Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 11:14

Raad jij Odin aan voor een leek ? Dat zou ik dus nooit doen. Dat is echt een stapje verder dan de leek status.
is altijd beter dan zomaar een app het root gebeuren laten doen, er is veel rotzooi op internet en de bestanden van chanefire zijn zoe goed als risicovrij, maargoed ze wil niet rooten.

en hoe zou ze de standaard locatie voor het opslaan van screenshots moeten wijzigen, want dat is haar vraag, geef dan eens een beschrijving hoe dat moet met app2sd.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 11:27

Ik WIL niet rooten. Er was een map verdwenen van mijn note 4. Op de note 3 was dit ook al ns gebeurd met n andere map. Mijn vraag was alleen: hoe kàn dit??? Ga nu alles handmatig op mn sd card zetten. Is op zich niet erg. Maar hoe kan dit gebeuren? Daarna krijg ik deze reacties. Gr. Hetty
dat kan zomaar niet gebeuren, misschien heb je zelf perongeluk de map verwijderd met het verplaatsten/kopieren.

de standaard locatie wijzigen van screenhots heb ik nog niet kunnen vinden, wel foto's gemaakt met de camera kun je de locatie voor het opslaan van foto's in de instellingen wijzigen naar de micro sd kaart.

het beste kun je een appje zoals deze hier op je toestel zetten en dan de gehele map van de screenshots kopiëren naar de micro sd kaart door lang op de map te drukken totdat je bovenaan de kopieer functie te zien krijgt en klik daarop om te kopieren ga vervolgens naar de locatie van je micro sd en kies onderaan paste en je gehele map wordt ernaar toe gekopieerd.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.metago.astro

wat nog makkelijker is om te automatissch te uploaden naar google foto's.

Bewerkt (4 oktober 2016 11:38) | screenshot toegevoegd
HettyP

HettyP

• Lid sinds 30 september 2016
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2016
  • 11:41

Kijk…dàar hebben we m….Het kan blijkbaar wèl zomaar gebeuren. Zó blond ben ik niet en ik heb de inhoud van mijn map niet zelf geleegd. Weet niet wàt rooten is, en waarom ik dit met mijn "probleem" moet doen. Heb nu mappen op mijn sd card gemaakt en ga ze nu geregeld zelf kopiëren. Dit is dus al n keer eerder gebeurd, en als ik hierover google, ben ik niet de enigste. Ik zal zelf wel…..Nee…echt niet. 100% zeker nu ! Maar blijkbaar onbekend . Dat was mijn vraag: hoe kàn dit? Toch dankjewel voor de moeite.
Baal er toch van, maar ok. 
Gr. Hetty.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 11:49

om van dat probleem af te komen kun je het beste een online opslag nemen, bijvoorbeeld met MEGA of google foto's op die manier worden foto's screenshot's  enz… automatissch geuploade.

ik heb soms ook wel eens rare dingen ondervonden op een android waar ik van dacht hoe kan dat nu.

maar goed ik hoop dat je er iets mee opgeschoten bent.

HettyP

HettyP

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2016
  • 12:28

Dankjewel. Ga hier iets mee doen. Neem aan dat mocht er zo'n map verdwijnen, dat dan alles nog daar terug te vinden is?
Dacht ook dat ik google drive geactiveerd had, maar dat was ook niet zo.
Nogmaals: dankjewel.
Gr. Hetty.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 12:38

alle foto's enz… worden opgeslagen bij google en ook al is de map op jouw toestel door onverklaarbare wijze weer verdwenen staan ze gewoon online opgeslagen en kun je er zo weer bij.

tip! als je op je computer inlogt bij google foto's in een browser kun je daar ook de geuploade foto's video's enz… bekijken/downloaden.

zorg wel dat je aangeeft in google foto's dat er ook een backup gemaakt moet worden van de betreffende map, je kunt aangeven van welk apparaat map je wilt uploaden door op het wolkje te klikken zodat hij blauw wordt.

Bewerkt (4 oktober 2016 12:39) | screenshot toegevoegd
HettyP

HettyP

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2016
  • 12:42

Dankjewel. Zag wel dat het maar tot 15gb gratis is…..
Dus dan ben je toch weer beperkt. Gebruik echt overal mijn note 4 voor. 
Moet dit dus echt even goed uit gaan zoeken.
Gr. Hetty.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 12:46

mega heeft 50 gb gratis opslag, klik hier voor meer info over cloud opslag.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 4 oktober 2016
  • 13:15

misschien is het ook handig dat je zelf een server aanschaft, bijvoorbeeld een synology nas server deze sluit je thuis aan op je router en configureert de installatie via de pc als dat klaar installeer je vervolgens een synology appje op je samsung (er zijn er meer van) en zodra je thuis bent worden bijvoorbeeld screenshots,foto's meteen geuploade naar de harde schijf van de synology server, je kunt ook uploaden vanaf 3g of 4g maar dat kost je data van je telefoon abonnement. 

ik heb zelf ook zo'n ding en is verekte handig, je kunt zelfs uploaden vanaf elk apparaat en locatie of muziek/video's  streamen naar een ander apparaat.

het is even een inverstering maar dan heb je ook wat voor een aantal jaren.

je hebt ze in allerlei maten en prijzen, klik hier waar je zo'n apparaat kunt aanschaffen.

HettyP

HettyP

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2016
  • 13:26

Alweer dankjewel. Kennissen hebben zoiets en hadden het hier wel eens over. Is inderdaad ook een optie.
Dankjewel!
Ga hierover eens in beraad thuis.
Als je dan toch moet gaan betalen voor veel opslagruimte, kun je het inderdaad net zo goed zelf doen door een investering hierin.
Gr. Hetty.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren