Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

d0p3t

d0p3t

• Lid sinds 23 november 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 23 november 2015
  • 20:36

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken doet mijn Note 4 het niet meer. Ik heb toen TWRP + custom ROM geïnstalleerd. Hij deed het een week perfect tot dat hij begon te freezen. Ik moest de batterij verwijderen om te herstarten. Dit werd steeds erger tot hij maar een paar seconden werkte en toen niet meer. Een halve seconde na het batterij verwijderen was het display pas compleet uit (inmiddels merk ik dat niet meer tijdens het flashen).

Samenvatting:

• Recovery Mode + ROM Boot geeft Bootloop (vanaf Samsung logo)
  • Download Mode werkt WEL
  • Meerdere kernels/ROMs/bootloaders geprobeerd inclusief officiële ROM uit dit forum
  • Met weinig "adb" ervaring ook nog geprobeerd hem "shell stop" te geven tijdens boot maar hij word niet herkend.

Ik heb op verschillende fora gelezen dat het waarschijnlijk een soft brick is (omdat Download Mode werkt), maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb hem ook een keer (binnen die week) in de badkamer laten liggen tijdens het douchen.

Iemand een idee om hem aan de praat te krijgen? Kan het zijn dat er oxidatie in zit door de stoom in de badkamer (hardware failure ofzo)?

Waardeer alle hulp die ik kan krijgen.

Alvast bedankt.

d0p3t

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 november 2015
  • 11:01

je telefoon in een dampende badkamer is nooit een goed idee (tenzij je een Active model hebt), maar dat is niet dit probleem denk ik.

als ik jou was zou ik een officiele samsung ROM downloaden vanaf sammobile.com, deze installeren met Odin, daarna restarten in de recovery (niet download modus) en dan een fabrieksreset uitvoeren. Dan moet hij weer doorstarten.

Bewerkt (24 november 2015 14:11)
d0p3t

d0p3t

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 november 2015
  • 14:08

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb al meerdere keren officiele firmware geflashed via ODIN. altijd met "success 1/ failed 0" maar ik kom niet in recovery. Altijd een bootloop. Soms gaat hij zelf altijd naar recovery met het opstarten. Ik heb zowel de laatste 2 firmwares geprobeerd en gisteren 4.4.4.

Misschien flash ik het fout.

Ik doe:

1. ODIN 13.6.0 of 13.7.0 opstarten
2. AP = de ROM
3. Auto-reboot en F reset time gevinkt
4. START

Iemand anders een idee? Kan het aan de kernel liggen? Is mijn partition niet goed (iets met PIT file)? Misschien nog meer dingen aanvinken?

Hoop dat ik hem aan de praat krijg. Hopelijk hoef ik hem niet naar Vodafone te brengen om dan 150euro te betalen voor een software fix.

Bewerkt (24 november 2015 14:11)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 november 2015
  • 14:16

ik kom niet in recovery [..] Soms gaat hij zelf altijd naar recovery met het opstarten
Hier klopt iets niet.

je flash is goed uitgevoerd denk ik, mits je een juiste ROM hebt gebruikt. Een kernelkwestie is het niet, want met de standaard ROM komt ook een standaard kernel mee. Repartition hoef je normaliter niet aan te zitten.

Ik zou proberen je batterij er even uit te halen, en dan met de bekende knoppencombinatie alsnog in je recovery proberen te booten. En daar een wipe data/factory reset uitvoeren (het is die wipe data die de bootloop moet verhelpen).

Welke custom ROM heb je eerder geprobeerd? en welke standaard ROM probeer je nu te installeren?

d0p3t

d0p3t

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 13:59

Zoals ik al zei, ik kom NIET in recovery (Recovery booting… en dan niets)

Heb alle official ROMs uit dit forum geprobeerd, alle custom recoverys and Emotion/SimplRom/Nameless uit het Xda forum

Nu probeer ik COJ5 te installeren.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren