Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rein.hoen

rein.hoen

• Lid sinds 07 januari 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2016
  • 11:09

Sinds eind 2015 ben ik in het zit van een Samsung Note4.
Ik heb het toestel gekocht bij BelCompany. Gevraagd naar een los toestel en vergelijkbaar met een Ipod 6s.
Men kwam toen met de Note4 en die heb ik gekocht omdat hij een stuk goedkoper is dan de Ipod 6s.
Het toestel was symlock vrij dus mijn Sim-kaart van T-Mobile werkte.
Bij thuiskomst en nadere bestudering bleek het een Vodafoon-branded toestel te zijn. Daar heb ik dus niet omgevraagd.
Omdat ik inmiddels al wat Apps erop gezet heb en het toch een mooi toestel vindt wil ik het niet terugbrengen en mijn geld terug krijgen. Men heeft bij Belcompany schijnbaar geen non-branded toestellen.
Nu lees ik dat je via Odin je toestel non-branded kan maken.
Ik ben niet bang om dit te doen maar vraag me af wat het met de garantie doet.
Belcompany kan me dat niet vertellen.
En heeft het wel voordelen?
Wat zijn de nadelen als ik het toestel gewoon vodafoon-branded laat zijn?
Heb bijna alle Vodafoon-apps eraf gehaald, alleen de vodafoon-update-app gaat er niet vanaf en heb ik verborgen gemaakt.
Ben zelf docent Seniorweb en geef les in Windows10, Samsung en IPad.
Dus geheel onbekend ben ik niet.
Ben benieuwd naar de reacties.
Groet, Rein Hoen

Bewerkt (7 januari 2016 12:54) | foutje in de naam belcompany weg gehaald
catt4u

catt4u

• Lid sinds 04 november 2010
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2016
  • 18:06

Hoi Rein,

Ik kan je ook niet vertellen wat het met je garantie doet als je er de standaard PHN firmware op flashed.
Sinds 2010 gebruik ik zelf alle high-end S serie telefoons, root ze dan meteen om de apps die ik niet wil hebben/gebruiken te kunnen verwijderen met TB en installeer Xposed + modules :-)
Ik heb ook nooit een probleem gehad met de telefoons dat ze voor garantie moesten worden opgestuurd en dat geldt voor de S t/m de S6 Edge die ik nu heb.

Er is niet echt een nadeel als je de telefoon Voda-branded houdt.
Het KAN zelfs een voordeel hebben dat je eerder een update hebt dan voor de non-branded versie.

Echter als je van de Voda-bloat af wil zonder deze te verbergen en persé een standaard versie wil, dan zou ik de goede versie ff ophalen en er op flashen.
En dan meteen rooten en alle apps die je niet meer wil hebben of wil gebruiken er af halen met TB.

Je hebt dan de mogelijkheid om met het Xposed framework en modules je telefoon helemaal aan jouw wensen aan te passen alsof je er een custom rom op flashed, alleen zonder de bijkomende issues van een custom rom.;-)
Denk hierbij aan bepaalde functies die niet meer werken zoals met de standaard rom (camera app instellingen en fitness apps om er een paar te noemen) en het constant weer moeten updaten omdat er weer een bugfix uit is gebracht voor de custom rom….

Vergeet alleen niet dat je de Knox counter tript en daardoor ook Samsung-pay dat in de nabije toekomst hier ook wel uitgerold zal worden dan NIET meer kan gebruiken.
De app van ING werkt wel gewoon om te betalen weet ik uit ervaring.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 januari 2016
  • 20:37

Topic verplaatst naar het Samsung Galaxy Note 4 forum. Het stel jezelf voor forum is niet bedoeld voor vragen.

Zoals hierboven reeds genoemd is: het enige nadeel aan een vodafone branded toestel is dat je soms iets later bent met updates omdat na google en samsung ook vodafone de update moet verwerken. Een enkele keer is een update eerder. Als je een non-branded firmware installeert (met regiocode PHN zoals genoemd) wordt er geen "knox-counter" getriggert, en heeft dat ook geen gevolgen voor je garantie. 

Dit in tegenstelling tot het installeren van een custom ROM. Daar verschillen de meningen over betreft garantie. Ik heb zelf het idee dat Samsung soms wel, soms niet moeilijk doet.

rein.hoen

rein.hoen

• Lid sinds 07 januari 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2016
  • 12:47

Hallo,
Dank voor de reacties.
Als ik het zo lees dan laat ik de note4 maar branded.
Er zijn niet zoveel nadelen.
Alle apps van Vodafoon zijn er inmiddels vanaf op 1 na dat is de Vodafoon-updates..
Die heb ik verborgen.
Het toestel werkt verder goed.
Heb er een SD ingestopt van 128GB dus kan voorlopig vooruit.
Groet, Rein

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren