg…….. als ik nu probeer te flachen dan zegt hij no pit binary. shit

Bewerkt (4 december 2016 20:59)

6969696969

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6328
  • Reputatie 250
  • 4 december 2016
  • 21:30

klooien met odin is sowieso niet verstandig.

waarschijnlijk is de EMMC chip naar de knoppen, probeer het eens met het pc programma samsung kies of het toestel nog te zien is in het programm (restoren) 

een jtag riff heeft dan ook geen nut meer, anders zou je dat ook nog kunnen proberen.

moeder board of de EMMC chip vervangen of wat timelord voorsteld een custom rom proberen te flashen is dan nog de enigste oplossing wat jij kunt proberen.

Bewerkt (4 december 2016 21:46) | link toegevoegd
uitvinder.gdm

uitvinder.gdm

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 december 2016
  • 20:34

ik heb via internet een .pit file kunnen vinden en die vandaag succesvol met de originele rom kunnen flashen via odin. alleen nu als ik normaal opstart dan gaat mijn note meteen in recovery booten en ik heb nog steeds de read error. ik heb ook wat reserge gedaan over de EMMC chip en ik heb op aliexpress een EMMC chip gevonden alleen ik weet niet of die goed is en of ik iemand kan vragen die het voor mij kan repareren (link naar aliexpress)

groeten gideon

ps. het gaat goed! wij kunnen deze telefoon repareren!

6969696969

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren